source: 2015/24/EemeliN/Space-adventure/Space-adventure/Space-adventure/Space_adventure.cs @ 5992

Revision 5992, 5.6 KB checked in by eeonilni, 5 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Space_adventure : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 750;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16    PlatformCharacter pelaaja2;
17    Image pelaajanKuva = LoadImage("oikean kokoinen pelaajan kuva");
18    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti");
19    Image welhopahis = LoadImage("welho pahis");
20    Image maalikuva = LoadImage("maali kilppari");
21    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
22
23    public override void Begin()
24    {
25        Gravity = new Vector(0, -9.81);
26
27        LuoKentta();
28        LisaaNappaimet();
29        Vihollinen();
30         
31
32        Camera.Follow(pelaaja1, pelaaja2);
33        Camera.ZoomFactor = 1.0;
34        Camera.StayInLevel = false;
35    }
36
37    void LuoKentta()
38    {
39        ColorTileMap kentta = ColorTileMap.FromLevelAsset("kenttä 2");
40        kentta.SetTileMethod(Color.Gray, LisaaTaso);
41        kentta.SetTileMethod(Color.Gold, LisaaTahti);
42        kentta.SetTileMethod(Color.Black, LisaaPelaaja);
43        kentta.SetTileMethod(Color.Rose, LisaaMaali);
44        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
45        kentta.SetTileMethod(Color.BrightGreen, LisaaVihollinen); 
46        Level.Background.Image = LoadImage("asteroidi kenttä");
47        Level.Size = new Vector(3250, 5000);
48        Level.Background.FitToLevel();
49        Gravity = new Vector(0, -1000.81);
50        //Level.Width = Screen.Width;
51
52    }
53
54   
55
56    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
57    {
58        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
59        taso.Position = paikka;
60        taso.Color = Color.Black;
61        Add(taso);
62       
63    }
64
65    void LisaaMaali(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
66    {
67        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(3*leveys, 3*korkeus);
68        taso.Position = paikka;
69        taso.Image = maalikuva;
70        taso.Tag = "maali";
71        Add(taso);
72
73    }
74
75
76    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
77    {
78        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
79        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
80        tahti.Position = paikka;
81        tahti.Image = tahtiKuva;
82        tahti.Tag = "tahti";
83        Add(tahti);
84    }
85
86    void LisaaVihollinen(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
87    {
88 
89    }
90
91    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
92    {
93        pelaaja1 = new PlatformCharacter(2*leveys, 2*korkeus);
94        pelaaja1.Position = paikka;
95        pelaaja1.Mass = 40.0;
96        pelaaja1.Color = Color.Black;
97        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
98        //pelaaja1.Shape = Shape.FromImage(pelaajanKuva);
99        pelaaja1.CollisionIgnoreGroup = 1;
100
101        AddCollisionHandler(pelaaja1, "maali", TormaaMaaliin);
102        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen);
103        Add(pelaaja1);
104
105        pelaaja2 = new PlatformCharacter(2*leveys, 2*korkeus);
106        pelaaja2.Position = paikka;
107        pelaaja2.Mass = 40.0;
108        pelaaja2.Color = Color.Black;
109        pelaaja2.Image = welhopahis;
110        //pelaaja2.Shape = Shape.FromImage(welhopahis);
111        pelaaja2.CollisionIgnoreGroup = 1;
112
113        AddCollisionHandler(pelaaja2, "maali", TormaaMaaliin);
114        AddCollisionHandler(pelaaja2, "tahti", TormaaTahteen);
115        Add(pelaaja2);
116
117
118    }
119
120    void LisaaNappaimet()
121    {
122        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
123        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
124
125        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
126        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
127        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
128
129        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
130
131        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
132        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
133        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
134
135        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
136
137        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus);
138        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, nopeus);
139        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja2, hyppyNopeus);
140
141
142
143
144
145    }
146
147    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
148    {
149        hahmo.Walk(nopeus);
150    }
151
152    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
153    {
154        hahmo.Jump(nopeus);
155       
156    }
157
158
159    void TormaaMaaliin(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject maali)
160    {
161        maali.Destroy();
162
163        if (hahmo == pelaaja1)
164        {
165            MessageDisplay.Add("pelaaja1 voitti!");
166        }
167    }
168
169    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
170    {
171        maaliAani.Play();
172        MessageDisplay.Add("Oletko aivan varma että haluat poimia tämän???!");
173        tahti.Destroy();
174    }
175
176    void Vihollinen()
177    {
178
179    }
180   
181
182     
183
184
185   
186
187   
188
189
190
191
192
193
194}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.