1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class FysiikkaPeli2 : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | Image rajahdysKuva = LoadImage(""); |
---|
12 | SoundEffect rajahdysAani = LoadSoundEffect(""); |
---|
13 | PhysicsObject pelaaja1, pelaaja2; |
---|
14 | DoubleMeter elamaLaskuri; |
---|
15 | DoubleMeter elamaLaskuri2; |
---|
16 | public override void Begin() |
---|
17 | { |
---|
18 | |
---|
19 | LuoKentta(); |
---|
20 | LuoOhjaimet(); |
---|
21 | //Camera.Position = pelaaja1.Position + new Vector(720, 0); |
---|
22 | Camera.Follow(pelaaja1, pelaaja2); |
---|
23 | Camera.FollowXMargin = 1000; |
---|
24 | Camera.FollowYMargin = 100; |
---|
25 | //Camera.StayInLevel = true; |
---|
26 | elamaLaskuri = LuoElamaLaskuri(Screen.Left + 150, Screen.Top - 20); |
---|
27 | elamaLaskuri2 = LuoElamaLaskuri(Screen.Left + 150, Screen.Top - 100); |
---|
28 | |
---|
29 | |
---|
30 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
31 | } |
---|
32 | private void LuoKentta() |
---|
33 | { |
---|
34 | ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("SPACERACE"); |
---|
35 | |
---|
36 | ruudut.SetTileMethod(Color.Cyan, LuoPelaaja1); |
---|
37 | ruudut.SetTileMethod(Color.Gold, LuoPelaaja2); |
---|
38 | ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LuoAsteroidi); |
---|
39 | ruudut.SetTileMethod(Color.Red, LuoReuna); |
---|
40 | Level.Background.CreateStars(); |
---|
41 | |
---|
42 | |
---|
43 | ruudut.Execute(20, 20); |
---|
44 | |
---|
45 | //GameObject tausta = new GameObject(LoadImage("Earth")); |
---|
46 | |
---|
47 | //Add(tausta, -3); |
---|
48 | //Image taustakuva = LoadImage("space"); |
---|
49 | //GameObject taustaPilvet = new GameObject(Screen.Width * 1.5, Screen.Height * 1.5 ); |
---|
50 | //taustaPilvet.Image = taustakuva; |
---|
51 | //Add(taustaPilvet, -3); |
---|
52 | //Layers[-3].RelativeTransition = new Vector(0.5, 0.5); |
---|
53 | |
---|
54 | |
---|
55 | |
---|
56 | //Level.Background.Scale = 2.0; |
---|
57 | //Level.Size = Level.Size * 2; |
---|
58 | //Level.Background. |
---|
59 | } |
---|
60 | |
---|
61 | DoubleMeter LuoElamaLaskuri(Double x, Double y) |
---|
62 | { |
---|
63 | DoubleMeter elamaLaskuri = new DoubleMeter(10); |
---|
64 | elamaLaskuri.MaxValue = 10; |
---|
65 | elamaLaskuri.LowerLimit += ElamaLoppui; |
---|
66 | |
---|
67 | ProgressBar elamaPalkki = new ProgressBar(150, 20); |
---|
68 | elamaPalkki.X = x; |
---|
69 | elamaPalkki.Y = y; |
---|
70 | elamaPalkki.BindTo(elamaLaskuri); |
---|
71 | elamaPalkki.Color = Color.Transparent; |
---|
72 | elamaPalkki.BarColor = Color.Red; |
---|
73 | elamaPalkki.BorderColor = Color.Black; |
---|
74 | Add(elamaPalkki); |
---|
75 | return elamaLaskuri; |
---|
76 | |
---|
77 | } |
---|
78 | |
---|
79 | void ElamaLoppui() |
---|
80 | { |
---|
81 | MessageDisplay.Add("Hävisit, paremmin ensikerralla"); |
---|
82 | pelaaja1.Destroy(); |
---|
83 | Keyboard.Disable(Key.Up); |
---|
84 | Keyboard.Disable(Key.Right); |
---|
85 | Keyboard.Disable(Key.Left); |
---|
86 | Keyboard.Disable(Key.Down); |
---|
87 | } |
---|
88 | private void LuoOhjaimet() |
---|
89 | { |
---|
90 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "Liikutetaan pelaajaa", 1, 1); |
---|
91 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "käännä oikealle", 1, 2); |
---|
92 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "käännä vasemmalle", 1, 3); |
---|
93 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "jarru taaksepäin", 1, 4); |
---|
94 | |
---|
95 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "Liikutetaan pelaajaa", 2, 1); |
---|
96 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "käännä oikealle", 2, 2); |
---|
97 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "käännä vasemmalle", 2, 3); |
---|
98 | Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "jarru taaksepäin", 2, 4); |
---|
99 | } |
---|
100 | private void LiikutaPelaajaa(int pelaajaNro, int liikkeenTyyppi) |
---|
101 | { |
---|
102 | switch (pelaajaNro) |
---|
103 | { |
---|
104 | case 1: |
---|
105 | switch (liikkeenTyyppi) |
---|
106 | { |
---|
107 | case 1: |
---|
108 | pelaaja1.Push(Vector.FromLengthAndAngle(250.0, pelaaja1.Angle));//kaasu eteen |
---|
109 | break; |
---|
110 | case 2: |
---|
111 | pelaaja1.Angle += Angle.FromDegrees(-1.5);//oikealle=myötäpäivään |
---|
112 | break; |
---|
113 | case 3: |
---|
114 | pelaaja1.Angle += Angle.FromDegrees(1.5);//vasemmalle=vastapäivään |
---|
115 | break; |
---|
116 | case 4: |
---|
117 | pelaaja1.Push(-Vector.FromLengthAndAngle(250.0, pelaaja1.Angle)); |
---|
118 | break; |
---|
119 | } |
---|
120 | |
---|
121 | break; |
---|
122 | case 2: |
---|
123 | switch (liikkeenTyyppi) |
---|
124 | { |
---|
125 | case 1: |
---|
126 | pelaaja2.Push(Vector.FromLengthAndAngle(250.0, pelaaja2.Angle));//kaasu eteen |
---|
127 | break; |
---|
128 | case 2: |
---|
129 | pelaaja2.Angle += Angle.FromDegrees(-2.0);//oikealle=myötäpäivään |
---|
130 | break; |
---|
131 | case 3: |
---|
132 | pelaaja2.Angle += Angle.FromDegrees(2.0);//vasemmalle=vastapäivään |
---|
133 | break; |
---|
134 | case 4: |
---|
135 | pelaaja2.Push(-Vector.FromLengthAndAngle(250.0, pelaaja2.Angle)); |
---|
136 | break; |
---|
137 | } |
---|
138 | break; |
---|
139 | } |
---|
140 | } |
---|
141 | |
---|
142 | private void LuoAsteroidi(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
143 | { |
---|
144 | PhysicsObject asteroidi = new PhysicsObject(LoadImage("ASTEROIDI")); |
---|
145 | asteroidi.Position = paikka; |
---|
146 | asteroidi.Tag = "ASTEROIDI"; |
---|
147 | Add(asteroidi); |
---|
148 | } |
---|
149 | private void LuoPelaaja1(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
150 | { |
---|
151 | pelaaja1 = new PhysicsObject(LoadImage("alus")); |
---|
152 | pelaaja1.Position = paikka; |
---|
153 | pelaaja1.Tag = "eka"; |
---|
154 | pelaaja1.AngularDamping = 0.9; |
---|
155 | Add(pelaaja1); |
---|
156 | pelaaja1.LinearDamping = 0.98; |
---|
157 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "ASTEROIDI", PelaajaOsuu); |
---|
158 | } |
---|
159 | private void LuoPelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
160 | { |
---|
161 | pelaaja2 = new PhysicsObject(LoadImage("alus")); |
---|
162 | pelaaja2.Position = paikka; |
---|
163 | pelaaja2.Tag = "toka"; |
---|
164 | pelaaja2.AngularDamping = 0.9; |
---|
165 | Add(pelaaja2); |
---|
166 | pelaaja2.LinearDamping = 0.98; |
---|
167 | AddCollisionHandler(pelaaja2, "ASTEROIDI", PelaajaOsuu); |
---|
168 | } |
---|
169 | private void LuoReuna(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
170 | { |
---|
171 | PhysicsObject reuna = PhysicsObject.CreateStaticObject(20, 20); |
---|
172 | reuna.Position = paikka; |
---|
173 | Add(reuna); |
---|
174 | reuna.Color = Color.Transparent; |
---|
175 | } |
---|
176 | private void AloitaPeli() |
---|
177 | { |
---|
178 | |
---|
179 | } |
---|
180 | |
---|
181 | void PelaajaOsuu(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject kohde) |
---|
182 | { |
---|
183 | if (pelaaja.Tag.Equals("eka")) |
---|
184 | { |
---|
185 | if (elamaLaskuri != null) |
---|
186 | { |
---|
187 | elamaLaskuri.Value -= 1; |
---|
188 | } |
---|
189 | } |
---|
190 | |
---|
191 | if (pelaaja.Tag.Equals("toka")) |
---|
192 | { |
---|
193 | if (elamaLaskuri2 != null) |
---|
194 | { |
---|
195 | elamaLaskuri2.Value -= 1; |
---|
196 | } |
---|
197 | } |
---|
198 | |
---|
199 | |
---|
200 | |
---|
201 | kohde.Destroy(); |
---|
202 | Explosion rajahdys = new Explosion(50); |
---|
203 | rajahdys.Position = kohde.Position; |
---|
204 | rajahdys.Speed = 500.0; |
---|
205 | rajahdys.Force = 100; |
---|
206 | //rajahdys.Image = rajahdysKuva; |
---|
207 | //rajahdys.Sound = rajahdysAani; |
---|
208 | //rajahdys.ShockwaveColor = Color.Yellow; |
---|
209 | //rajahdys.ShockwaveColor = new Color(255, 0, 150, 90); |
---|
210 | Add(rajahdys); |
---|
211 | } |
---|
212 | |
---|
213 | |
---|
214 | } |
---|