source: 2015/24/EemeliN/pong/pong/pong/pong.cs @ 5928

Revision 5928, 5.9 KB checked in by eeonilni, 5 years ago (diff)

valmiiksi saatu pongi

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13
14    PhysicsObject pallo;
15    PhysicsObject maila1;
16    PhysicsObject maila2;
17
18    PhysicsObject vasenReuna;
19    PhysicsObject oikeaReuna;
20
21    IntMeter pelaajan1Pisteet;
22    IntMeter pelaajan2Pisteet;
23    public override void Begin()
24    {
25
26
27        LuoKentta();
28        AloitaPeli();
29        AsetaOhjaimet();
30        LisaaLaskurit();
31
32        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
33        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
34
35    }
36
37    void LisaaLaskurit()
38    {
39        // ...
40
41        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
42        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
43    }
44
45    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
46    {
47        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
48        laskuri.MaxValue = 100;
49        Label naytto = new Label();
50        naytto.BindTo(laskuri);
51        naytto.X = x;
52        naytto.Y = y;
53        naytto.TextColor = Color.White;
54        naytto.BorderColor = Level.Background.Color;
55        naytto.Color = Level.Background.Color;
56        Add(naytto);
57
58
59        return laskuri;
60    }
61
62
63
64
65    void LuoKentta()
66    {
67        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
68        Add(pallo);
69        pallo.Shape = Shape.Circle;
70        pallo.X = -210.0;
71        pallo.Y = 0.0;
72        pallo.Restitution = 1000.0;
73        pallo.Color = Color.Pink;
74
75        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
76        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
77
78        Level.Size = Screen.Size;
79        Level.Background.Color = Color.Blue;
80
81        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
82        vasenReuna.Restitution = 1.0;
83        vasenReuna.IsVisible = false;
84
85        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
86        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
87        oikeaReuna.IsVisible = false;
88
89        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
90        alaReuna.Restitution = 1.0;
91        alaReuna.IsVisible = false;
92
93        PhysicsObject yläReuna = Level.CreateTopBorder();
94        yläReuna.Restitution = 1.0;
95        yläReuna.IsVisible = false;
96
97        Camera.ZoomToLevel();
98
99        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormaus);
100    }
101
102    void AsetaOhjaimet()
103    {
104
105
106        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
107        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
108        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
109        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
110
111        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
112        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
113        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
114        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
115
116        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
117
118        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
119
120
121        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
122        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
123
124        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
125        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
126        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
127        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
128
129        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
130        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
131        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
132        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
133
134        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
135        ControllerTwo.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
136
137
138    }
139
140    void AloitaPeli()
141    {
142        Vector impulssi = new Vector(800.0, 0.0);
143        pallo.Hit(impulssi);
144    }
145
146
147    PhysicsObject LuoMaila(double X, double Y)
148    {
149        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
150        maila.Shape = Shape.Rectangle;
151        maila.X = X;
152        maila.Y = Y;
153        maila.Restitution = 1.0;
154        Add(maila);
155        return maila;
156    }
157
158    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
159    {
160        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
161        {
162            maila.Velocity = Vector.Zero;
163            return;
164        }
165        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
166        {
167        }
168
169
170        maila.Velocity = nopeus;
171    }
172
173    void KasittelePallonTormaus(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
174    {
175        if (kohde == oikeaReuna)
176        {
177            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
178        }
179        else if (kohde == vasenReuna)
180        {
181            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
182
183        }
184
185    }
186
187}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.