source: 2015/23/OskuL/FysiikkaPeli2/FysiikkaPeli2/FysiikkaPeli2/FysiikkaPeli2.cs @ 5863

Revision 5863, 2.5 KB checked in by jotapoti, 5 years ago (diff)

harjoituksia ja pelin osia

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class FysiikkaPeli2 : PhysicsGame
10{
11
12    PhysicsObject pelaaja1, pelaaja2;
13   
14    public override void Begin()
15    {
16
17        LuoKentta();
18        LuoOhjaimet();
19        Camera.ZoomToAllObjects();
20       
21        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
22    }
23    private void LuoKentta()
24    {
25        ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("SPACERACE");
26
27        ruudut.SetTileMethod(Color.Cyan, LuoPelaaja1);
28        ruudut.SetTileMethod(Color.Gold, LuoPelaaja2);
29        ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LuoAsteroidi);
30        ruudut.SetTileMethod(Color.Red, LuoReuna);
31
32        ruudut.Execute(20, 20);
33    }
34    private void LuoOhjaimet()
35    {
36        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "Liikutetaan pelaajaa", 1, 1);
37
38    }
39    private void LiikutaPelaajaa(int pelaajaNro, int liikkeenTyyppi)
40    {
41        switch (pelaajaNro)
42        {
43            case 1:
44                switch (liikkeenTyyppi)
45                {
46                    case 1:
47                        pelaaja1.Push(Vector.FromLengthAndAngle(100.0, pelaaja1.Angle));                       
48                        break;
49                    case 2:
50                        break;
51                    case 3:
52                        break;
53
54                }
55               
56                break;
57            case 2:
58                break;
59        }
60    }
61
62    private void LuoAsteroidi(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
63    {
64        PhysicsObject asteroidi = new PhysicsObject(LoadImage("ASTEROIDI"));
65        asteroidi.Position = paikka;
66        Add(asteroidi);
67    }
68    private void LuoPelaaja1(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
69    {
70        pelaaja1 = new PhysicsObject(LoadImage("alus"));
71        pelaaja1.Position = paikka;
72        Add(pelaaja1);
73    }
74    private void LuoPelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
75    {
76        pelaaja2 = new PhysicsObject(LoadImage("alus"));
77        pelaaja2.Position = paikka;
78        Add(pelaaja2);
79    }
80    private void LuoReuna(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
81    {
82        PhysicsObject reuna = PhysicsObject.CreateStaticObject(20, 20);
83        reuna.Position = paikka;
84        Add(reuna);
85    }
86    private void AloitaPeli()
87    {
88
89    }
90}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.