1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class Work_in_progress_wip : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | const double nopeus = 200; |
---|
12 | const double hyppyNopeus = 750; |
---|
13 | const int RUUDUN_KOKO = 40; |
---|
14 | |
---|
15 | PlatformCharacter pelaaja1; |
---|
16 | |
---|
17 | Image pelaajanKuva = LoadImage("Pelaaja_hahmo_tykki_kasi"); |
---|
18 | Image tahtiKuva = LoadImage("tahti"); |
---|
19 | Image vihukuva = LoadImage("Vihu1"); |
---|
20 | SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); |
---|
21 | |
---|
22 | AssaultRifle pelaajan1Ase; |
---|
23 | Image energyshot = LoadImage("energyshot"); |
---|
24 | |
---|
25 | public override void Begin() |
---|
26 | { |
---|
27 | Gravity = new Vector(0, -1000); |
---|
28 | |
---|
29 | |
---|
30 | |
---|
31 | LuoKentta(); |
---|
32 | LisaaNappaimet(); |
---|
33 | |
---|
34 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
35 | Camera.ZoomFactor = 1.2; |
---|
36 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
37 | } |
---|
38 | |
---|
39 | void LuoKentta() |
---|
40 | { |
---|
41 | TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1"); |
---|
42 | kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso); |
---|
43 | kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti); |
---|
44 | kentta.SetTileMethod('P', LisaaPelaaja); |
---|
45 | kentta.SetTileMethod('1', LisaaVihu1); |
---|
46 | kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
47 | Level.CreateBorders(); |
---|
48 | Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue); |
---|
49 | } |
---|
50 | |
---|
51 | void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
52 | { |
---|
53 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
54 | taso.Position = paikka; |
---|
55 | taso.Color = Color.Green; |
---|
56 | Add(taso); |
---|
57 | } |
---|
58 | |
---|
59 | void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
60 | { |
---|
61 | PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
62 | tahti.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
63 | tahti.Position = paikka; |
---|
64 | tahti.Image = tahtiKuva; |
---|
65 | tahti.Tag = "tahti"; |
---|
66 | Add(tahti); |
---|
67 | } |
---|
68 | |
---|
69 | void LisaaVihu1(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
70 | { |
---|
71 | PlatformCharacter vihu1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus + 10); |
---|
72 | vihu1.Position = paikka; |
---|
73 | vihu1.Image = vihukuva; |
---|
74 | vihu1.Tag = "vihollinen"; |
---|
75 | Add(vihu1); |
---|
76 | } |
---|
77 | |
---|
78 | |
---|
79 | |
---|
80 | void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
81 | { |
---|
82 | pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus + 10); |
---|
83 | pelaaja1.Position = paikka; |
---|
84 | pelaaja1.Mass = 4.0; |
---|
85 | pelaaja1.Image = pelaajanKuva; |
---|
86 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen); |
---|
87 | Add(pelaaja1); |
---|
88 | |
---|
89 | pelaajan1Ase = new AssaultRifle(30, 10); |
---|
90 | |
---|
91 | |
---|
92 | |
---|
93 | |
---|
94 | //Ammusten määrä aluksi: |
---|
95 | //pelaajan1Ase.Ammo.Value = 1000; |
---|
96 | pelaajan1Ase.InfiniteAmmo = true; |
---|
97 | |
---|
98 | //Mitä tapahtuu kun ammus osuu johonkin? |
---|
99 | pelaajan1Ase.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
100 | |
---|
101 | pelaajan1Ase.IsVisible = false; |
---|
102 | pelaaja1.Add(pelaajan1Ase); |
---|
103 | pelaaja1.Weapon = pelaajan1Ase; |
---|
104 | } |
---|
105 | |
---|
106 | |
---|
107 | void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) |
---|
108 | { |
---|
109 | if (kohde.Tag != "tahti") { ammus.Destroy(); } |
---|
110 | |
---|
111 | } |
---|
112 | |
---|
113 | |
---|
114 | |
---|
115 | |
---|
116 | |
---|
117 | |
---|
118 | |
---|
119 | void AmmuAseella(PlatformCharacter pelaaja) |
---|
120 | { |
---|
121 | PhysicsObject ammus = pelaaja.Weapon.Shoot(); |
---|
122 | |
---|
123 | if(ammus != null) |
---|
124 | { |
---|
125 | //ammus.Size *= 3; |
---|
126 | ammus.Image = energyshot; |
---|
127 | //ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.5); |
---|
128 | } |
---|
129 | //pyssy.Angle += Angle.FromDegrees(1); |
---|
130 | |
---|
131 | |
---|
132 | //AssaultRifle pyssy = new AssaultRifle(20, 5); |
---|
133 | //pyssy.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
134 | } |
---|
135 | |
---|
136 | void LisaaNappaimet() |
---|
137 | { |
---|
138 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
139 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
140 | |
---|
141 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
142 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus); |
---|
143 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
144 | |
---|
145 | ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
146 | |
---|
147 | ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
148 | ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
149 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
150 | |
---|
151 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
152 | Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaaja1); |
---|
153 | } |
---|
154 | |
---|
155 | |
---|
156 | void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
157 | { |
---|
158 | hahmo.Walk(nopeus); |
---|
159 | } |
---|
160 | |
---|
161 | void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
162 | { |
---|
163 | hahmo.Jump(nopeus); |
---|
164 | } |
---|
165 | |
---|
166 | void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti) |
---|
167 | { |
---|
168 | maaliAani.Play(); |
---|
169 | MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!"); |
---|
170 | tahti.Destroy(); |
---|
171 | } |
---|
172 | } |
---|