1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class AssassinsOfNight : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | |
---|
12 | DoubleMeter elamaLaskuri; |
---|
13 | |
---|
14 | |
---|
15 | const double nopeus = 200; |
---|
16 | const double hyppyNopeus = 750; |
---|
17 | const int RUUDUN_KOKO = 40; |
---|
18 | PlatformCharacter pelaaja1; |
---|
19 | PhysicsObject pahis; |
---|
20 | Vihu poliisi; |
---|
21 | PhysicsObject toinenFakeTaso; |
---|
22 | bool kenttaLapi = false; |
---|
23 | bool tapettuJo = false; |
---|
24 | bool tapettuJo2 = false; |
---|
25 | List<Label> valikonKohdat; |
---|
26 | Image kohteenKuva = LoadImage("kohde"); |
---|
27 | Image pelaajanKuva = LoadImage("puukkomies"); |
---|
28 | Image tahtiKuva = LoadImage("tahti"); |
---|
29 | Image pelaajaPuukottaaKuva = LoadImage("puukkomiespuukottaa"); |
---|
30 | Image poliisinKuva = LoadImage("poliisi"); |
---|
31 | Image poliisiAmpuuKuva = LoadImage("poliisiampuu"); |
---|
32 | SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); |
---|
33 | |
---|
34 | public override void Begin() |
---|
35 | { |
---|
36 | Valikko(); |
---|
37 | } |
---|
38 | void luoRangaistusKentta() |
---|
39 | { |
---|
40 | ClearAll(); |
---|
41 | TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kenttarangaistus"); |
---|
42 | kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso); |
---|
43 | kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti); |
---|
44 | kentta.SetTileMethod('K', LisaaKohde); |
---|
45 | //kentta.SetTileMethod('P', LisaaPoliisi); |
---|
46 | kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja); |
---|
47 | kentta.SetTileMethod('%', LisaaFakeTaso); |
---|
48 | kentta.SetTileMethod('&', LisaaTappoTrigger); |
---|
49 | kentta.SetTileMethod('/', LisaaToinenFakeTaso); |
---|
50 | kentta.SetTileMethod('!', LisaaVoitto1); |
---|
51 | kentta.SetTileMethod('Q', LisaaVoitto2); |
---|
52 | kentta.SetTileMethod('A', LisaaVoitto3); |
---|
53 | kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
54 | Level.CreateBorders(); |
---|
55 | Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.Blue); |
---|
56 | |
---|
57 | luoElamaLaskuri(); |
---|
58 | |
---|
59 | Gravity = new Vector(0, -1000); |
---|
60 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
61 | Camera.ZoomFactor = 1.0; |
---|
62 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
63 | Mouse.IsCursorVisible = true; |
---|
64 | |
---|
65 | Label tekstikentta3 = new Label("teksti"); |
---|
66 | tekstikentta3.Text = "AJGADGgsjgssdf"; |
---|
67 | Add(tekstikentta3); |
---|
68 | Label tekstikentta4 = new Label("teksti"); |
---|
69 | tekstikentta4.Text = "fpasfaai0fsfsg"; |
---|
70 | Add(tekstikentta3); |
---|
71 | |
---|
72 | Timer ajastin2 = new Timer(); |
---|
73 | ajastin2.Interval = 0.5; |
---|
74 | ajastin2.Timeout += pelaajaMenettaa; |
---|
75 | ajastin2.Start(); |
---|
76 | } |
---|
77 | void pelaajaMenettaa() |
---|
78 | { |
---|
79 | elamaLaskuri.Value -= 19; |
---|
80 | } |
---|
81 | void LuoKentta3() |
---|
82 | { |
---|
83 | ClearAll(); |
---|
84 | TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta3"); |
---|
85 | kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso); |
---|
86 | kentta.SetTileMethod('G', LisaaTaso2); |
---|
87 | kentta.SetTileMethod('H', LisaaTaso3); |
---|
88 | kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti); |
---|
89 | kentta.SetTileMethod('K', LisaaKohde); |
---|
90 | kentta.SetTileMethod('P', LisaaPoliisi); |
---|
91 | kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja); |
---|
92 | kentta.SetTileMethod('%', LisaaFakeTaso); |
---|
93 | kentta.SetTileMethod('&', LisaaTappoTrigger); |
---|
94 | kentta.SetTileMethod('/', LisaaToinenFakeTaso); |
---|
95 | kentta.SetTileMethod('!', LisaaVoitto1); |
---|
96 | kentta.SetTileMethod('Q', LisaaVoitto2); |
---|
97 | kentta.SetTileMethod('A', LisaaVoitto3); |
---|
98 | kentta.SetTileMethod('C', LisaaVoitto4); |
---|
99 | kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
100 | Level.CreateBorders(); |
---|
101 | Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.Blue); |
---|
102 | |
---|
103 | luoElamaLaskuri(); |
---|
104 | |
---|
105 | tapettuJo = false; |
---|
106 | tapettuJo2 = false; |
---|
107 | kenttaLapi = false; |
---|
108 | |
---|
109 | Gravity = new Vector(0, -1000); |
---|
110 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
111 | Camera.ZoomFactor = 5.0; |
---|
112 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
113 | Mouse.IsCursorVisible = false; |
---|
114 | LisaaNappaimet(); |
---|
115 | MessageDisplay.Add("Juokse ja murhaa kohde nopeasti ennenkuin hän pakenee! Sinulla on 20 sekuntia aikaa äläkä välitä poliiseista"); |
---|
116 | Timer ajastinZ = new Timer(); |
---|
117 | ajastinZ.Interval = 20.0; |
---|
118 | ajastinZ.Timeout += havisitPelin; |
---|
119 | ajastinZ.Start(); |
---|
120 | } |
---|
121 | void havisitPelin() |
---|
122 | { |
---|
123 | Gravity = new Vector(0, 0); |
---|
124 | Label tekstikentta2 = new Label(500.0, 500.0, "teksti"); |
---|
125 | tekstikentta2.Text = "HÄVISIT PELIN! VIIMEINEN KOHDE PÄÄSI PAKOON!"; |
---|
126 | tekstikentta2.X = Screen.Left + 900; |
---|
127 | tekstikentta2.Y = Screen.Top - 100; |
---|
128 | Add(tekstikentta2); |
---|
129 | Timer ajastinA = new Timer(); |
---|
130 | ajastinA.Interval = 5.0; |
---|
131 | ajastinA.Timeout += Valikko; |
---|
132 | ajastinA.Start(); |
---|
133 | } |
---|
134 | void LuoKentta2() |
---|
135 | { |
---|
136 | ClearAll(); |
---|
137 | TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta2"); |
---|
138 | kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso); |
---|
139 | kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti); |
---|
140 | kentta.SetTileMethod('K', LisaaKohde); |
---|
141 | kentta.SetTileMethod('P', LisaaPoliisi); |
---|
142 | kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja); |
---|
143 | kentta.SetTileMethod('%', LisaaFakeTaso); |
---|
144 | kentta.SetTileMethod('&', LisaaTappoTrigger); |
---|
145 | kentta.SetTileMethod('/', LisaaToinenFakeTaso); |
---|
146 | kentta.SetTileMethod('!', LisaaVoitto1); |
---|
147 | kentta.SetTileMethod('Q', LisaaVoitto2); |
---|
148 | kentta.SetTileMethod('A', LisaaVoitto3); |
---|
149 | kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
150 | Level.CreateBorders(); |
---|
151 | Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.Blue); |
---|
152 | |
---|
153 | luoElamaLaskuri(); |
---|
154 | |
---|
155 | kenttaLapi = false; |
---|
156 | tapettuJo = false; |
---|
157 | tapettuJo2 = false; |
---|
158 | |
---|
159 | Gravity = new Vector(0, -1000); |
---|
160 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
161 | Camera.ZoomFactor = 1.2; |
---|
162 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
163 | Mouse.IsCursorVisible = false; |
---|
164 | LisaaNappaimet(); |
---|
165 | } |
---|
166 | void LuoKentta() |
---|
167 | { |
---|
168 | ClearAll(); |
---|
169 | TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1"); |
---|
170 | kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso); |
---|
171 | kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti); |
---|
172 | kentta.SetTileMethod('K', LisaaKohde); |
---|
173 | kentta.SetTileMethod('P', LisaaPoliisi); |
---|
174 | kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja); |
---|
175 | kentta.SetTileMethod('%', LisaaFakeTaso); |
---|
176 | kentta.SetTileMethod('&', LisaaTappoTrigger); |
---|
177 | kentta.SetTileMethod('/', LisaaToinenFakeTaso); |
---|
178 | kentta.SetTileMethod('!', LisaaVoitto1); |
---|
179 | kentta.SetTileMethod('A', LisaaVoitto3); |
---|
180 | kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
181 | Level.CreateBorders(); |
---|
182 | Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.Blue); |
---|
183 | |
---|
184 | luoElamaLaskuri(); |
---|
185 | |
---|
186 | Gravity = new Vector(0, -1000); |
---|
187 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
188 | Camera.ZoomFactor = 1.2; |
---|
189 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
190 | Mouse.IsCursorVisible = false; |
---|
191 | } |
---|
192 | void LisaaVoitto1(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
193 | { |
---|
194 | Lisaavoitto(paikka, leveys, korkeus, "voittoTrigger1"); |
---|
195 | } |
---|
196 | void LisaaVoitto2(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
197 | { |
---|
198 | Lisaavoitto(paikka, leveys, korkeus, "voittoTrigger2"); |
---|
199 | } |
---|
200 | void LisaaVoitto3(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
201 | { |
---|
202 | Lisaavoitto(paikka, leveys, korkeus, "voittoTrigger3"); |
---|
203 | } |
---|
204 | void LisaaVoitto4(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
205 | { |
---|
206 | Lisaavoitto(paikka, leveys, korkeus, "voittoTrigger4"); |
---|
207 | } |
---|
208 | void Lisaavoitto(Vector paikka, double leveys, double korkeus, string tagiNimi) |
---|
209 | { |
---|
210 | PhysicsObject voittoTrigger = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
211 | voittoTrigger.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
212 | voittoTrigger.Tag = tagiNimi; |
---|
213 | voittoTrigger.Position = paikka; |
---|
214 | voittoTrigger.Color = Color.Gold; |
---|
215 | Add(voittoTrigger); |
---|
216 | } |
---|
217 | void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
218 | { |
---|
219 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
220 | taso.Position = paikka; |
---|
221 | taso.Color = Color.Green; |
---|
222 | Add(taso); |
---|
223 | } |
---|
224 | void LisaaTaso2(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
225 | { |
---|
226 | PhysicsObject taso2 = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
227 | taso2.Position = paikka; |
---|
228 | taso2.Color = Color.Red; |
---|
229 | Add(taso2); |
---|
230 | } |
---|
231 | void LisaaTaso3(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
232 | { |
---|
233 | PhysicsObject taso3 = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
234 | taso3.Position = paikka; |
---|
235 | taso3.Color = Color.Orange; |
---|
236 | Add(taso3); |
---|
237 | } |
---|
238 | void LisaaTappoTrigger(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
239 | { |
---|
240 | PhysicsObject tappoTrigger = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
241 | tappoTrigger.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
242 | tappoTrigger.Tag = "tappoTrigger"; |
---|
243 | tappoTrigger.Position = paikka; |
---|
244 | tappoTrigger.Color = Color.Green; |
---|
245 | Add(tappoTrigger); |
---|
246 | } |
---|
247 | void LisaaFakeTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
248 | { |
---|
249 | PhysicsObject fakeTaso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
250 | fakeTaso.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
251 | fakeTaso.Position = paikka; |
---|
252 | fakeTaso.Color = Color.Green; |
---|
253 | Add(fakeTaso); ; |
---|
254 | } |
---|
255 | void LisaaToinenFakeTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
256 | { |
---|
257 | toinenFakeTaso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
258 | toinenFakeTaso.IgnoresCollisionResponse = false; |
---|
259 | toinenFakeTaso.Position = paikka; |
---|
260 | toinenFakeTaso.Color = Color.Gray; |
---|
261 | Add(toinenFakeTaso); ; |
---|
262 | } |
---|
263 | void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
264 | { |
---|
265 | PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
266 | tahti.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
267 | tahti.Position = paikka; |
---|
268 | tahti.Image = tahtiKuva; |
---|
269 | tahti.Tag = "tahti"; |
---|
270 | Add(tahti); |
---|
271 | } |
---|
272 | void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
273 | { |
---|
274 | pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); |
---|
275 | Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Pressed, Puukota, "Puukota", pelaaja1); |
---|
276 | pelaaja1.Position = paikka; |
---|
277 | pelaaja1.Mass = 4.0; |
---|
278 | pelaaja1.Image = pelaajanKuva; |
---|
279 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen); |
---|
280 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "tappoTrigger", TappoTrigger); |
---|
281 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "voittoTrigger1", voittoTrigger1); |
---|
282 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "voittoTrigger2", voittoTrigger2); |
---|
283 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "voittoTrigger3", voittoTrigger3); |
---|
284 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "voittoTrigger4", voittoTrigger4); |
---|
285 | Add(pelaaja1); |
---|
286 | } |
---|
287 | void voittoTrigger1(PhysicsObject pelaaja1, PhysicsObject voittoTrigger1) |
---|
288 | { |
---|
289 | if (kenttaLapi == true) |
---|
290 | { |
---|
291 | maaliAani.Play(); |
---|
292 | LuoKentta2(); |
---|
293 | } |
---|
294 | } |
---|
295 | void voittoTrigger2(PhysicsObject pelaaja1, PhysicsObject voittoTrigger2) |
---|
296 | { |
---|
297 | if (kenttaLapi == true) |
---|
298 | { |
---|
299 | maaliAani.Play(); |
---|
300 | LuoKentta3(); |
---|
301 | } |
---|
302 | } |
---|
303 | void voittoTrigger4(PhysicsObject pelaaja1, PhysicsObject voittoTrigger4) |
---|
304 | { |
---|
305 | if (kenttaLapi == true) |
---|
306 | { |
---|
307 | ClearAll(); |
---|
308 | maaliAani.Play(); |
---|
309 | Label tekstikentta = new Label(500.0, 500.0, "teksti"); |
---|
310 | tekstikentta.Text = "Läpäisit pelin! Hienoa!"; |
---|
311 | tekstikentta.X = Screen.Left + 900; |
---|
312 | tekstikentta.Y = Screen.Top - 500; |
---|
313 | Add(tekstikentta); |
---|
314 | Timer ajastinC = new Timer(); |
---|
315 | ajastinC.Interval = 5.0; |
---|
316 | ajastinC.Timeout += Valikko; |
---|
317 | ajastinC.Start(); |
---|
318 | } |
---|
319 | } |
---|
320 | void voittoTrigger3(PhysicsObject pelaaja1, PhysicsObject voittoTrigger3) |
---|
321 | { |
---|
322 | maaliAani.Play(); |
---|
323 | LuoKentta3(); |
---|
324 | } |
---|
325 | void Puukota(PlatformCharacter pelaaja1) |
---|
326 | { |
---|
327 | pelaaja1.Image = pelaajaPuukottaaKuva; |
---|
328 | if (Vector.Distance(pelaaja1.Position, pahis.Position) < 50) |
---|
329 | { |
---|
330 | TappoPuukolla(pelaaja1, pahis); |
---|
331 | } |
---|
332 | if (poliisi != null) |
---|
333 | { |
---|
334 | |
---|
335 | |
---|
336 | if (Vector.Distance(pelaaja1.Position, poliisi.Position) < 50) |
---|
337 | { |
---|
338 | TappoPuukolla2(pelaaja1, poliisi); |
---|
339 | } |
---|
340 | } |
---|
341 | Timer ajastin = new Timer(); |
---|
342 | ajastin.Interval = 1.0; |
---|
343 | ajastin.Timeout += ressaaPelaaja; |
---|
344 | ajastin.Start(); |
---|
345 | } |
---|
346 | void ressaaPelaaja() |
---|
347 | { |
---|
348 | pelaaja1.Image = pelaajanKuva; |
---|
349 | } |
---|
350 | void TappoPuukolla(PhysicsObject pelaaja1, PhysicsObject pahis) |
---|
351 | { |
---|
352 | if (tapettuJo == true) return; |
---|
353 | MessageDisplay.Add("Onnistuit murhaamaan kohteen!"); |
---|
354 | tapettuJo = true; |
---|
355 | kenttaLapi = true; |
---|
356 | pahis.Destroy(); |
---|
357 | } |
---|
358 | void TappoPuukolla2(PhysicsObject pelaaja1, PhysicsObject poliisi) |
---|
359 | { |
---|
360 | (poliisi as Vihu).ElamaLaskuri.Value -= 30; |
---|
361 | } |
---|
362 | void LisaaKohde(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
363 | { |
---|
364 | pahis = new PhysicsObject(leveys, korkeus); |
---|
365 | pahis.Position = paikka; |
---|
366 | pahis.Mass = 4.0; |
---|
367 | pahis.Tag = "pahis"; |
---|
368 | pahis.Image = kohteenKuva; |
---|
369 | Add(pahis); |
---|
370 | } |
---|
371 | void luoElamaLaskuri() |
---|
372 | { |
---|
373 | elamaLaskuri = new DoubleMeter(100); |
---|
374 | elamaLaskuri.DefaultValue = 100; |
---|
375 | elamaLaskuri.MaxValue = 100; |
---|
376 | elamaLaskuri.LowerLimit += pelaajaKuolee; |
---|
377 | ProgressBar elamaPalkki = new ProgressBar(300, 20); |
---|
378 | elamaPalkki.X = Screen.Left + 950; |
---|
379 | elamaPalkki.Y = Screen.Top - 40; |
---|
380 | elamaPalkki.BindTo(elamaLaskuri); |
---|
381 | elamaPalkki.BorderColor = Color.Black; |
---|
382 | Add(elamaPalkki); |
---|
383 | } |
---|
384 | /*void luoPoliisiElamaLaskuri() |
---|
385 | { |
---|
386 | elamaLaskuri2 = new DoubleMeter(100); |
---|
387 | elamaLaskuri2.DefaultValue = 100; |
---|
388 | elamaLaskuri2.MaxValue = 100; |
---|
389 | elamaLaskuri2.LowerLimit += poliisiKuolee; |
---|
390 | Add(elamaLaskuri2); |
---|
391 | }*/ |
---|
392 | void pelaajaKuolee() |
---|
393 | { |
---|
394 | MessageDisplay.Add("Kuolit"); |
---|
395 | pelaaja1.Destroy(); |
---|
396 | Valikko(); |
---|
397 | } |
---|
398 | void poliisiKuolee() |
---|
399 | { |
---|
400 | poliisi.Destroy(); |
---|
401 | } |
---|
402 | void LisaaPoliisi(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
403 | { |
---|
404 | poliisi = new Vihu(leveys, korkeus); |
---|
405 | poliisi.Position = paikka; |
---|
406 | poliisi.Mass = 4.0; |
---|
407 | poliisi.Tag = "poliisi"; |
---|
408 | |
---|
409 | FollowerBrain seuraajaAivot = new FollowerBrain(pelaaja1); |
---|
410 | |
---|
411 | AssaultRifle poliisinAse; |
---|
412 | |
---|
413 | poliisinAse = new AssaultRifle(30, 10); |
---|
414 | |
---|
415 | poliisinAse.InfiniteAmmo = true; |
---|
416 | poliisinAse.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
417 | |
---|
418 | poliisi.Weapon = poliisinAse; |
---|
419 | |
---|
420 | poliisinAse.IsVisible = false; |
---|
421 | |
---|
422 | poliisi.Brain = seuraajaAivot; |
---|
423 | seuraajaAivot.Active = true; |
---|
424 | seuraajaAivot.Speed = 100; |
---|
425 | seuraajaAivot.DistanceClose = 150; |
---|
426 | seuraajaAivot.DistanceFar = 600; |
---|
427 | seuraajaAivot.TargetClose += delegate { poliisiAmpuu(poliisinAse); }; |
---|
428 | seuraajaAivot.StopWhenTargetClose = true; |
---|
429 | seuraajaAivot.Speed = 200; |
---|
430 | poliisi.CanRotate = false; |
---|
431 | poliisi.Image = poliisinKuva; |
---|
432 | poliisi.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
433 | Add(poliisi); |
---|
434 | } |
---|
435 | void poliisiAmpuu(AssaultRifle ase) |
---|
436 | { |
---|
437 | PhysicsObject ammus = ase.Shoot(); |
---|
438 | |
---|
439 | if (ammus != null) |
---|
440 | { |
---|
441 | poliisi.Image = poliisiAmpuuKuva; |
---|
442 | ase.Power.DefaultValue = 100; |
---|
443 | ase.FireRate = 0.5; |
---|
444 | ammus.Size *= 0.5; |
---|
445 | //ammus.Image = ... |
---|
446 | ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(0.5); |
---|
447 | } |
---|
448 | } |
---|
449 | void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject pelaaja1) |
---|
450 | { |
---|
451 | ammus.Destroy(); |
---|
452 | elamaLaskuri.Value -= 10; |
---|
453 | } |
---|
454 | void LisaaNappaimet() |
---|
455 | { |
---|
456 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
457 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
458 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
459 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus); |
---|
460 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
461 | ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
462 | ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
463 | ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
464 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
465 | } |
---|
466 | void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
467 | { |
---|
468 | hahmo.Walk(nopeus); |
---|
469 | } |
---|
470 | void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
471 | { |
---|
472 | hahmo.Jump(nopeus); |
---|
473 | } |
---|
474 | void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti) |
---|
475 | { |
---|
476 | maaliAani.Play(); |
---|
477 | MessageDisplay.Add("Keräsit pisteen!"); |
---|
478 | tahti.Destroy(); |
---|
479 | } |
---|
480 | void TappoTrigger(PhysicsObject pelaaja1, PhysicsObject tappoTrigger) |
---|
481 | { |
---|
482 | if (kenttaLapi == true) return; |
---|
483 | maaliAani.Play(); |
---|
484 | MessageDisplay.Add("Tapoit hyvin salavihkaisesti kohteen!"); |
---|
485 | kenttaLapi = true; |
---|
486 | pahis.Destroy(); |
---|
487 | } |
---|
488 | void Valikko() |
---|
489 | { |
---|
490 | ClearAll(); // Tyhjennetään kenttä kaikista peliolioista |
---|
491 | |
---|
492 | valikonKohdat = new List<Label>(); // Alustetaan lista, johon valikon kohdat tulevat |
---|
493 | |
---|
494 | Label kohta1 = new Label("Aloita peli"); // Luodaan uusi Label-olio, joka toimii uuden pelin aloituskohtana |
---|
495 | kohta1.Position = new Vector(0, 40); // Asetetaan valikon ensimmäinen kohta hieman kentän keskikohdan yläpuolelle |
---|
496 | valikonKohdat.Add(kohta1); // Lisätään luotu valikon kohta listaan jossa kohtia säilytetään |
---|
497 | Label kohta2 = new Label("Parhaat Pisteet"); |
---|
498 | kohta2.Position = new Vector(0, 0); |
---|
499 | valikonKohdat.Add(kohta2); |
---|
500 | Label kohta3 = new Label("Lopeta peli"); |
---|
501 | kohta3.Position = new Vector(0, -40); |
---|
502 | valikonKohdat.Add(kohta3); |
---|
503 | Label kohta4 = new Label("Paina tästä :3"); |
---|
504 | kohta4.Position = new Vector(0, -80); |
---|
505 | valikonKohdat.Add(kohta4); |
---|
506 | |
---|
507 | // Lisätään kaikki luodut kohdat peliin foreach-silmukalla |
---|
508 | foreach (Label valikonKohta in valikonKohdat) |
---|
509 | { |
---|
510 | Mouse.IsCursorVisible = true; |
---|
511 | Mouse.ListenOn(kohta1, MouseButton.Left, ButtonState.Pressed, AloitaPeli, null); |
---|
512 | Mouse.ListenOn(kohta2, MouseButton.Left, ButtonState.Pressed, ParhaatPisteet, null); |
---|
513 | Mouse.ListenOn(kohta3, MouseButton.Left, ButtonState.Pressed, LopetaPeli, null); |
---|
514 | Mouse.ListenOn(kohta4, MouseButton.Left, ButtonState.Pressed, AlaPainaTasta, null); |
---|
515 | Mouse.ListenMovement(1.0, ValikossaLiikkuminen, null); |
---|
516 | |
---|
517 | |
---|
518 | Add(valikonKohta); |
---|
519 | } |
---|
520 | } |
---|
521 | void ValikossaLiikkuminen(AnalogState hiirenTila) |
---|
522 | { |
---|
523 | foreach (Label kohta in valikonKohdat) |
---|
524 | { |
---|
525 | if (Mouse.IsCursorOn(kohta)) |
---|
526 | { |
---|
527 | kohta.TextColor = Color.Red; |
---|
528 | } |
---|
529 | else |
---|
530 | { |
---|
531 | kohta.TextColor = Color.Black; |
---|
532 | } |
---|
533 | |
---|
534 | } |
---|
535 | } |
---|
536 | void AloitaPeli() |
---|
537 | { |
---|
538 | LuoKentta(); |
---|
539 | LisaaNappaimet(); |
---|
540 | } |
---|
541 | void AlaPainaTasta() |
---|
542 | { |
---|
543 | luoRangaistusKentta(); |
---|
544 | } |
---|
545 | void ParhaatPisteet() |
---|
546 | { |
---|
547 | //... |
---|
548 | } |
---|
549 | void LopetaPeli() |
---|
550 | { |
---|
551 | Exit(); |
---|
552 | } |
---|
553 | public int i { get; set; } |
---|
554 | } |
---|