1 | |
---|
2 | using System; |
---|
3 | using System.Collections.Generic; |
---|
4 | using System.Linq; |
---|
5 | using System.Text; |
---|
6 | using System.Windows; |
---|
7 | using System.Windows.Controls; |
---|
8 | using System.Windows.Data; |
---|
9 | using System.Windows.Documents; |
---|
10 | using System.Windows.Input; |
---|
11 | using System.Windows.Media; |
---|
12 | using System.Windows.Media.Imaging; |
---|
13 | using System.Windows.Navigation; |
---|
14 | using System.Windows.Shapes; |
---|
15 | |
---|
16 | namespace Jaakon_Talo |
---|
17 | { |
---|
18 | /// <summary> |
---|
19 | /// Interaction logic for MainWindow.xaml |
---|
20 | /// </summary> |
---|
21 | public partial class MainWindow : Window |
---|
22 | { |
---|
23 | private Huoneet huoneet; |
---|
24 | private Huone valittuHuone; |
---|
25 | public MainWindow() |
---|
26 | { |
---|
27 | InitializeComponent(); |
---|
28 | |
---|
29 | this.huoneet = new Huoneet(); |
---|
30 | Huone eteinen = this.huoneet.LisaaHuone("Eteinen", "Otat kengät pois jalasta ja astut peremmälle."); |
---|
31 | Huone olohuone = this.huoneet.LisaaHuone("Olohuone", "Olohuoneessa on paljon sohvia. Istut yhdelle sohvalle."); |
---|
32 | eteinen.LisaaOvi(olohuone); |
---|
33 | KirjoitaTekstiRuudulle("Tervetuloa peliin."); |
---|
34 | KirjoitaTekstiRuudulle("Astut huoneeseen: " + eteinen.Nimi); |
---|
35 | KirjoitaTekstiRuudulle(eteinen.Teksti); |
---|
36 | KirjoitaOvilistaRuudulle(eteinen); |
---|
37 | this.valittuHuone = eteinen; |
---|
38 | } |
---|
39 | |
---|
40 | public void KirjoitaTekstiRuudulle(string kirjoitettavaTeksti) |
---|
41 | { |
---|
42 | textBlockViestiIkkuna.Text += kirjoitettavaTeksti + "\n"; |
---|
43 | scrollViewer1.UpdateLayout(); |
---|
44 | scrollViewer1.ScrollToBottom(); |
---|
45 | } |
---|
46 | public void KirjoitaOvilistaRuudulle(Huone huone) |
---|
47 | { |
---|
48 | KirjoitaTekstiRuudulle("Voit mennä seuraaviin huoneisiin:"); |
---|
49 | foreach (Ovi ovi in huone.Ovet) |
---|
50 | { |
---|
51 | KirjoitaTekstiRuudulle(" * " + ovi.Mihin.Nimi); |
---|
52 | } |
---|
53 | |
---|
54 | } |
---|
55 | |
---|
56 | |
---|
57 | private void toimintopainike_Click(object sender, RoutedEventArgs e) |
---|
58 | { |
---|
59 | // Poistetaan alusta ja lopusta turhat välilyönnit: |
---|
60 | Mitä_teet.Text = Mitä_teet.Text.Trim(); |
---|
61 | |
---|
62 | |
---|
63 | // Katkaistaan komento alku- ja loppuosiin |
---|
64 | // ensimmäisen välilyönnin kohdalta: |
---|
65 | int katkaisukohta = Mitä_teet.Text.IndexOf(' '); // etsitään ensimmäinen välilyönti |
---|
66 | string alkuosa; |
---|
67 | string loppuosa; |
---|
68 | if (katkaisukohta > 0) |
---|
69 | { |
---|
70 | alkuosa = Mitä_teet.Text.Substring(0, katkaisukohta); |
---|
71 | loppuosa = Mitä_teet.Text.Substring(katkaisukohta + 1); |
---|
72 | } |
---|
73 | else // jos katkaisukohtaa ei löydy, kyseessä oli vain yksittäinen sana |
---|
74 | { |
---|
75 | alkuosa = Mitä_teet.Text; |
---|
76 | loppuosa = ""; |
---|
77 | } |
---|
78 | |
---|
79 | // Tulostetaan käyttäjän kirjoittama komentoteksti ruudulle |
---|
80 | // aivan ensimmäisenä ennen seuraavaa tekstiä: |
---|
81 | KirjoitaTekstiRuudulle("> " + Mitä_teet.Text); |
---|
82 | |
---|
83 | // Tarkistetaan komento ja toimitaan sen mukaan: |
---|
84 | if (alkuosa.Length == 0) |
---|
85 | { |
---|
86 | // jos komentoa ei ole syötetty, ei tehdä mitään, |
---|
87 | // vaan kirjoitetaan esille huoneen kuvaus: |
---|
88 | KirjoitaHuoneenTiedotRuudulle(this.valittuHuone); |
---|
89 | } |
---|
90 | else if (alkuosa == "mene") // jos 1. sana on mene... |
---|
91 | { |
---|
92 | if (loppuosa.Length == 0) |
---|
93 | { |
---|
94 | KirjoitaTekstiRuudulle("Minne pitäisi mennä?"); |
---|
95 | return; |
---|
96 | } |
---|
97 | // tarkistaa onko toisen sanan mukaista huonetta ja menee sinne, jos on: |
---|
98 | foreach (Ovi ovi in valittuHuone.Ovet) |
---|
99 | { |
---|
100 | if (ovi.Mihin.Nimi.ToLower().Equals(loppuosa.ToLower())) |
---|
101 | { |
---|
102 | this.valittuHuone = ovi.Mihin; |
---|
103 | |
---|
104 | // Tulostetaan uuden huoneen kuvausteksti ruudulle: |
---|
105 | KirjoitaHuoneenTiedotRuudulle(this.valittuHuone); |
---|
106 | return; |
---|
107 | } |
---|
108 | } |
---|
109 | KirjoitaTekstiRuudulle("Huoneen nimi ei ole kelvollinen."); |
---|
110 | } |
---|
111 | else |
---|
112 | { |
---|
113 | KirjoitaTekstiRuudulle("Komento \"" + Mitä_teet.Text + "\" tuntematon."); |
---|
114 | return; // Poistutaan aliohjelmasta, koska komento ei ollutkaan järkevä |
---|
115 | } |
---|
116 | |
---|
117 | } |
---|
118 | public void KirjoitaHuoneenTiedotRuudulle(Huone huone) |
---|
119 | { |
---|
120 | KirjoitaTekstiRuudulle("Olet huoneessa: " + huone.Nimi); |
---|
121 | KirjoitaTekstiRuudulle(huone.Teksti); |
---|
122 | KirjoitaOvilistaRuudulle(huone); |
---|
123 | } |
---|
124 | } |
---|
125 | } |
---|