1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class HotlineVihti : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | Hyvis pelaaja1; |
---|
12 | Image pelaajanKuva = LoadImage ("pelaajav1"); |
---|
13 | Image poliisiAmpuuKuva = LoadImage ("pelaajav1"); |
---|
14 | Image poliisinKuva = LoadImage ("pelaajav1"); |
---|
15 | Image mp5 = LoadImage ("mp5"); |
---|
16 | Image pistooli = LoadImage ("pistooli"); |
---|
17 | |
---|
18 | Image veriLantti = LoadImage ("verilantti"); |
---|
19 | Vector nopeusYlos = new Vector(0, 500); |
---|
20 | Vector nopeusAlas = new Vector(0, -500); |
---|
21 | Vector nopeusOikea = new Vector(500, 0); |
---|
22 | Vector nopeusVasen = new Vector(-500, 0); |
---|
23 | AssaultRifle pelaajan1Ase; |
---|
24 | AssaultRifle pelaajan1Ase2; |
---|
25 | AssaultRifle pelaajan1Ase3; |
---|
26 | bool pelikaynnissa = true; |
---|
27 | |
---|
28 | PhysicsObject asetrigger; |
---|
29 | |
---|
30 | //bool vaihdettujo = false; |
---|
31 | |
---|
32 | int ammovalue = 45; |
---|
33 | //int ammo2value = 150; |
---|
34 | bool haulikkovalmiina = true; |
---|
35 | int ruudunKoko = 40; |
---|
36 | |
---|
37 | public override void Begin() |
---|
38 | { |
---|
39 | |
---|
40 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
41 | |
---|
42 | TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta"); |
---|
43 | Level.Background.Color = Color.Gray; |
---|
44 | kentta.SetTileMethod('%', luoPelaaja); |
---|
45 | kentta.SetTileMethod('#', lisaaTaso1); |
---|
46 | |
---|
47 | kentta.Execute(ruudunKoko, ruudunKoko); |
---|
48 | |
---|
49 | TileMap kentta2 = TileMap.FromLevelAsset("kentta"); |
---|
50 | kentta2.SetTileMethod('&', luoPahis); |
---|
51 | kentta2.SetTileMethod('/', VaihdaAse2); |
---|
52 | kentta2.SetTileMethod('H', VaihdaAse3); |
---|
53 | kentta2.Execute(ruudunKoko, ruudunKoko); |
---|
54 | |
---|
55 | Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Down, Ammu, "Ammu", pelaajan1Ase); |
---|
56 | Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Down, Ammu3, null, pelaajan1Ase3); |
---|
57 | |
---|
58 | //Mouse.Listen(MouseButton.Middle, ButtonState.Pressed, VaihdaAse, "Vaihda ase"); |
---|
59 | |
---|
60 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
61 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, liikutaP, "Liiku ylos", pelaaja1, nopeusYlos); |
---|
62 | Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, liikutaP, "Liiku alas", pelaaja1, nopeusAlas); |
---|
63 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Released, liikutaP, null, pelaaja1, Vector.Zero); |
---|
64 | Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Released, liikutaP, null, pelaaja1, Vector.Zero); |
---|
65 | |
---|
66 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, liikutaP, "Liiku oikealle", pelaaja1, nopeusOikea); |
---|
67 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Released, liikutaP, null, pelaaja1, Vector.Zero); |
---|
68 | |
---|
69 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, liikutaP, "Liiku vasemmalle", pelaaja1, nopeusVasen); |
---|
70 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, liikutaP, null, pelaaja1, Vector.Zero); |
---|
71 | |
---|
72 | Keyboard.Listen(Key.R, ButtonState.Pressed, aloitaAlusta, "Aloita alusta"); |
---|
73 | |
---|
74 | Timer hauliajastin = new Timer(); |
---|
75 | hauliajastin.Interval = 1; |
---|
76 | hauliajastin.Timeout += delegate() |
---|
77 | { |
---|
78 | haulikkovalmiina = true; |
---|
79 | }; |
---|
80 | |
---|
81 | hauliajastin.Start(); |
---|
82 | |
---|
83 | |
---|
84 | Mouse.ListenMovement(0.1, Tahtaa, "Tähtää"); |
---|
85 | Camera.ZoomFactor = 1.4; |
---|
86 | Mouse.IsCursorVisible = true; |
---|
87 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
88 | } |
---|
89 | |
---|
90 | void VaihdaAse2(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
91 | { |
---|
92 | LisaaAseTrigger(paikka, leveys, korkeus, "ase2", mp5); |
---|
93 | } |
---|
94 | |
---|
95 | void VaihdaAse3(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
96 | { |
---|
97 | LisaaAseTrigger(paikka, leveys, korkeus, "ase3", mp5); |
---|
98 | } |
---|
99 | |
---|
100 | void LisaaAseTrigger(Vector paikka, double leveys, double korkeus, string tagiNimi, Image kuva) |
---|
101 | { |
---|
102 | asetrigger = PhysicsObject.CreateStaticObject(20, 20); |
---|
103 | asetrigger.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
104 | asetrigger.Tag = tagiNimi; |
---|
105 | asetrigger.Position = paikka; |
---|
106 | asetrigger.Image = kuva; |
---|
107 | Add(asetrigger); |
---|
108 | |
---|
109 | |
---|
110 | |
---|
111 | } |
---|
112 | |
---|
113 | void aloitaAlusta() |
---|
114 | { |
---|
115 | pelikaynnissa = true; |
---|
116 | ClearAll(); |
---|
117 | Begin(); |
---|
118 | |
---|
119 | //vaihdettujo = false; |
---|
120 | } |
---|
121 | |
---|
122 | void Ammu3(AssaultRifle ase3) |
---|
123 | { |
---|
124 | PhysicsObject ammus = ase3.Shoot(); |
---|
125 | |
---|
126 | if (ammus != null) |
---|
127 | { |
---|
128 | ase3.Power.DefaultValue = 350; |
---|
129 | ase3.FireRate = 5; |
---|
130 | ammus.Size *= 0.45; |
---|
131 | } |
---|
132 | /*if (haulikkovalmiina && pelikaynnissa) |
---|
133 | { |
---|
134 | for (int i = 0; i < 6; i++) |
---|
135 | { |
---|
136 | |
---|
137 | |
---|
138 | PhysicsObject hauli = new PhysicsObject(2, 2); |
---|
139 | hauli.Shape = Shape.Ellipse; |
---|
140 | hauli.Color = Color.Yellow; |
---|
141 | hauli.Position = pelaaja1.Position; |
---|
142 | //Vector suunta = (Mouse.PositionOnWorld - pelaajan1Ase.AbsolutePosition); |
---|
143 | Vector impulssi = Vector.FromLengthAndAngle(70000, (pelaajan1Ase.Angle + (RandomGen.NextAngle(Angle.FromDegrees(-15), Angle.FromDegrees(15))))); |
---|
144 | //hauli.Angle = RandomGen.NextAngle(Angle.FromDegrees(-45), Angle.FromDegrees(45)); |
---|
145 | Add(hauli); |
---|
146 | hauli.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(0.2); |
---|
147 | AddCollisionHandler(hauli, "paha", AmmusOsui); |
---|
148 | AddCollisionHandler(hauli, "seina", CollisionHandler.DestroyObject); |
---|
149 | |
---|
150 | hauli.Push(impulssi); |
---|
151 | haulikkovalmiina = false; |
---|
152 | } |
---|
153 | }*/ |
---|
154 | } |
---|
155 | |
---|
156 | void Ammu(AssaultRifle ase) |
---|
157 | { |
---|
158 | /*PhysicsObject ammus = ase.Shoot(); |
---|
159 | |
---|
160 | if (ammus != null) |
---|
161 | { |
---|
162 | ase.Power.DefaultValue = 450; |
---|
163 | ase.FireRate = 10; |
---|
164 | |
---|
165 | ammus.Size *= 0.45; |
---|
166 | ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(4); |
---|
167 | |
---|
168 | }*/ |
---|
169 | |
---|
170 | if (haulikkovalmiina && pelikaynnissa) |
---|
171 | { |
---|
172 | for (int i = 0; i < 10; i++) |
---|
173 | { |
---|
174 | |
---|
175 | |
---|
176 | PhysicsObject hauli = new PhysicsObject(2, 2); |
---|
177 | hauli.Shape = Shape.Ellipse; |
---|
178 | hauli.Color = Color.Yellow; |
---|
179 | hauli.Position = pelaaja1.Position; |
---|
180 | //Vector suunta = (Mouse.PositionOnWorld - pelaajan1Ase.AbsolutePosition); |
---|
181 | Vector impulssi = Vector.FromLengthAndAngle(70000, (pelaajan1Ase.Angle + (RandomGen.NextAngle(Angle.FromDegrees(-35), Angle.FromDegrees(35))))); |
---|
182 | //hauli.Angle = RandomGen.NextAngle(Angle.FromDegrees(-45), Angle.FromDegrees(45)); |
---|
183 | Add(hauli); |
---|
184 | hauli.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(0.2); |
---|
185 | AddCollisionHandler(hauli, "paha", AmmusOsui); |
---|
186 | AddCollisionHandler(hauli, "seina", CollisionHandler.DestroyObject); |
---|
187 | |
---|
188 | hauli.Push(impulssi); |
---|
189 | haulikkovalmiina = false; |
---|
190 | } |
---|
191 | } |
---|
192 | |
---|
193 | } |
---|
194 | |
---|
195 | void Ammu2(LaserGun ase2) |
---|
196 | { |
---|
197 | PhysicsObject ammus = ase2.Shoot(); |
---|
198 | |
---|
199 | if (ammus != null) |
---|
200 | { |
---|
201 | ase2.Power.DefaultValue = 1000; |
---|
202 | ase2.FireRate = 1000; |
---|
203 | ammus.Size *= 10; |
---|
204 | } |
---|
205 | } |
---|
206 | |
---|
207 | void lisaaTaso1(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
208 | { |
---|
209 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
210 | taso.Position = paikka; |
---|
211 | taso.Color = Color.Cyan; |
---|
212 | taso.KineticFriction = 0; |
---|
213 | taso.Tag = "seina"; |
---|
214 | Add(taso); |
---|
215 | } |
---|
216 | |
---|
217 | void luoPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
218 | { |
---|
219 | pelaaja1 = new Hyvis(leveys * 0.5, korkeus * 0.5); |
---|
220 | pelaaja1.Position = paikka; |
---|
221 | pelaaja1.Image = pelaajanKuva; |
---|
222 | pelaaja1.Shape = Shape.Circle; |
---|
223 | pelaaja1.Restitution = 0; |
---|
224 | pelaaja1.CanRotate = false; ; |
---|
225 | pelaaja1.Tag = "hyva"; |
---|
226 | |
---|
227 | pelaajan1Ase2 = new AssaultRifle(30, 10); |
---|
228 | pelaajan1Ase2.Ammo.Value = ammovalue; |
---|
229 | pelaajan1Ase2.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
230 | //pelaaja1.Aseet.Add(pelaajan1Ase2); |
---|
231 | |
---|
232 | |
---|
233 | |
---|
234 | pelaajan1Ase = new AssaultRifle(30, 10); |
---|
235 | pelaajan1Ase.Ammo.Value = ammovalue; |
---|
236 | pelaajan1Ase.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
237 | pelaajan1Ase.Image = pistooli; |
---|
238 | //pelaaja1.Aseet.Add(pelaajan1Ase); |
---|
239 | //pelaajan1Ase.X -= 8; |
---|
240 | |
---|
241 | pelaajan1Ase3 = new AssaultRifle(30, 10); |
---|
242 | pelaajan1Ase3.Ammo.Value = 6; |
---|
243 | pelaajan1Ase3.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
244 | pelaajan1Ase3.Image = pistooli; |
---|
245 | |
---|
246 | //pelaaja1.Aseet.Add(pelaajan1Ase3); |
---|
247 | |
---|
248 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "ase2", ase2); |
---|
249 | |
---|
250 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "ase3", ase3); |
---|
251 | |
---|
252 | pelaaja1.Add(pelaajan1Ase); |
---|
253 | |
---|
254 | Mouse.ListenMovement(0.1, Tahtaa, "Tähtää"); |
---|
255 | |
---|
256 | pelaaja1.Ase = pelaajan1Ase; |
---|
257 | pelaaja1.Ase2 = pelaajan1Ase2; |
---|
258 | //pelaaja1.Ase3 = pelaajan1Ase3; |
---|
259 | Add(pelaaja1); |
---|
260 | |
---|
261 | } |
---|
262 | |
---|
263 | void ase2(PhysicsObject pelaaja1, PhysicsObject ase2) |
---|
264 | { |
---|
265 | /*if (vaihdettujo == false) |
---|
266 | { |
---|
267 | pelaaja1.Remove(pelaajan1Ase); |
---|
268 | pelaaja1.Add(pelaajan1Ase2); |
---|
269 | pelaajan1Ase2.Ammo.Value = 150; |
---|
270 | vaihdettujo = true; |
---|
271 | } |
---|
272 | else |
---|
273 | { |
---|
274 | pelaaja1.Remove(pelaajan1Ase2); |
---|
275 | pelaaja1.Add(pelaajan1Ase); |
---|
276 | pelaajan1Ase.Ammo.Value = 300; |
---|
277 | vaihdettujo = false; |
---|
278 | } |
---|
279 | */ |
---|
280 | pelaaja1.Remove(pelaajan1Ase); |
---|
281 | |
---|
282 | pelaaja1.Add(pelaajan1Ase); |
---|
283 | |
---|
284 | pelaajan1Ase.Ammo.Value = ammovalue; |
---|
285 | |
---|
286 | ase2.Destroy(); |
---|
287 | |
---|
288 | |
---|
289 | Mouse.ListenMovement(0.1, Tahtaa, "Tähtää"); |
---|
290 | } |
---|
291 | |
---|
292 | void ase3(PhysicsObject pelaaja1, PhysicsObject ase3) |
---|
293 | { |
---|
294 | pelaaja1.Remove(pelaajan1Ase); |
---|
295 | pelaaja1.Remove(pelaajan1Ase2); |
---|
296 | |
---|
297 | pelaaja1.Add(pelaajan1Ase3); |
---|
298 | |
---|
299 | Mouse.ListenMovement(0.1, Tahtaa, "Tähtää"); |
---|
300 | } |
---|
301 | |
---|
302 | void luoPahis(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
303 | { |
---|
304 | Pahis pahis = new Pahis(leveys * 0.5, korkeus * 0.5); |
---|
305 | pahis.Position = paikka; |
---|
306 | pahis.Image = pelaajanKuva; |
---|
307 | pahis.Shape = Shape.Circle; |
---|
308 | |
---|
309 | FollowerBrain seuraajaAivot = new FollowerBrain(pelaaja1); |
---|
310 | RandomMoverBrain randomAivot = new RandomMoverBrain(); |
---|
311 | randomAivot.ChangeMovementSeconds = 3; |
---|
312 | |
---|
313 | AssaultRifle pahisAse = new AssaultRifle(30, 10); |
---|
314 | pahisAse.Ammo.Value = 100; |
---|
315 | pahisAse.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
316 | pahisAse.InfiniteAmmo = true; |
---|
317 | pahis.Ase = pahisAse; |
---|
318 | pahis.Tag = "paha"; |
---|
319 | pahis.Add(pahisAse); |
---|
320 | |
---|
321 | AddCollisionHandler(pahis, seinatormays); |
---|
322 | |
---|
323 | pahis.Brain = seuraajaAivot; |
---|
324 | seuraajaAivot.Active = true; |
---|
325 | seuraajaAivot.Speed = 500; |
---|
326 | seuraajaAivot.DistanceClose = 150; |
---|
327 | seuraajaAivot.DistanceFar = 250; |
---|
328 | |
---|
329 | randomAivot.Speed = 500; |
---|
330 | |
---|
331 | |
---|
332 | |
---|
333 | LabyrinthWandererBrain labyrinttiAivot = new LabyrinthWandererBrain(ruudunKoko); |
---|
334 | labyrinttiAivot.Speed = 100.0; |
---|
335 | labyrinttiAivot.LabyrinthWallTag = "seina"; |
---|
336 | |
---|
337 | seuraajaAivot.FarBrain = labyrinttiAivot; |
---|
338 | seuraajaAivot.TargetClose += delegate { pahisAmpuu(pahisAse, pahis); }; |
---|
339 | seuraajaAivot.StopWhenTargetClose = true; |
---|
340 | pahis.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
341 | |
---|
342 | Add(pahis); |
---|
343 | |
---|
344 | } |
---|
345 | |
---|
346 | void seinatormays(PhysicsObject pahis, PhysicsObject kohde) |
---|
347 | { |
---|
348 | //Vector impulssi = new Vector(500.0, 500.0); |
---|
349 | //pahis.Hit(impulssi); |
---|
350 | } |
---|
351 | |
---|
352 | void pahisAmpuu(AssaultRifle ase, Pahis pahis) |
---|
353 | { |
---|
354 | Vector suunta = (pelaaja1.Position - pahis.Position).Normalize(); |
---|
355 | |
---|
356 | if (pelaaja1.Velocity == Vector.Zero) |
---|
357 | { |
---|
358 | pahis.Angle = suunta.Angle; |
---|
359 | } |
---|
360 | else |
---|
361 | { |
---|
362 | pahis.Angle = suunta.Angle * 1.1; |
---|
363 | } |
---|
364 | |
---|
365 | |
---|
366 | |
---|
367 | PhysicsObject ammus = ase.Shoot(); |
---|
368 | |
---|
369 | if (ammus != null) |
---|
370 | { |
---|
371 | ase.Power.DefaultValue = 300; |
---|
372 | ase.FireRate = 5; |
---|
373 | ase.CanHitOwner = false; |
---|
374 | ammus.Size *= 0.45; |
---|
375 | ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(4); |
---|
376 | ammus.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
377 | } |
---|
378 | } |
---|
379 | |
---|
380 | void Tahtaa(AnalogState hiirenLiike) |
---|
381 | { |
---|
382 | |
---|
383 | Vector suunta = (Mouse.PositionOnWorld - pelaajan1Ase.AbsolutePosition).Normalize(); |
---|
384 | pelaajan1Ase.Angle = suunta.Angle; |
---|
385 | |
---|
386 | Vector suunta2 = (Mouse.PositionOnWorld - pelaajan1Ase2.AbsolutePosition).Normalize(); |
---|
387 | pelaajan1Ase2.Angle = suunta2.Angle; |
---|
388 | |
---|
389 | Vector suunta3 = (Mouse.PositionOnWorld - pelaajan1Ase3.AbsolutePosition).Normalize(); |
---|
390 | pelaajan1Ase3.Angle = suunta3.Angle; |
---|
391 | |
---|
392 | /*foreach (Weapon ase in pelaaja1.Aseet) |
---|
393 | { |
---|
394 | Vector suunta = (Mouse.PositionOnWorld - ase.AbsolutePosition).Normalize(); |
---|
395 | ase.Angle = suunta.Angle; |
---|
396 | }*/ |
---|
397 | } |
---|
398 | |
---|
399 | void AmmusOsui( PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) |
---|
400 | { |
---|
401 | ammus.Destroy(); |
---|
402 | if (kohde.Tag.Equals("paha")) |
---|
403 | { |
---|
404 | |
---|
405 | |
---|
406 | Explosion rajahdys = new Explosion(5000); |
---|
407 | rajahdys.Image = veriLantti; |
---|
408 | rajahdys.MaxRadius = 70; |
---|
409 | rajahdys.Force = 100; |
---|
410 | rajahdys.Speed = 100; |
---|
411 | rajahdys.Position = kohde.Position+ new Vector(3,0); |
---|
412 | rajahdys.ShockwaveColor = new Color(10, 0, 0, 0); |
---|
413 | Add(rajahdys); |
---|
414 | |
---|
415 | LisaaAseTrigger(kohde.Position, ruudunKoko, ruudunKoko, "ase2", pistooli); |
---|
416 | |
---|
417 | |
---|
418 | |
---|
419 | GameObject verilantti = new GameObject(30, 30); |
---|
420 | verilantti.Position = kohde.Position; |
---|
421 | verilantti.Image = veriLantti; |
---|
422 | Add(verilantti, -3); |
---|
423 | |
---|
424 | //verilantti.MaxVelocity = 0; |
---|
425 | //verilantti.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
426 | //verilantti.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
427 | |
---|
428 | (kohde as Pahis).Ase.Destroy(); |
---|
429 | (kohde as Pahis).Destroy(); |
---|
430 | } |
---|
431 | |
---|
432 | if (kohde.Tag.Equals("hyva")) |
---|
433 | { |
---|
434 | (kohde as Hyvis).Ase.Destroy(); |
---|
435 | (kohde as Hyvis).Destroy(); |
---|
436 | pelikaynnissa = false; |
---|
437 | } |
---|
438 | |
---|
439 | } |
---|
440 | |
---|
441 | void liikutaP(PhysicsObject pelaaja1, Vector nopeus) |
---|
442 | { |
---|
443 | if ((nopeus.Y < 0) && (pelaaja1.Bottom < Level.Bottom)) |
---|
444 | { |
---|
445 | pelaaja1.Velocity = Vector.Zero; |
---|
446 | return; |
---|
447 | } |
---|
448 | |
---|
449 | if ((nopeus.Y > 0) && (pelaaja1.Top > Level.Top)) |
---|
450 | { |
---|
451 | pelaaja1.Velocity = Vector.Zero; |
---|
452 | return; |
---|
453 | } |
---|
454 | pelaaja1.Velocity = nopeus; |
---|
455 | } |
---|
456 | } |
---|