source: 2014/koodauskerho/38/EetuR/Work_in_progress_wip/Work_in_progress_wip/Work_in_progress_wip/Work_in_progress_wip.cs @ 5815

Revision 5815, 4.9 KB checked in by sieerinn, 8 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Work_in_progress_wip : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 750;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16
17    Image pelaajanKuva = LoadImage("Pelaaja_hahmo_tykki_kasi");
18    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti");
19    Image vihukuva = LoadImage("Vihu1");
20    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
21
22    AssaultRifle pelaajan1Ase;
23    Image energyshot = LoadImage("energyshot");
24
25    public override void Begin()
26    {
27        Gravity = new Vector(0, -1000);
28
29       
30
31        LuoKentta();
32        LisaaNappaimet();
33
34        Camera.Follow(pelaaja1);
35        Camera.ZoomFactor = 1.2;
36        Camera.StayInLevel = true;
37    }
38
39    void LuoKentta()
40    {
41        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
42        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
43        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
44        kentta.SetTileMethod('P', LisaaPelaaja);
45        kentta.SetTileMethod('1', LisaaVihu1);
46        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
47        Level.CreateBorders();
48        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
49    }
50
51    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
52    {
53        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
54        taso.Position = paikka;
55        taso.Color = Color.Green;
56        Add(taso);
57    }
58
59    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
60    {
61        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
62        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
63        tahti.Position = paikka;
64        tahti.Image = tahtiKuva;
65        tahti.Tag = "tahti";
66        Add(tahti);
67    }
68
69    void LisaaVihu1(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
70    {
71        PlatformCharacter vihu1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus + 10);
72        vihu1.Position = paikka;
73        vihu1.Image = vihukuva;
74        vihu1.Tag = "vihollinen";
75        Add(vihu1);
76    }
77
78
79
80    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
81    {
82        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus + 10);
83        pelaaja1.Position = paikka;
84        pelaaja1.Mass = 4.0;
85        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
86        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen);
87        Add(pelaaja1);
88
89        pelaajan1Ase = new AssaultRifle(30, 10);
90
91       
92   
93
94//Ammusten määrä aluksi:
95//pelaajan1Ase.Ammo.Value = 1000;
96        pelaajan1Ase.InfiniteAmmo = true;
97
98//Mitä tapahtuu kun ammus osuu johonkin?
99pelaajan1Ase.ProjectileCollision = AmmusOsui;
100
101pelaajan1Ase.IsVisible = false;
102pelaaja1.Add(pelaajan1Ase);
103pelaaja1.Weapon = pelaajan1Ase;
104    }
105
106
107  void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde)
108{
109    if (kohde.Tag != "tahti") { ammus.Destroy(); }
110   
111}
112
113 
114
115   
116
117
118
119void AmmuAseella(PlatformCharacter pelaaja)
120{
121    PhysicsObject ammus = pelaaja.Weapon.Shoot();
122
123    if(ammus != null)
124    {
125        //ammus.Size *= 3;
126        ammus.Image = energyshot;
127        //ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.5);
128    }
129    //pyssy.Angle += Angle.FromDegrees(1);
130
131
132//AssaultRifle pyssy = new AssaultRifle(20, 5);
133//pyssy.ProjectileCollision = AmmusOsui;
134}
135
136    void LisaaNappaimet()
137    {
138        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
139        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
140
141        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
142        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
143        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
144
145        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
146
147        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
148        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
149        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
150
151        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
152        Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaaja1);
153    }
154   
155
156    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
157    {
158        hahmo.Walk(nopeus);
159    }
160
161    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
162    {
163        hahmo.Jump(nopeus);
164    }
165
166    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
167    {
168        maaliAani.Play();
169        MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!");
170        tahti.Destroy();
171    }
172}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.