1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class HotlineVihti : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | Hyvis pelaaja1; |
---|
12 | Image pelaajanKuva = LoadImage ("pelaajav1"); |
---|
13 | Image poliisiAmpuuKuva = LoadImage ("pelaajav1"); |
---|
14 | Image poliisinKuva = LoadImage ("pelaajav1"); |
---|
15 | |
---|
16 | Image veriLantti = LoadImage ("verilantti"); |
---|
17 | Vector nopeusYlos = new Vector(0, 500); |
---|
18 | Vector nopeusAlas = new Vector(0, -500); |
---|
19 | Vector nopeusOikea = new Vector(500, 0); |
---|
20 | Vector nopeusVasen = new Vector(-500, 0); |
---|
21 | AssaultRifle pelaajan1Ase; |
---|
22 | LaserGun pelaajan1Ase2; |
---|
23 | |
---|
24 | PhysicsObject asetrigger; |
---|
25 | |
---|
26 | //bool vaihdettujo = false; |
---|
27 | |
---|
28 | int ammovalue = 45; |
---|
29 | int ammo2value = 150; |
---|
30 | |
---|
31 | int ruudunKoko = 40; |
---|
32 | |
---|
33 | public override void Begin() |
---|
34 | { |
---|
35 | |
---|
36 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
37 | |
---|
38 | TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta"); |
---|
39 | Level.Background.Color = Color.Gray; |
---|
40 | kentta.SetTileMethod('%', luoPelaaja); |
---|
41 | kentta.SetTileMethod('#', lisaaTaso1); |
---|
42 | kentta.Execute(ruudunKoko, ruudunKoko); |
---|
43 | |
---|
44 | TileMap kentta2 = TileMap.FromLevelAsset("kentta"); |
---|
45 | kentta2.SetTileMethod('&', luoPahis); |
---|
46 | kentta2.SetTileMethod('/', VaihdaAse2); |
---|
47 | kentta2.Execute(ruudunKoko, ruudunKoko); |
---|
48 | |
---|
49 | Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Down, Ammu, "Ammu", pelaajan1Ase); |
---|
50 | Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Down, Ammu2, "Ammu", pelaajan1Ase2); |
---|
51 | |
---|
52 | //Mouse.Listen(MouseButton.Middle, ButtonState.Pressed, VaihdaAse, "Vaihda ase"); |
---|
53 | |
---|
54 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
55 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, liikutaP, "Liiku ylos", pelaaja1, nopeusYlos); |
---|
56 | Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, liikutaP, "Liiku alas", pelaaja1, nopeusAlas); |
---|
57 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Released, liikutaP, null, pelaaja1, Vector.Zero); |
---|
58 | Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Released, liikutaP, null, pelaaja1, Vector.Zero); |
---|
59 | |
---|
60 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, liikutaP, "Liiku oikealle", pelaaja1, nopeusOikea); |
---|
61 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Released, liikutaP, null, pelaaja1, Vector.Zero); |
---|
62 | |
---|
63 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, liikutaP, "Liiku vasemmalle", pelaaja1, nopeusVasen); |
---|
64 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, liikutaP, null, pelaaja1, Vector.Zero); |
---|
65 | |
---|
66 | Keyboard.Listen(Key.R, ButtonState.Pressed, aloitaAlusta, "Aloita alusta"); |
---|
67 | |
---|
68 | Mouse.ListenMovement(0.1, Tahtaa, "Tähtää"); |
---|
69 | Camera.ZoomFactor = 1.4; |
---|
70 | Mouse.IsCursorVisible = true; |
---|
71 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
72 | } |
---|
73 | |
---|
74 | void VaihdaAse2(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
75 | { |
---|
76 | LisaaAseTrigger(paikka, leveys, korkeus, "ase2"); |
---|
77 | } |
---|
78 | void LisaaAseTrigger(Vector paikka, double leveys, double korkeus, string tagiNimi) |
---|
79 | { |
---|
80 | asetrigger = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
81 | asetrigger.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
82 | asetrigger.Tag = tagiNimi; |
---|
83 | asetrigger.Position = paikka; |
---|
84 | Add(asetrigger); |
---|
85 | |
---|
86 | |
---|
87 | |
---|
88 | } |
---|
89 | |
---|
90 | void aloitaAlusta() |
---|
91 | { |
---|
92 | ClearAll(); |
---|
93 | Begin(); |
---|
94 | //vaihdettujo = false; |
---|
95 | } |
---|
96 | |
---|
97 | void Ammu(AssaultRifle ase) |
---|
98 | { |
---|
99 | PhysicsObject ammus = ase.Shoot(); |
---|
100 | |
---|
101 | if (ammus != null) |
---|
102 | { |
---|
103 | ase.Power.DefaultValue = 450; |
---|
104 | ase.FireRate = 10; |
---|
105 | ammus.Size *= 0.25; |
---|
106 | ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(4); |
---|
107 | |
---|
108 | } |
---|
109 | |
---|
110 | } |
---|
111 | |
---|
112 | void Ammu2(LaserGun ase2) |
---|
113 | { |
---|
114 | PhysicsObject ammus = ase2.Shoot(); |
---|
115 | |
---|
116 | if (ammus != null) |
---|
117 | { |
---|
118 | ase2.Power.DefaultValue = 1000; |
---|
119 | ase2.FireRate = 1000; |
---|
120 | ammus.Size *= 10; |
---|
121 | } |
---|
122 | } |
---|
123 | |
---|
124 | void lisaaTaso1(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
125 | { |
---|
126 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
127 | taso.Position = paikka; |
---|
128 | taso.Color = Color.Cyan; |
---|
129 | taso.KineticFriction = 0; |
---|
130 | Add(taso); |
---|
131 | } |
---|
132 | |
---|
133 | void luoPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
134 | { |
---|
135 | pelaaja1 = new Hyvis(leveys * 0.5, korkeus * 0.5); |
---|
136 | pelaaja1.Position = paikka; |
---|
137 | pelaaja1.Image = pelaajanKuva; |
---|
138 | pelaaja1.Shape = Shape.Circle; |
---|
139 | pelaaja1.Restitution = 0; |
---|
140 | pelaaja1.CanRotate = false; |
---|
141 | pelaaja1.Tag = "hyva"; |
---|
142 | |
---|
143 | pelaajan1Ase2 = new LaserGun(30, 10); |
---|
144 | pelaajan1Ase2.Ammo.Value = ammo2value; |
---|
145 | pelaajan1Ase2.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
146 | |
---|
147 | pelaajan1Ase = new AssaultRifle(30, 10); |
---|
148 | pelaajan1Ase.Ammo.Value = ammovalue; |
---|
149 | pelaajan1Ase.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
150 | |
---|
151 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "ase2", ase2); |
---|
152 | |
---|
153 | pelaaja1.Add(pelaajan1Ase); |
---|
154 | |
---|
155 | pelaaja1.Ase = pelaajan1Ase; |
---|
156 | pelaaja1.Ase2 = pelaajan1Ase2; |
---|
157 | |
---|
158 | Add(pelaaja1); |
---|
159 | } |
---|
160 | |
---|
161 | void ase2(PhysicsObject pelaaja1, PhysicsObject ase2) |
---|
162 | { |
---|
163 | /*if (vaihdettujo == false) |
---|
164 | { |
---|
165 | pelaaja1.Remove(pelaajan1Ase); |
---|
166 | pelaaja1.Add(pelaajan1Ase2); |
---|
167 | pelaajan1Ase2.Ammo.Value = 150; |
---|
168 | vaihdettujo = true; |
---|
169 | } |
---|
170 | else |
---|
171 | { |
---|
172 | pelaaja1.Remove(pelaajan1Ase2); |
---|
173 | pelaaja1.Add(pelaajan1Ase); |
---|
174 | pelaajan1Ase.Ammo.Value = 300; |
---|
175 | vaihdettujo = false; |
---|
176 | } |
---|
177 | */ |
---|
178 | pelaaja1.Remove(pelaajan1Ase); |
---|
179 | |
---|
180 | pelaaja1.Add(pelaajan1Ase); |
---|
181 | |
---|
182 | pelaajan1Ase.Ammo.Value = ammovalue; |
---|
183 | |
---|
184 | ase2.Destroy(); |
---|
185 | |
---|
186 | |
---|
187 | Mouse.ListenMovement(0.1, Tahtaa, "Tähtää"); |
---|
188 | } |
---|
189 | |
---|
190 | void luoPahis(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
191 | { |
---|
192 | Pahis pahis = new Pahis(leveys * 0.5, korkeus * 0.5); |
---|
193 | pahis.Position = paikka; |
---|
194 | pahis.Image = pelaajanKuva; |
---|
195 | pahis.Shape = Shape.Circle; |
---|
196 | |
---|
197 | FollowerBrain seuraajaAivot = new FollowerBrain(pelaaja1); |
---|
198 | RandomMoverBrain randomAivot = new RandomMoverBrain(); |
---|
199 | randomAivot.ChangeMovementSeconds = 3; |
---|
200 | |
---|
201 | AssaultRifle pahisAse = new AssaultRifle(30, 10); |
---|
202 | pahisAse.Ammo.Value = 100; |
---|
203 | pahisAse.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
204 | pahisAse.InfiniteAmmo = true; |
---|
205 | pahis.Ase = pahisAse; |
---|
206 | pahis.Tag = "paha"; |
---|
207 | pahis.Add(pahisAse); |
---|
208 | |
---|
209 | pahis.Brain = seuraajaAivot; |
---|
210 | seuraajaAivot.Active = true; |
---|
211 | seuraajaAivot.Speed = 500; |
---|
212 | seuraajaAivot.DistanceClose = 150; |
---|
213 | seuraajaAivot.DistanceFar = 500; |
---|
214 | |
---|
215 | seuraajaAivot.FarBrain = randomAivot; |
---|
216 | seuraajaAivot.TargetClose += delegate { pahisAmpuu(pahisAse, pahis); }; |
---|
217 | seuraajaAivot.StopWhenTargetClose = true; |
---|
218 | pahis.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
219 | |
---|
220 | Add(pahis); |
---|
221 | |
---|
222 | } |
---|
223 | |
---|
224 | void pahisAmpuu(AssaultRifle ase, Pahis pahis) |
---|
225 | { |
---|
226 | Vector suunta = (pelaaja1.Position - pahis.Position).Normalize(); |
---|
227 | |
---|
228 | if (pelaaja1.Velocity == Vector.Zero) |
---|
229 | { |
---|
230 | pahis.Angle = suunta.Angle; |
---|
231 | } |
---|
232 | else |
---|
233 | { |
---|
234 | pahis.Angle = suunta.Angle * 1.1; |
---|
235 | } |
---|
236 | |
---|
237 | |
---|
238 | |
---|
239 | PhysicsObject ammus = ase.Shoot(); |
---|
240 | |
---|
241 | if (ammus != null) |
---|
242 | { |
---|
243 | ase.Power.DefaultValue = 300; |
---|
244 | ase.FireRate = 5; |
---|
245 | ase.CanHitOwner = false; |
---|
246 | ammus.Size *= 0.45; |
---|
247 | ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(4); |
---|
248 | ammus.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
249 | } |
---|
250 | } |
---|
251 | |
---|
252 | void Tahtaa(AnalogState hiirenLiike) |
---|
253 | { |
---|
254 | Vector suunta = (Mouse.PositionOnWorld - pelaajan1Ase.AbsolutePosition).Normalize(); |
---|
255 | pelaajan1Ase.Angle = suunta.Angle; |
---|
256 | |
---|
257 | Vector suunta2 = (Mouse.PositionOnWorld - pelaajan1Ase2.AbsolutePosition).Normalize(); |
---|
258 | pelaajan1Ase2.Angle = suunta2.Angle; |
---|
259 | } |
---|
260 | |
---|
261 | void AmmusOsui( PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) |
---|
262 | { |
---|
263 | ammus.Destroy(); |
---|
264 | if (kohde.Tag.Equals("paha")) |
---|
265 | { |
---|
266 | |
---|
267 | |
---|
268 | Explosion rajahdys = new Explosion(5000); |
---|
269 | rajahdys.Image = veriLantti; |
---|
270 | rajahdys.MaxRadius = 70; |
---|
271 | rajahdys.Force = 100; |
---|
272 | rajahdys.Speed = 100; |
---|
273 | rajahdys.Position = kohde.Position+ new Vector(3,0); |
---|
274 | rajahdys.ShockwaveColor = new Color(10, 0, 0, 0); |
---|
275 | Add(rajahdys); |
---|
276 | |
---|
277 | LisaaAseTrigger(kohde.Position, ruudunKoko, ruudunKoko, "ase2"); |
---|
278 | |
---|
279 | |
---|
280 | |
---|
281 | GameObject verilantti = new GameObject(30, 30); |
---|
282 | verilantti.Position = kohde.Position; |
---|
283 | verilantti.Image = veriLantti; |
---|
284 | Add(verilantti, -3); |
---|
285 | |
---|
286 | //verilantti.MaxVelocity = 0; |
---|
287 | //verilantti.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
288 | //verilantti.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
289 | |
---|
290 | (kohde as Pahis).Ase.Destroy(); |
---|
291 | (kohde as Pahis).Destroy(); |
---|
292 | } |
---|
293 | |
---|
294 | if (kohde.Tag.Equals("hyva")) |
---|
295 | { |
---|
296 | (kohde as Hyvis).Ase.Destroy(); |
---|
297 | (kohde as Hyvis).Destroy(); |
---|
298 | } |
---|
299 | |
---|
300 | } |
---|
301 | |
---|
302 | void liikutaP(PhysicsObject pelaaja1, Vector nopeus) |
---|
303 | { |
---|
304 | if ((nopeus.Y < 0) && (pelaaja1.Bottom < Level.Bottom)) |
---|
305 | { |
---|
306 | pelaaja1.Velocity = Vector.Zero; |
---|
307 | return; |
---|
308 | } |
---|
309 | |
---|
310 | if ((nopeus.Y > 0) && (pelaaja1.Top > Level.Top)) |
---|
311 | { |
---|
312 | pelaaja1.Velocity = Vector.Zero; |
---|
313 | return; |
---|
314 | } |
---|
315 | pelaaja1.Velocity = nopeus; |
---|
316 | } |
---|
317 | } |
---|