source: 2014/koodauskerho/38/AleksiP/lapsylintu/lapsylintu/lapsylintu/lapsylintu.cs @ 5750

Revision 5750, 3.7 KB checked in by jotapoti, 5 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class lapsylintu : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 250;
12    const double hyppyNopeus = 243;
13    const int RUUDUN_KOKO = 30;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16
17    Image pelaajanKuva = LoadImage("lintu");
18    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti");
19
20    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
21
22    bool peliKaynnissa = false;
23
24    Timer liikutusajastin;
25
26    public override void Begin()
27    {
28        Gravity = new Vector(0, -1000);
29
30        LuoKentta();
31        LisaaNappaimet();
32
33        Camera.Follow(pelaaja1);
34        Camera.ZoomFactor = 1.2;
35        Camera.StayInLevel = true;
36        liikutusajastin = new Timer();
37        liikutusajastin.Interval = 0.01;
38       
39        liikutusajastin.Start();
40       
41        const double nopeus = 1000;
42        pelaaja1.Push(new Vector(nopeus, 0.0));
43        peliKaynnissa = true;
44    }
45
46    void LuoKentta()
47    {
48        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
49        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
50        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
51        kentta.SetTileMethod('L', LisaaPelaaja);
52        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
53        Level.CreateBorders();
54        Level.Background.CreateGradient(Color.Red, Color.SkyBlue);
55    }
56
57    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
58    {
59        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
60        taso.Position = paikka;
61        taso.Color = Color.Green;
62        taso.Tag = "seina";
63        Add(taso);
64    }
65
66    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
67    {
68        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
69        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
70        tahti.Position = paikka;
71        tahti.Image = tahtiKuva;
72        tahti.Tag = "tahti";
73        Add(tahti);
74    }
75
76    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
77    {
78        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
79        pelaaja1.Position = paikka;
80        pelaaja1.Mass = 4.0;
81        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
82        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen);
83        AddCollisionHandler(pelaaja1, "seina", TormaaTasoon);
84        Add(pelaaja1);
85    }
86
87    void TormaaTasoon(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject kohde)
88    {
89        if (peliKaynnissa)
90        {
91        MessageDisplay.Add("you died! :)");
92       
93        liikutusajastin.Stop();
94       
95    }
96    }
97
98
99
100    void LisaaNappaimet()
101    {
102        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
103        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
104
105       
106        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
107        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
108        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
109
110       
111        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
112
113        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
114    }
115
116    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
117    {
118        hahmo.Walk(nopeus);
119    }
120
121    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
122    {
123        hahmo.ForceJump(nopeus);
124    }
125
126    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
127    {
128        maaliAani.Play();
129        MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!");
130        tahti.Destroy();
131    }
132}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.