source: 2014/koodauskerho/38/ViljamiV/Peli/Peli/Peli/Peli.cs @ 5788

Revision 5788, 3.5 KB checked in by sieerinn, 6 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Peli : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 750;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16
17    Image pelaajanKuva = LoadImage("putinhirmu");
18    Image tahtiKuva = LoadImage("mnd");
19
20    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
21
22    public override void Begin()
23    {
24        Gravity = new Vector(0, -1000);
25
26        LuoKentta();
27        LisaaNappaimet();
28
29        Camera.Follow(pelaaja1);
30        Camera.ZoomFactor = 1.2;
31        Camera.StayInLevel = true;
32    }
33
34    void LuoKentta()
35    {
36        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
37        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
38        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
39        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
40        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
41        Level.CreateBorders();
42        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
43    }
44
45    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
46    {
47        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
48        taso.Position = paikka;
49        taso.Color = Color.Green;
50        Add(taso);
51    }
52
53    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
54    {
55        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(15, 40);
56        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
57        tahti.Position = paikka;
58        tahti.Image = tahtiKuva;
59        tahti.Tag = "mnd";
60        Add(tahti);
61    }
62
63    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
64    {
65
66        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
67        pelaaja1.Position = paikka;
68        pelaaja1.Mass = 4.0;
69        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
70        AddCollisionHandler(pelaaja1, "mnd", TormaaTahteen);
71        Add(pelaaja1);
72        pelaaja1.CanRotate = true;
73        Cannon tykki = new Cannon(50, 10);
74//tykki.ProjectileCollision = AmmusOsui;
75    }
76
77    void LisaaNappaimet()
78    {
79        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
80        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
81
82        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
83        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
84        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
85
86        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
87
88        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
89        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
90        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
91
92        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
93    }
94
95    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
96    {
97        hahmo.Walk(nopeus);
98    }
99
100    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
101    {
102        hahmo.Jump(nopeus);
103    }
104
105    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
106    {
107        maaliAani.Play();
108        MessageDisplay.Add("MLG SHIT!!!!!!");
109        tahti.Destroy();
110    }
111}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.