1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class Lapsylintu : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | const double nopeus = 200; |
---|
12 | |
---|
13 | const double hyppyNopeus = 400; |
---|
14 | const int RUUDUN_KOKO = 50; |
---|
15 | |
---|
16 | GameObject lapinakyvaPalikka; |
---|
17 | List<PhysicsObject> lisatytPalikat = new List<PhysicsObject>(); |
---|
18 | |
---|
19 | PlatformCharacter pelaaja1; |
---|
20 | private Image[] tipunKavely1 = LoadImages("UusiKavely2", "TipuIso2", "UusiKavely3", "TipuIso2", "UusiKavely2", "TipuIso2", "UusiKavely1"); |
---|
21 | PlatformCharacter pelaaja2; |
---|
22 | private Image[] tipunKavely2 = LoadImages("pelaaja2kavely2", "pelaaja2", "pelaaja2kavely3", "pelaaja2", "pelaaja2kavely2", "pelaaja2", "pelaaja2kavely1"); |
---|
23 | |
---|
24 | private Image[] korpinLento = LoadImages("KorppiSiipi2", "Korppi2"); |
---|
25 | |
---|
26 | Image pelaajanKuva = LoadImage("TipuIso2"); |
---|
27 | Image pelaajanKuva2 = LoadImage("pelaaja2"); |
---|
28 | Image tahtiKuva = LoadImage("tahti"); |
---|
29 | Image[] pelaajanHyppykuvat = LoadImages("TipuIsoSiivet", "TipuIso2", "TipuIsoSiivet", "TipuIso2"); |
---|
30 | //Image[] pelaajanPutoamiskuva = LoadImages("TipuIso2"); |
---|
31 | Image[] pelaajanHyppykuvat2 = LoadImages("pelaaja2siivet", "pelaaja2", "pelaaja2siivet", "pelaaja2"); |
---|
32 | Image pelaajanKuolemakuva = LoadImage("TipuIsoKuollut3"); |
---|
33 | Image pelaajanKuolemakuva2 = LoadImage("pelaaja2kuollut"); |
---|
34 | Image vihollisenKuva = LoadImage("vihollinen1"); |
---|
35 | //Image[] seisomisKuva = LoadImage("TipuIso2"); |
---|
36 | Image kursorinKuva = LoadImage("lapinakyvaPalikka"); |
---|
37 | |
---|
38 | Image taustaKuva = LoadImage("Ulkoilma3"); |
---|
39 | |
---|
40 | SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("Potaat"); |
---|
41 | SoundEffect kuolema = LoadSoundEffect("YouDied"); |
---|
42 | SoundEffect voitto = LoadSoundEffect("YouWin"); |
---|
43 | IntMeter hyppyLaskuri; |
---|
44 | IntMeter kuolemienMaaraLaskuri; |
---|
45 | IntMeter pisteLaskuri; |
---|
46 | int kenttaNro = 1; |
---|
47 | |
---|
48 | bool hyppyKaynnissa = true; |
---|
49 | bool peliKaynnissa = true; |
---|
50 | bool voiLaittaaPalikan = true; |
---|
51 | |
---|
52 | public override void Begin() |
---|
53 | { |
---|
54 | SmoothTextures = false; |
---|
55 | SeuraavaKentta(); |
---|
56 | MediaPlayer.Play("TipuMusa2"); |
---|
57 | MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("Escape from Henhouse", "Start", "Exit"); |
---|
58 | |
---|
59 | Add(alkuValikko); |
---|
60 | alkuValikko.AddItemHandler(0, AloitaPeli); |
---|
61 | alkuValikko.AddItemHandler(1, Exit); |
---|
62 | alkuValikko.DefaultCancel = 1; |
---|
63 | LuoPistelaskuri(); |
---|
64 | } |
---|
65 | |
---|
66 | void SeuraavaKentta() |
---|
67 | { |
---|
68 | ClearAll(); |
---|
69 | |
---|
70 | if (kenttaNro == 1) LuoKentta("kentta1"); |
---|
71 | else if (kenttaNro == 2) LuoKentta("kentta2"); |
---|
72 | else if (kenttaNro == 3) LuoKentta("kentta3"); |
---|
73 | else if (kenttaNro > 3) Exit(); |
---|
74 | |
---|
75 | LisaaTausta(); |
---|
76 | LisaaNappaimet(); |
---|
77 | MediaPlayer.IsRepeating = true; |
---|
78 | LuoPistelaskuri(); |
---|
79 | peliKaynnissa = true; |
---|
80 | } |
---|
81 | |
---|
82 | |
---|
83 | void AloitaPeli() |
---|
84 | { |
---|
85 | |
---|
86 | } |
---|
87 | |
---|
88 | void LuoKentta(string KentanNimi) |
---|
89 | { |
---|
90 | LisaaLapinakyvaPalikka(new Vector(0, 0), RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
91 | |
---|
92 | TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset(KentanNimi); |
---|
93 | kentta.SetTileMethod('M', LisaaMuuri); |
---|
94 | kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso); |
---|
95 | kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti); |
---|
96 | kentta.SetTileMethod('L', LisaaPelaaja1); |
---|
97 | kentta.SetTileMethod('T', LisaaPelaaja2); |
---|
98 | kentta.SetTileMethod('v', LisaaVihollinen); |
---|
99 | kentta.SetTileMethod('P', LisaaPalikka); |
---|
100 | kentta.SetTileMethod('O', LisaaOikeaReuna); |
---|
101 | kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
102 | |
---|
103 | //Level.CreateBorders(); |
---|
104 | //Level.CreateLeftBorder(); |
---|
105 | //Level.CreateTopBorder(); |
---|
106 | //Level.CreateBottomBorder(); |
---|
107 | |
---|
108 | //PhysicsObject oikeaReuna = Level.CreateRightBorder(); |
---|
109 | //oikeaReuna.Tag = "oikea"; |
---|
110 | |
---|
111 | Level.Background.CreateGradient(Color.Red, Color.SkyBlue); |
---|
112 | |
---|
113 | Gravity = new Vector(0, -1000); |
---|
114 | |
---|
115 | |
---|
116 | Camera.FollowX(pelaaja1, pelaaja2); |
---|
117 | Camera.ZoomFactor = 1.5; |
---|
118 | Camera.StayInLevel = false; |
---|
119 | //Camera.FollowOffset = new Vector(Screen.Width / 5 - RUUDUN_KOKO, 0.0); |
---|
120 | //Camera.ZoomToLevel(); |
---|
121 | |
---|
122 | LuoHyppyLaskuri(); |
---|
123 | LuoKuolemienMääräLaskuri(); |
---|
124 | //Level.Background.Image = taustaKuva; |
---|
125 | //Level.Background.TileToLevel(); |
---|
126 | //Level.Background.ScaleToLevelFull(); |
---|
127 | |
---|
128 | //IsFullScreen = true; |
---|
129 | // SetWindowSize(1280, 1024 true); |
---|
130 | } |
---|
131 | |
---|
132 | void LisaaTausta() |
---|
133 | { |
---|
134 | GameObject pelinTausta = new GameObject(Screen.Width * 2.5, Screen.Height * 2.5); |
---|
135 | pelinTausta.Image = taustaKuva; |
---|
136 | Add(pelinTausta, -3); |
---|
137 | Layers[-3].RelativeTransition = new Vector(0.5, 0.5); |
---|
138 | |
---|
139 | } |
---|
140 | |
---|
141 | void LisaaMuuri(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
142 | { |
---|
143 | PhysicsObject muuri = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, 15); |
---|
144 | PhysicsObject muurivasen = PhysicsObject.CreateStaticObject(25, 30); |
---|
145 | PhysicsObject muurioikea = PhysicsObject.CreateStaticObject(25, 30); |
---|
146 | |
---|
147 | PhysicsObject muuriala = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, 5); |
---|
148 | |
---|
149 | muuri.Position = new Vector(paikka.X, paikka.Y + 17.5); |
---|
150 | muurivasen.Position = new Vector(paikka.X - 12.5, paikka.Y - 5); |
---|
151 | muurioikea.Position = new Vector(paikka.X + 12.5, paikka.Y - 5); |
---|
152 | muuriala.Position = new Vector(paikka.X, paikka.Y - 22.5); |
---|
153 | |
---|
154 | Add(muuri); |
---|
155 | Add(muurivasen); |
---|
156 | Add(muurioikea); |
---|
157 | Add(muuriala); |
---|
158 | |
---|
159 | muuri.Color = (Color.Green); |
---|
160 | muurivasen.Color = (Color.Black); |
---|
161 | muurioikea.Color = (Color.Black); |
---|
162 | muuriala.Color = (Color.Black); |
---|
163 | |
---|
164 | /*muuri.Tag = "lattia"; |
---|
165 | muurivasen.Tag = "vasenSeinä"; |
---|
166 | muurioikea.Tag = "oikeaSeinä"; |
---|
167 | muuriala.Tag = "katto"; */ |
---|
168 | |
---|
169 | muuri.Tag = "lattia"; |
---|
170 | muurivasen.Tag = "lattia"; |
---|
171 | muurioikea.Tag = "lattia"; |
---|
172 | muuriala.Tag = "katto"; |
---|
173 | } |
---|
174 | |
---|
175 | void HiiriPalikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
176 | { |
---|
177 | PhysicsObject palikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
178 | palikka.Position = paikka; |
---|
179 | Add(palikka); |
---|
180 | palikka.Tag = "lattia"; |
---|
181 | palikka.Color = Color.Green; |
---|
182 | lisatytPalikat.Add(palikka); |
---|
183 | } |
---|
184 | |
---|
185 | void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
186 | { |
---|
187 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
188 | taso.Position = paikka; |
---|
189 | taso.Color = (Color.Red); |
---|
190 | taso.Tag = "seina"; |
---|
191 | Add(taso); |
---|
192 | } |
---|
193 | |
---|
194 | void LisaaOikeaReuna(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
195 | { |
---|
196 | PhysicsObject oikeaReuna = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
197 | oikeaReuna.Position = paikka; |
---|
198 | oikeaReuna.Color = (Color.Yellow); |
---|
199 | oikeaReuna.Tag = "oikea"; |
---|
200 | Add(oikeaReuna); |
---|
201 | } |
---|
202 | |
---|
203 | void LisaaPalikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
204 | { |
---|
205 | PhysicsObject palikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
206 | palikka.Position = paikka; |
---|
207 | palikka.Color = (Color.Black); |
---|
208 | Add(palikka); |
---|
209 | palikka.IgnoresGravity = true; |
---|
210 | palikka.CanRotate = true; |
---|
211 | } |
---|
212 | |
---|
213 | void LisaaLapinakyvaPalikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
214 | { |
---|
215 | lapinakyvaPalikka = new GameObject(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
216 | lapinakyvaPalikka.Position = Mouse.PositionOnWorld; |
---|
217 | Add(lapinakyvaPalikka); |
---|
218 | lapinakyvaPalikka.Image = kursorinKuva; |
---|
219 | } |
---|
220 | |
---|
221 | void LuoLeijuvaPalikka() |
---|
222 | { |
---|
223 | if (voiLaittaaPalikan) |
---|
224 | { |
---|
225 | if (lisatytPalikat.Count == 1) |
---|
226 | { |
---|
227 | lisatytPalikat[0].Destroy(); |
---|
228 | lisatytPalikat.RemoveAt(0); |
---|
229 | voiLaittaaPalikan = false; |
---|
230 | Timer.SingleShot(4, LaittaaPalikanTrueksi); |
---|
231 | } |
---|
232 | HiiriPalikka(Mouse.PositionOnWorld, RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
233 | } |
---|
234 | } |
---|
235 | |
---|
236 | void LaittaaPalikanTrueksi() |
---|
237 | { |
---|
238 | voiLaittaaPalikan = true; |
---|
239 | } |
---|
240 | |
---|
241 | void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
242 | { |
---|
243 | PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
244 | tahti.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
245 | tahti.Position = paikka; |
---|
246 | tahti.Image = tahtiKuva; |
---|
247 | tahti.Tag = "tahti"; |
---|
248 | Add(tahti); |
---|
249 | } |
---|
250 | |
---|
251 | void LisaaPelaaja1(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
252 | { |
---|
253 | pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); |
---|
254 | pelaaja1.Position = paikka; |
---|
255 | pelaaja1.Mass = 4.0; |
---|
256 | pelaaja1.Image = pelaajanKuva; |
---|
257 | pelaaja1.AnimJump = new Animation(pelaajanHyppykuvat); |
---|
258 | pelaaja1.AnimFall = new Animation(pelaajanKuva); |
---|
259 | pelaaja1.AnimWalk = new Animation(tipunKavely1); |
---|
260 | pelaaja1.AnimIdle = new Animation(pelaajanKuva); |
---|
261 | //pelaaja1.AnimFall = new Animation(pelaajanPutoamiskuva); |
---|
262 | pelaaja1.AnimWalk.FPS = 20; |
---|
263 | pelaaja1.CanRotate = true; |
---|
264 | |
---|
265 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen); |
---|
266 | Add(pelaaja1); |
---|
267 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "seina", delegate(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject kohde) |
---|
268 | { |
---|
269 | TormaaKuolettavaan(tormaaja, kohde, pelaajanKuolemakuva, "Player 1", PoistaPelaamisnappaimet1); |
---|
270 | }); |
---|
271 | |
---|
272 | |
---|
273 | |
---|
274 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "vihu", delegate(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject kohde) { TormaaKuolettavaan(tormaaja, kohde, pelaajanKuolemakuva, "Player 1", PoistaPelaamisnappaimet1); }); |
---|
275 | |
---|
276 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "oikea", TormaaOikeaanReunaan); |
---|
277 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "lattia", TormaaMuuriin); |
---|
278 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "vasenSeinä", TormaaSeinaan); |
---|
279 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "oikeaseinä", TormaaSeinaan); |
---|
280 | |
---|
281 | pelaaja1.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
282 | } |
---|
283 | |
---|
284 | void LisaaPelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
285 | { |
---|
286 | pelaaja2 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); |
---|
287 | pelaaja2.Position = paikka; |
---|
288 | pelaaja2.Mass = 4.0; |
---|
289 | pelaaja2.Image = pelaajanKuva2; |
---|
290 | pelaaja2.AnimJump = new Animation(pelaajanHyppykuvat2); |
---|
291 | pelaaja2.AnimFall = new Animation(pelaajanKuva2); |
---|
292 | pelaaja2.AnimWalk = new Animation(tipunKavely2); |
---|
293 | pelaaja2.AnimIdle = new Animation(pelaajanKuva2); |
---|
294 | //pelaaja1.AnimFall = new Animation(pelaajanPutoamiskuva); |
---|
295 | pelaaja1.AnimWalk.FPS = 20; |
---|
296 | |
---|
297 | AddCollisionHandler(pelaaja2, "tahti", TormaaTahteen); |
---|
298 | Add(pelaaja2); |
---|
299 | AddCollisionHandler(pelaaja2, "seina", delegate(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject kohde) { TormaaKuolettavaan(tormaaja, kohde, pelaajanKuolemakuva2, "Player 2", PoistaPelaamisnappaimet2); }); |
---|
300 | AddCollisionHandler(pelaaja2, "vihu", delegate(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject kohde) { TormaaKuolettavaan(tormaaja, kohde, pelaajanKuolemakuva2, "Player 2", PoistaPelaamisnappaimet2); }); |
---|
301 | |
---|
302 | AddCollisionHandler(pelaaja2, "oikea", TormaaOikeaanReunaan); |
---|
303 | AddCollisionHandler(pelaaja2, "lattia", TormaaMuuriin); |
---|
304 | AddCollisionHandler(pelaaja2, "vasenSeinä", TormaaSeinaan); |
---|
305 | AddCollisionHandler(pelaaja2, "oikeaseinä", TormaaSeinaan); |
---|
306 | |
---|
307 | pelaaja2.CollisionIgnoreGroup = 2; |
---|
308 | } |
---|
309 | |
---|
310 | void LisaaVihollinen(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
311 | { |
---|
312 | PhysicsObject vihollinen = new PhysicsObject(leveys, korkeus); |
---|
313 | vihollinen.Position = paikka; |
---|
314 | Add(vihollinen); |
---|
315 | vihollinen.IgnoresGravity = true; |
---|
316 | vihollinen.CanRotate = false; |
---|
317 | vihollinen.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
318 | vihollinen.Image = vihollisenKuva; |
---|
319 | vihollinen.Tag = "vihu"; |
---|
320 | vihollinen.Animation = new Animation(korpinLento); |
---|
321 | vihollinen.Animation.FPS = 7; |
---|
322 | vihollinen.Animation.Start(); |
---|
323 | //Asetetaan vihollinen liikkumaan ylös-alas: |
---|
324 | vihollinen.Oscillate(new Vector(0, 1), korkeus * 2, 0.4); |
---|
325 | } |
---|
326 | |
---|
327 | void TormaaKuolettavaan(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject kohde, Image kuolemiskuva, String teksti, Action poistaKontrollit) |
---|
328 | { |
---|
329 | kuolema.Play(); |
---|
330 | |
---|
331 | PhysicsObject kuollut = new PhysicsObject(tormaaja.Width, tormaaja.Height); |
---|
332 | kuollut.Image = kuolemiskuva; |
---|
333 | kuollut.Position = tormaaja.Position; |
---|
334 | Add(kuollut); |
---|
335 | tormaaja.Destroy(); |
---|
336 | |
---|
337 | if (tormaaja == pelaaja1) kuollut.CollisionIgnoreGroup = 2; |
---|
338 | else kuollut.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
339 | |
---|
340 | poistaKontrollit(); |
---|
341 | MessageDisplay.Add(teksti +" died"); |
---|
342 | kuolemienMaaraLaskuri.Value++; |
---|
343 | RemoveCollisionHandlers(tormaaja, null, kohde.Tag); |
---|
344 | //if(tormaaja == pelaaja1) Camera.Follow(pelaaja2); |
---|
345 | //else Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
346 | } |
---|
347 | |
---|
348 | void Dying() |
---|
349 | { |
---|
350 | Timer.SingleShot(1.8, SeuraavaKentta); |
---|
351 | } |
---|
352 | |
---|
353 | void TormaaSeinaan(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject kohde) |
---|
354 | { |
---|
355 | |
---|
356 | } |
---|
357 | |
---|
358 | void TormaaMuuriin(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject kohde) |
---|
359 | { |
---|
360 | |
---|
361 | hyppyLaskuri.Value = 0; |
---|
362 | hyppyKaynnissa = true; |
---|
363 | } |
---|
364 | |
---|
365 | void LisaaNappaimet() |
---|
366 | { |
---|
367 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
368 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
369 | Keyboard.Listen(Key.NumPad0, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja2, hyppyNopeus); |
---|
370 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja2, nopeus); |
---|
371 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus); |
---|
372 | Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Pressed, LuoLeijuvaPalikka, "Luo palikan"); |
---|
373 | Mouse.ListenMovement(0.1, liikutaPalikkaa, "Liikuttaa palikkaa"); |
---|
374 | |
---|
375 | ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
376 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja2, hyppyNopeus); |
---|
377 | ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja2, nopeus); |
---|
378 | ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus); |
---|
379 | |
---|
380 | |
---|
381 | Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
382 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
383 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
384 | //Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, Leijuta, "Leijuu"); |
---|
385 | |
---|
386 | ControllerTwo.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
387 | ControllerTwo.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
388 | ControllerTwo.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
389 | ControllerTwo.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
390 | |
---|
391 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
392 | |
---|
393 | } |
---|
394 | |
---|
395 | |
---|
396 | void liikutaPalikkaa(AnalogState hiirenTila) |
---|
397 | { |
---|
398 | lapinakyvaPalikka.X = Mouse.PositionOnWorld.X; |
---|
399 | lapinakyvaPalikka.Y = Mouse.PositionOnWorld.Y; |
---|
400 | |
---|
401 | Vector hiirenLiike = hiirenTila.MouseMovement; |
---|
402 | } |
---|
403 | |
---|
404 | |
---|
405 | //void Leijuta() |
---|
406 | //{ |
---|
407 | // pelaaja1.Velocity = new Vector(0, 1); |
---|
408 | //} |
---|
409 | |
---|
410 | void PoistaPelaamisnappaimet1() |
---|
411 | { |
---|
412 | |
---|
413 | Keyboard.Disable(Key.Space); |
---|
414 | Keyboard.Disable(Key.A); |
---|
415 | Keyboard.Disable(Key.D); |
---|
416 | |
---|
417 | ControllerOne.Disable(Button.A); |
---|
418 | ControllerOne.Disable(Button.DPadRight); |
---|
419 | ControllerOne.Disable(Button.DPadLeft); |
---|
420 | } |
---|
421 | |
---|
422 | void PoistaPelaamisnappaimet2() |
---|
423 | { |
---|
424 | Keyboard.Disable(Key.NumPad0); |
---|
425 | Keyboard.Disable(Key.Right); |
---|
426 | Keyboard.Disable(Key.Left); |
---|
427 | |
---|
428 | ControllerTwo.Disable(Button.A); |
---|
429 | ControllerTwo.Disable(Button.DPadRight); |
---|
430 | ControllerTwo.Disable(Button.DPadLeft); |
---|
431 | } |
---|
432 | |
---|
433 | |
---|
434 | void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
435 | { |
---|
436 | hahmo.Walk(nopeus); |
---|
437 | } |
---|
438 | |
---|
439 | void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
440 | { |
---|
441 | if (hyppyKaynnissa) |
---|
442 | { |
---|
443 | hahmo.ForceJump(nopeus); |
---|
444 | hyppyLaskuri.Value += 1; |
---|
445 | } |
---|
446 | } |
---|
447 | |
---|
448 | void LuoHyppyLaskuri() |
---|
449 | { |
---|
450 | hyppyLaskuri = new IntMeter(0); |
---|
451 | hyppyLaskuri.MaxValue = 2; |
---|
452 | hyppyLaskuri.UpperLimit += hypynSammutus; |
---|
453 | } |
---|
454 | |
---|
455 | void LuoKuolemienMääräLaskuri() |
---|
456 | { |
---|
457 | kuolemienMaaraLaskuri = new IntMeter(0); |
---|
458 | kuolemienMaaraLaskuri.MaxValue = 2; |
---|
459 | kuolemienMaaraLaskuri.UpperLimit += Dying; |
---|
460 | } |
---|
461 | |
---|
462 | void LuoPistelaskuri() |
---|
463 | { |
---|
464 | pisteLaskuri = new IntMeter(0); |
---|
465 | |
---|
466 | Label pisteNaytto = new Label(); |
---|
467 | pisteNaytto.X = Screen.Right - 100; |
---|
468 | pisteNaytto.Y = Screen.Top - 100; |
---|
469 | pisteNaytto.TextColor = Color.Black; |
---|
470 | pisteNaytto.Color = Color.Orange; |
---|
471 | pisteNaytto.Title = "Points"; |
---|
472 | |
---|
473 | pisteNaytto.BindTo(pisteLaskuri); |
---|
474 | Add(pisteNaytto); |
---|
475 | } |
---|
476 | |
---|
477 | void hypynSammutus() |
---|
478 | { |
---|
479 | hyppyKaynnissa = false; |
---|
480 | } |
---|
481 | |
---|
482 | |
---|
483 | void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti) |
---|
484 | { |
---|
485 | maaliAani.Play(); |
---|
486 | MessageDisplay.Add("Score!"); |
---|
487 | tahti.Destroy(); |
---|
488 | pisteLaskuri.Value += 1; |
---|
489 | } |
---|
490 | |
---|
491 | void TormaaOikeaanReunaan(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject kohde) |
---|
492 | { |
---|
493 | if(peliKaynnissa) |
---|
494 | { |
---|
495 | MessageDisplay.Add("You Win!"); |
---|
496 | Gravity = Vector.Zero; // Pelaaja ei enää putoa alas |
---|
497 | //StopAll(); // Pysäyttää kaikki oliot mm. vihollisen liikkeen |
---|
498 | PoistaPelaamisnappaimet1(); |
---|
499 | PoistaPelaamisnappaimet2(); |
---|
500 | voitto.Play(); |
---|
501 | kenttaNro++; |
---|
502 | Timer.SingleShot(1.3, SeuraavaKentta); |
---|
503 | peliKaynnissa = false; |
---|
504 | } |
---|
505 | } |
---|
506 | |
---|
507 | } |
---|