1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class FatalShot : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | Hyvis pelaaja1; |
---|
12 | Image pelaajanKuva = LoadImage ("pelaajav1"); |
---|
13 | Image poliisiAmpuuKuva = LoadImage ("pelaajav1"); |
---|
14 | Image poliisinKuva = LoadImage ("pelaajav1"); |
---|
15 | |
---|
16 | Image veriLantti = LoadImage ("verilantti"); |
---|
17 | Vector nopeusYlos = new Vector(0, 400); |
---|
18 | Vector nopeusAlas = new Vector(0, -400); |
---|
19 | Vector nopeusOikea = new Vector(400, 0); |
---|
20 | Vector nopeusVasen = new Vector(-400, 0); |
---|
21 | AssaultRifle pelaajan1Ase; |
---|
22 | |
---|
23 | |
---|
24 | // const int RUUDUN_KOKO = 40; |
---|
25 | |
---|
26 | public override void Begin() |
---|
27 | { |
---|
28 | |
---|
29 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
30 | |
---|
31 | TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta"); |
---|
32 | Level.Background.Color = Color.Gray; |
---|
33 | kentta.SetTileMethod('%', luoPelaaja); |
---|
34 | kentta.SetTileMethod('#', lisaaTaso1); |
---|
35 | kentta.SetTileMethod('&', luoPahis); |
---|
36 | kentta.Execute(40, 40); |
---|
37 | |
---|
38 | Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Down, Ammu, "Ammu", pelaajan1Ase); |
---|
39 | |
---|
40 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
41 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, liikutaP, "Liiku ylos", pelaaja1, nopeusYlos); |
---|
42 | Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, liikutaP, "Liiku alas", pelaaja1, nopeusAlas); |
---|
43 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Released, liikutaP, null, pelaaja1, Vector.Zero); |
---|
44 | Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Released, liikutaP, null, pelaaja1, Vector.Zero); |
---|
45 | |
---|
46 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, liikutaP, "Liiku oikealle", pelaaja1, nopeusOikea); |
---|
47 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Released, liikutaP, null, pelaaja1, Vector.Zero); |
---|
48 | |
---|
49 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, liikutaP, "Liiku vasemmalle", pelaaja1, nopeusVasen); |
---|
50 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, liikutaP, null, pelaaja1, Vector.Zero); |
---|
51 | |
---|
52 | Keyboard.Listen(Key.R, ButtonState.Pressed, aloitaAlusta, "Aloita alusta"); |
---|
53 | |
---|
54 | Mouse.ListenMovement(0.1, Tahtaa, "Tähtää"); |
---|
55 | Camera.ZoomFactor = 1.2; |
---|
56 | Mouse.IsCursorVisible = true; |
---|
57 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
58 | } |
---|
59 | |
---|
60 | void aloitaAlusta() |
---|
61 | { |
---|
62 | ClearAll(); |
---|
63 | Begin(); |
---|
64 | } |
---|
65 | |
---|
66 | void Ammu(AssaultRifle ase) |
---|
67 | { |
---|
68 | PhysicsObject ammus = ase.Shoot(); |
---|
69 | |
---|
70 | if (ammus != null) |
---|
71 | { |
---|
72 | ase.Power.DefaultValue = 200; |
---|
73 | ase.FireRate = 8; |
---|
74 | ammus.Size *= 0.45; |
---|
75 | ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(4); |
---|
76 | |
---|
77 | } |
---|
78 | |
---|
79 | } |
---|
80 | |
---|
81 | void lisaaTaso1(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
82 | { |
---|
83 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
84 | taso.Position = paikka; |
---|
85 | taso.Color = Color.Cyan; |
---|
86 | Add(taso); |
---|
87 | } |
---|
88 | |
---|
89 | void luoPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
90 | { |
---|
91 | pelaaja1 = new Hyvis(leveys * 0.5, korkeus * 0.5); |
---|
92 | pelaaja1.Position = paikka; |
---|
93 | pelaaja1.Image = pelaajanKuva; |
---|
94 | pelaaja1.Shape = Shape.Circle; |
---|
95 | pelaaja1.CanRotate = false; |
---|
96 | pelaaja1.Tag = "hyva"; |
---|
97 | |
---|
98 | pelaajan1Ase = new AssaultRifle(30, 10); |
---|
99 | //pelaajan1Ase.Ammo.Value = 100; |
---|
100 | pelaajan1Ase.InfiniteAmmo = true; |
---|
101 | pelaajan1Ase.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
102 | |
---|
103 | pelaaja1.Add(pelaajan1Ase); |
---|
104 | pelaaja1.Ase = pelaajan1Ase; |
---|
105 | |
---|
106 | Add(pelaaja1); |
---|
107 | } |
---|
108 | |
---|
109 | void luoPahis(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
110 | { |
---|
111 | Pahis pahis = new Pahis(leveys * 0.5, korkeus * 0.5); |
---|
112 | pahis.Position = paikka; |
---|
113 | pahis.Image = pelaajanKuva; |
---|
114 | pahis.Shape = Shape.Circle; |
---|
115 | |
---|
116 | FollowerBrain seuraajaAivot = new FollowerBrain(pelaaja1); |
---|
117 | RandomMoverBrain randomAivot = new RandomMoverBrain(); |
---|
118 | randomAivot.ChangeMovementSeconds = 3; |
---|
119 | |
---|
120 | AssaultRifle pahisAse = new AssaultRifle(30, 10); |
---|
121 | pahisAse.Ammo.Value = 100; |
---|
122 | pahisAse.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
123 | pahisAse.InfiniteAmmo = true; |
---|
124 | pahis.Ase = pahisAse; |
---|
125 | pahis.Tag = "paha"; |
---|
126 | pahis.Add(pahisAse); |
---|
127 | |
---|
128 | pahis.Brain = seuraajaAivot; |
---|
129 | seuraajaAivot.Active = true; |
---|
130 | seuraajaAivot.Speed = 400; |
---|
131 | seuraajaAivot.DistanceClose = 350; |
---|
132 | seuraajaAivot.DistanceFar = 1000; |
---|
133 | |
---|
134 | seuraajaAivot.FarBrain = randomAivot; |
---|
135 | seuraajaAivot.TargetClose += delegate { pahisAmpuu(pahisAse, pahis); }; |
---|
136 | seuraajaAivot.StopWhenTargetClose = true; |
---|
137 | |
---|
138 | Add(pahis); |
---|
139 | |
---|
140 | } |
---|
141 | |
---|
142 | void pahisAmpuu(AssaultRifle ase, Pahis pahis) |
---|
143 | { |
---|
144 | Vector suunta = (pelaaja1.Position - pahis.Position).Normalize(); |
---|
145 | pahis.Angle = suunta.Angle; |
---|
146 | |
---|
147 | PhysicsObject ammus = ase.Shoot(); |
---|
148 | |
---|
149 | if (ammus != null) |
---|
150 | { |
---|
151 | ase.Power.DefaultValue = 300; |
---|
152 | ase.FireRate = 8; |
---|
153 | ase.CanHitOwner = false; |
---|
154 | ammus.Size *= 0.45; |
---|
155 | ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(4); |
---|
156 | } |
---|
157 | } |
---|
158 | |
---|
159 | void Tahtaa(AnalogState hiirenLiike) |
---|
160 | { |
---|
161 | Vector suunta = (Mouse.PositionOnWorld - pelaajan1Ase.AbsolutePosition).Normalize(); |
---|
162 | pelaajan1Ase.Angle = suunta.Angle; |
---|
163 | } |
---|
164 | |
---|
165 | void AmmusOsui( PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) |
---|
166 | { |
---|
167 | ammus.Destroy(); |
---|
168 | if (kohde.Tag.Equals("paha")) |
---|
169 | { |
---|
170 | |
---|
171 | Explosion rajahdys = new Explosion(5000); |
---|
172 | rajahdys.Image = veriLantti; |
---|
173 | rajahdys.MaxRadius = 70; |
---|
174 | rajahdys.Force = 500; |
---|
175 | rajahdys.Speed = 100; |
---|
176 | rajahdys.Position = kohde.Position; |
---|
177 | rajahdys.ShockwaveColor = new Color(0, 0, 0, 0); |
---|
178 | |
---|
179 | Add(rajahdys); |
---|
180 | |
---|
181 | GameObject verilantti = new GameObject(30, 30); |
---|
182 | verilantti.Position = kohde.Position; |
---|
183 | verilantti.Image = veriLantti; |
---|
184 | //verilantti.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
185 | Add(verilantti, -3); |
---|
186 | //verilantti.MaxVelocity = 0; |
---|
187 | //verilantti.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
188 | |
---|
189 | (kohde as Pahis).Ase.Destroy(); |
---|
190 | (kohde as Pahis).Destroy(); |
---|
191 | } |
---|
192 | |
---|
193 | if (kohde.Tag.Equals("hyva")) |
---|
194 | { |
---|
195 | (kohde as Hyvis).Ase.Destroy(); |
---|
196 | (kohde as Hyvis).Destroy(); |
---|
197 | } |
---|
198 | |
---|
199 | } |
---|
200 | |
---|
201 | void liikutaP(PhysicsObject pelaaja1, Vector nopeus) |
---|
202 | { |
---|
203 | if ((nopeus.Y < 0) && (pelaaja1.Bottom < Level.Bottom)) |
---|
204 | { |
---|
205 | pelaaja1.Velocity = Vector.Zero; |
---|
206 | return; |
---|
207 | } |
---|
208 | |
---|
209 | if ((nopeus.Y > 0) && (pelaaja1.Top > Level.Top)) |
---|
210 | { |
---|
211 | pelaaja1.Velocity = Vector.Zero; |
---|
212 | return; |
---|
213 | } |
---|
214 | pelaaja1.Velocity = nopeus; |
---|
215 | } |
---|
216 | } |
---|