1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class FysiikkaPeli2 : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | |
---|
12 | PhysicsObject pelaaja1, pelaaja2; |
---|
13 | |
---|
14 | public override void Begin() |
---|
15 | { |
---|
16 | |
---|
17 | LuoKentta(); |
---|
18 | LuoOhjaimet(); |
---|
19 | Camera.ZoomToAllObjects(); |
---|
20 | |
---|
21 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
22 | } |
---|
23 | private void LuoKentta() |
---|
24 | { |
---|
25 | ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("SPACERACE"); |
---|
26 | |
---|
27 | ruudut.SetTileMethod(Color.Cyan, LuoPelaaja1); |
---|
28 | ruudut.SetTileMethod(Color.Gold, LuoPelaaja2); |
---|
29 | ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LuoAsteroidi); |
---|
30 | ruudut.SetTileMethod(Color.Red, LuoReuna); |
---|
31 | |
---|
32 | ruudut.Execute(20, 20); |
---|
33 | } |
---|
34 | private void LuoOhjaimet() |
---|
35 | { |
---|
36 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "Liikutetaan pelaajaa", 1, 1); |
---|
37 | |
---|
38 | } |
---|
39 | private void LiikutaPelaajaa(int pelaajaNro, int liikkeenTyyppi) |
---|
40 | { |
---|
41 | switch (pelaajaNro) |
---|
42 | { |
---|
43 | case 1: |
---|
44 | switch (liikkeenTyyppi) |
---|
45 | { |
---|
46 | case 1: |
---|
47 | pelaaja1.Push(Vector.FromLengthAndAngle(100.0, pelaaja1.Angle)); |
---|
48 | break; |
---|
49 | case 2: |
---|
50 | break; |
---|
51 | case 3: |
---|
52 | break; |
---|
53 | |
---|
54 | } |
---|
55 | |
---|
56 | break; |
---|
57 | case 2: |
---|
58 | break; |
---|
59 | } |
---|
60 | } |
---|
61 | |
---|
62 | private void LuoAsteroidi(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
63 | { |
---|
64 | PhysicsObject asteroidi = new PhysicsObject(LoadImage("ASTEROIDI")); |
---|
65 | asteroidi.Position = paikka; |
---|
66 | Add(asteroidi); |
---|
67 | } |
---|
68 | private void LuoPelaaja1(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
69 | { |
---|
70 | pelaaja1 = new PhysicsObject(LoadImage("alus")); |
---|
71 | pelaaja1.Position = paikka; |
---|
72 | Add(pelaaja1); |
---|
73 | } |
---|
74 | private void LuoPelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
75 | { |
---|
76 | pelaaja2 = new PhysicsObject(LoadImage("alus")); |
---|
77 | pelaaja2.Position = paikka; |
---|
78 | Add(pelaaja2); |
---|
79 | } |
---|
80 | private void LuoReuna(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
81 | { |
---|
82 | PhysicsObject reuna = PhysicsObject.CreateStaticObject(20, 20); |
---|
83 | reuna.Position = paikka; |
---|
84 | Add(reuna); |
---|
85 | } |
---|
86 | private void AloitaPeli() |
---|
87 | { |
---|
88 | |
---|
89 | } |
---|
90 | } |
---|