source: 2014/koodauskerho/38/EetuR/Work_in_progress_wip/Work_in_progress_wip/Work_in_progress_wip/Work_in_progress_wip.cs @ 5814

Revision 5814, 4.7 KB checked in by hesahave, 8 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Work_in_progress_wip : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 750;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16
17    Image pelaajanKuva = LoadImage("Pelaaja_hahmo_tykki_kasi");
18    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti");
19
20    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
21
22    public override void Begin()
23    {
24        Gravity = new Vector(0, -1000);
25
26        LuoKentta();
27        LisaaNappaimet();
28
29        Camera.Follow(pelaaja1);
30        Camera.ZoomFactor = 1.2;
31        Camera.StayInLevel = true;
32    }
33
34    void LuoKentta()
35    {
36        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
37        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
38        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
39        kentta.SetTileMethod('P', LisaaPelaaja);
40        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
41        Level.CreateBorders();
42        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
43    }
44
45    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
46    {
47        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
48        taso.Position = paikka;
49        taso.Color = Color.Green;
50        Add(taso);
51    }
52
53    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
54    {
55        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
56        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
57        tahti.Position = paikka;
58        tahti.Image = tahtiKuva;
59        tahti.Tag = "tahti";
60        Add(tahti);
61 
62
63
64
65
66
67    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
68    {
69        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
70        pelaaja1.Position = paikka;
71        pelaaja1.Mass = 4.0;
72        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
73        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen);
74        Add(pelaaja1);
75    }   }public class Work_in_progress_wip : 
76{
77    AssaultRifle pelaajan1Ase;
78
79    public override void Begin()
80    {
81        //...
82    }pelaajan1Ase = new AssaultRifle(30, 10);
83
84//Ammusten määrä aluksi:
85pelaajan1Ase.Ammo.Value = 1000;
86
87//Mitä tapahtuu kun ammus osuu johonkin?
88pelaajan1Ase.ProjectileCollision = AmmusOsui;
89
90pelaaja1.Add(pelaajan1Ase);
91
92        void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde)
93{
94    //ammus.Destroy();
95}
96{
97    PhysicsObject ammus = ase.Shoot();
98
99    if(ammus != null)
100    {
101        //ammus.Size *= 3;
102        //ammus.Image = ...
103        //ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0);
104    }//pelaaja1 on PlatformCharacter-tyyppinen
105pelaaja1.Weapon = new AssaultRifle(30, 10);
106void AmmuAseella(PlatformCharacter pelaaja)
107{
108    PhysicsObject ammus = pelaaja.Weapon.Shoot();
109
110    if(ammus != null)
111    {
112        //ammus.Size *= 3;
113        //ammus.Image = ...
114        //ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0);
115    }
116}pyssy.Angle += Angle.FromDegrees(1);
117
118
119
120}AssaultRifle pyssy = new AssaultRifle(20, 5);
121//pyssy.ProjectileCollision = AmmusOsui;
122}
123
124    void LisaaNappaimet()
125    {
126        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
127        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
128
129        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
130        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
131        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
132
133        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
134
135        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
136        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
137        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
138
139        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
140        Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaajan1Ase);
141    }void AmmuAseella(AssaultRifle ase)
142
143    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
144    {
145        hahmo.Walk(nopeus);
146    }
147
148    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
149    {
150        hahmo.Jump(nopeus);
151    }
152
153    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
154    {
155        maaliAani.Play();
156        MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!");
157        tahti.Destroy();
158    }
159}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.