1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class AssassinsOfNight : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | |
---|
12 | DoubleMeter elamaLaskuri; |
---|
13 | |
---|
14 | |
---|
15 | const double nopeus = 200; |
---|
16 | const double hyppyNopeus = 750; |
---|
17 | const int RUUDUN_KOKO = 40; |
---|
18 | PlatformCharacter pelaaja1; |
---|
19 | PhysicsObject pahis; |
---|
20 | Vihu poliisi; |
---|
21 | PhysicsObject toinenFakeTaso; |
---|
22 | bool kenttaLapi = false; |
---|
23 | bool tapettuJo = false; |
---|
24 | bool tapettuJo2 = false; |
---|
25 | List<Label> valikonKohdat; |
---|
26 | Image kohteenKuva = LoadImage("kohde"); |
---|
27 | Image pelaajanKuva = LoadImage("puukkomies"); |
---|
28 | Image tahtiKuva = LoadImage("tahti"); |
---|
29 | Image pelaajaPuukottaaKuva = LoadImage("puukkomiespuukottaa"); |
---|
30 | Image poliisinKuva = LoadImage("poliisi"); |
---|
31 | Image poliisiAmpuuKuva = LoadImage("poliisiampuu"); |
---|
32 | SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); |
---|
33 | |
---|
34 | IntMeter pisteLaskuri; |
---|
35 | |
---|
36 | public override void Begin() |
---|
37 | { |
---|
38 | Valikko(); |
---|
39 | } |
---|
40 | void luoRangaistusKentta() |
---|
41 | { |
---|
42 | ClearAll(); |
---|
43 | TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kenttarangaistus"); |
---|
44 | kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso); |
---|
45 | kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti); |
---|
46 | kentta.SetTileMethod('K', LisaaKohde); |
---|
47 | kentta.SetTileMethod('P', LisaaPoliisi); |
---|
48 | kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja); |
---|
49 | kentta.SetTileMethod('%', LisaaFakeTaso); |
---|
50 | kentta.SetTileMethod('&', LisaaTappoTrigger); |
---|
51 | kentta.SetTileMethod('/', LisaaToinenFakeTaso); |
---|
52 | kentta.SetTileMethod('!', LisaaVoitto1); |
---|
53 | kentta.SetTileMethod('Q', LisaaVoitto2); |
---|
54 | kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
55 | Level.CreateBorders(); |
---|
56 | Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.Blue); |
---|
57 | |
---|
58 | LuoPisteLaskuri(); |
---|
59 | luoElamaLaskuri(); |
---|
60 | |
---|
61 | Gravity = new Vector(0, -1000); |
---|
62 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
63 | Camera.ZoomFactor = 1.2; |
---|
64 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
65 | Mouse.IsCursorVisible = false; |
---|
66 | } |
---|
67 | void LuoKentta3() |
---|
68 | { |
---|
69 | ClearAll(); |
---|
70 | TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta3"); |
---|
71 | kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso); |
---|
72 | kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti); |
---|
73 | kentta.SetTileMethod('K', LisaaKohde); |
---|
74 | kentta.SetTileMethod('P', LisaaPoliisi); |
---|
75 | kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja); |
---|
76 | kentta.SetTileMethod('%', LisaaFakeTaso); |
---|
77 | kentta.SetTileMethod('&', LisaaTappoTrigger); |
---|
78 | kentta.SetTileMethod('/', LisaaToinenFakeTaso); |
---|
79 | kentta.SetTileMethod('!', LisaaVoitto1); |
---|
80 | kentta.SetTileMethod('Q', LisaaVoitto2); |
---|
81 | kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
82 | Level.CreateBorders(); |
---|
83 | Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.Blue); |
---|
84 | |
---|
85 | LuoPisteLaskuri(); |
---|
86 | luoElamaLaskuri(); |
---|
87 | |
---|
88 | tapettuJo = false; |
---|
89 | tapettuJo2 = false; |
---|
90 | |
---|
91 | Gravity = new Vector(0, -1000); |
---|
92 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
93 | Camera.ZoomFactor = 1.2; |
---|
94 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
95 | Mouse.IsCursorVisible = false; |
---|
96 | LisaaNappaimet(); |
---|
97 | } |
---|
98 | void LuoKentta2() |
---|
99 | { |
---|
100 | ClearAll(); |
---|
101 | TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta2"); |
---|
102 | kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso); |
---|
103 | kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti); |
---|
104 | kentta.SetTileMethod('K', LisaaKohde); |
---|
105 | kentta.SetTileMethod('P', LisaaPoliisi); |
---|
106 | kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja); |
---|
107 | kentta.SetTileMethod('%', LisaaFakeTaso); |
---|
108 | kentta.SetTileMethod('&', LisaaTappoTrigger); |
---|
109 | kentta.SetTileMethod('/', LisaaToinenFakeTaso); |
---|
110 | kentta.SetTileMethod('!', LisaaVoitto1); |
---|
111 | kentta.SetTileMethod('Q', LisaaVoitto2); |
---|
112 | kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
113 | Level.CreateBorders(); |
---|
114 | Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.Blue); |
---|
115 | |
---|
116 | LuoPisteLaskuri(); |
---|
117 | luoElamaLaskuri(); |
---|
118 | |
---|
119 | kenttaLapi = false; |
---|
120 | tapettuJo = false; |
---|
121 | tapettuJo2 = false; |
---|
122 | |
---|
123 | Gravity = new Vector(0, -1000); |
---|
124 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
125 | Camera.ZoomFactor = 1.2; |
---|
126 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
127 | Mouse.IsCursorVisible = false; |
---|
128 | LisaaNappaimet(); |
---|
129 | } |
---|
130 | void LuoKentta() |
---|
131 | { |
---|
132 | ClearAll(); |
---|
133 | TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1"); |
---|
134 | kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso); |
---|
135 | kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti); |
---|
136 | kentta.SetTileMethod('K', LisaaKohde); |
---|
137 | kentta.SetTileMethod('P', LisaaPoliisi); |
---|
138 | kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja); |
---|
139 | kentta.SetTileMethod('%', LisaaFakeTaso); |
---|
140 | kentta.SetTileMethod('&', LisaaTappoTrigger); |
---|
141 | kentta.SetTileMethod('/', LisaaToinenFakeTaso); |
---|
142 | kentta.SetTileMethod('!', LisaaVoitto1); |
---|
143 | kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
144 | Level.CreateBorders(); |
---|
145 | Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.Blue); |
---|
146 | |
---|
147 | LuoPisteLaskuri(); |
---|
148 | luoElamaLaskuri(); |
---|
149 | |
---|
150 | Gravity = new Vector(0, -1000); |
---|
151 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
152 | Camera.ZoomFactor = 1.2; |
---|
153 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
154 | Mouse.IsCursorVisible = false; |
---|
155 | } |
---|
156 | void LuoPisteLaskuri() |
---|
157 | { |
---|
158 | pisteLaskuri = new IntMeter(0); |
---|
159 | Label pisteNaytto = new Label(); |
---|
160 | pisteNaytto.X = Screen.Left + 100; |
---|
161 | pisteNaytto.Y = Screen.Top - 100; |
---|
162 | pisteNaytto.TextColor = Color.Blue; |
---|
163 | pisteNaytto.Color = Color.White; |
---|
164 | pisteNaytto.BindTo(pisteLaskuri); |
---|
165 | Add(pisteNaytto); |
---|
166 | } |
---|
167 | void LuoToinenPisteLaskuri() |
---|
168 | { |
---|
169 | /*pisteLaskuri2 = new IntMeter(0); |
---|
170 | Label pisteNaytto2 = new Label(); |
---|
171 | pisteNaytto2.X = Screen.Left + 100; |
---|
172 | pisteNaytto2.Y = Screen.Top - 100; |
---|
173 | pisteNaytto2.TextColor = Color.Blue; |
---|
174 | pisteNaytto2.Color = Color.White; |
---|
175 | pisteNaytto2.BindTo(pisteLaskuri2); |
---|
176 | Add(pisteNaytto2);*/ |
---|
177 | } |
---|
178 | void LisaaVoitto1(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
179 | { |
---|
180 | PhysicsObject voittoTrigger1 = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
181 | voittoTrigger1.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
182 | voittoTrigger1.Tag = "voittoTrigger1"; |
---|
183 | voittoTrigger1.Position = paikka; |
---|
184 | voittoTrigger1.Color = Color.Gold; |
---|
185 | Add(voittoTrigger1); |
---|
186 | } |
---|
187 | void LisaaVoitto2(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
188 | { |
---|
189 | PhysicsObject voittoTrigger2 = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
190 | voittoTrigger2.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
191 | voittoTrigger2.Tag = "voittoTrigger2"; |
---|
192 | voittoTrigger2.Position = paikka; |
---|
193 | voittoTrigger2.Color = Color.Gold; |
---|
194 | Add(voittoTrigger2); |
---|
195 | } |
---|
196 | void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
197 | { |
---|
198 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
199 | taso.Position = paikka; |
---|
200 | taso.Color = Color.Green; |
---|
201 | Add(taso); |
---|
202 | } |
---|
203 | void LisaaTappoTrigger(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
204 | { |
---|
205 | PhysicsObject tappoTrigger = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
206 | tappoTrigger.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
207 | tappoTrigger.Tag = "tappoTrigger"; |
---|
208 | tappoTrigger.Position = paikka; |
---|
209 | tappoTrigger.Color = Color.Green; |
---|
210 | Add(tappoTrigger); |
---|
211 | } |
---|
212 | void LisaaFakeTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
213 | { |
---|
214 | PhysicsObject fakeTaso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
215 | fakeTaso.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
216 | fakeTaso.Position = paikka; |
---|
217 | fakeTaso.Color = Color.Green; |
---|
218 | Add(fakeTaso); ; |
---|
219 | } |
---|
220 | void LisaaToinenFakeTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
221 | { |
---|
222 | toinenFakeTaso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
223 | toinenFakeTaso.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
224 | toinenFakeTaso.Position = paikka; |
---|
225 | toinenFakeTaso.Color = Color.Gold; |
---|
226 | Add(toinenFakeTaso); ; |
---|
227 | } |
---|
228 | void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
229 | { |
---|
230 | PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
231 | tahti.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
232 | tahti.Position = paikka; |
---|
233 | tahti.Image = tahtiKuva; |
---|
234 | tahti.Tag = "tahti"; |
---|
235 | Add(tahti); |
---|
236 | } |
---|
237 | void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
238 | { |
---|
239 | pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); |
---|
240 | Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Pressed, Puukota, "Puukota", pelaaja1); |
---|
241 | pelaaja1.Position = paikka; |
---|
242 | pelaaja1.Mass = 4.0; |
---|
243 | pelaaja1.Image = pelaajanKuva; |
---|
244 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen); |
---|
245 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "tappoTrigger", TappoTrigger); |
---|
246 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "voittoTrigger1", voittoTrigger1); |
---|
247 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "voittoTrigger2", voittoTrigger2); |
---|
248 | Add(pelaaja1); |
---|
249 | } |
---|
250 | void voittoTrigger1(PhysicsObject pelaaja1, PhysicsObject voittoTrigger1) |
---|
251 | { |
---|
252 | if (kenttaLapi == true) |
---|
253 | { |
---|
254 | MessageDisplay.Add("Testi"); |
---|
255 | maaliAani.Play(); |
---|
256 | LuoKentta2(); |
---|
257 | } |
---|
258 | } |
---|
259 | void voittoTrigger2(PhysicsObject pelaaja1, PhysicsObject voittoTrigger2) |
---|
260 | { |
---|
261 | if (kenttaLapi == true) |
---|
262 | { |
---|
263 | MessageDisplay.Add("Testi"); |
---|
264 | maaliAani.Play(); |
---|
265 | LuoKentta3(); |
---|
266 | } |
---|
267 | } |
---|
268 | void Puukota(PlatformCharacter pelaaja1) |
---|
269 | { |
---|
270 | pelaaja1.Image = pelaajaPuukottaaKuva; |
---|
271 | if (Vector.Distance(pelaaja1.Position, pahis.Position) < 50) |
---|
272 | { |
---|
273 | TappoPuukolla(pelaaja1, pahis); |
---|
274 | } |
---|
275 | if (poliisi != null) |
---|
276 | { |
---|
277 | |
---|
278 | |
---|
279 | if (Vector.Distance(pelaaja1.Position, poliisi.Position) < 50) |
---|
280 | { |
---|
281 | TappoPuukolla2(pelaaja1, poliisi); |
---|
282 | } |
---|
283 | } |
---|
284 | Timer ajastin = new Timer(); |
---|
285 | ajastin.Interval = 1.0; |
---|
286 | ajastin.Timeout += ressaaPelaaja; |
---|
287 | ajastin.Start(); |
---|
288 | } |
---|
289 | void ressaaPelaaja() |
---|
290 | { |
---|
291 | pelaaja1.Image = pelaajanKuva; |
---|
292 | } |
---|
293 | void TappoPuukolla(PhysicsObject pelaaja1, PhysicsObject pahis) |
---|
294 | { |
---|
295 | if (tapettuJo == true) return; |
---|
296 | MessageDisplay.Add("Onnistuit murhaamaan kohteen!"); |
---|
297 | pisteLaskuri.Value += 1; |
---|
298 | tapettuJo = true; |
---|
299 | kenttaLapi = true; |
---|
300 | pahis.Destroy(); |
---|
301 | } |
---|
302 | void TappoPuukolla2(PhysicsObject pelaaja1, PhysicsObject poliisi) |
---|
303 | { |
---|
304 | (poliisi as Vihu).ElamaLaskuri.Value -= 30; |
---|
305 | } |
---|
306 | void LisaaKohde(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
307 | { |
---|
308 | pahis = new PhysicsObject(leveys, korkeus); |
---|
309 | pahis.Position = paikka; |
---|
310 | pahis.Mass = 4.0; |
---|
311 | pahis.Tag = "pahis"; |
---|
312 | pahis.Image = kohteenKuva; |
---|
313 | Add(pahis); |
---|
314 | } |
---|
315 | void luoElamaLaskuri() |
---|
316 | { |
---|
317 | elamaLaskuri = new DoubleMeter(100); |
---|
318 | elamaLaskuri.DefaultValue = 100; |
---|
319 | elamaLaskuri.MaxValue = 100; |
---|
320 | elamaLaskuri.LowerLimit += pelaajaKuolee; |
---|
321 | ProgressBar elamaPalkki = new ProgressBar(300, 20); |
---|
322 | elamaPalkki.X = Screen.Left + 950; |
---|
323 | elamaPalkki.Y = Screen.Top - 20; |
---|
324 | elamaPalkki.BindTo(elamaLaskuri); |
---|
325 | elamaPalkki.BorderColor = Color.Black; |
---|
326 | Add(elamaPalkki); |
---|
327 | } |
---|
328 | /*void luoPoliisiElamaLaskuri() |
---|
329 | { |
---|
330 | elamaLaskuri2 = new DoubleMeter(100); |
---|
331 | elamaLaskuri2.DefaultValue = 100; |
---|
332 | elamaLaskuri2.MaxValue = 100; |
---|
333 | elamaLaskuri2.LowerLimit += poliisiKuolee; |
---|
334 | Add(elamaLaskuri2); |
---|
335 | }*/ |
---|
336 | void pelaajaKuolee() |
---|
337 | { |
---|
338 | MessageDisplay.Add("Kuolit"); |
---|
339 | pelaaja1.Destroy(); |
---|
340 | Valikko(); |
---|
341 | } |
---|
342 | void poliisiKuolee() |
---|
343 | { |
---|
344 | if (tapettuJo2 == true) return; |
---|
345 | MessageDisplay.Add("Onnistuit murhaamaan poliisin!"); |
---|
346 | pisteLaskuri.Value += 1; |
---|
347 | tapettuJo2 = true; |
---|
348 | poliisi.Destroy(); |
---|
349 | } |
---|
350 | void LisaaPoliisi(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
351 | { |
---|
352 | poliisi = new Vihu(leveys, korkeus); |
---|
353 | poliisi.Position = paikka; |
---|
354 | poliisi.Mass = 4.0; |
---|
355 | poliisi.Tag = "poliisi"; |
---|
356 | |
---|
357 | FollowerBrain seuraajaAivot = new FollowerBrain(pelaaja1); |
---|
358 | |
---|
359 | AssaultRifle poliisinAse; |
---|
360 | |
---|
361 | poliisinAse = new AssaultRifle(30, 10); |
---|
362 | |
---|
363 | poliisinAse.InfiniteAmmo = true; |
---|
364 | poliisinAse.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
365 | |
---|
366 | poliisi.Weapon = poliisinAse; |
---|
367 | |
---|
368 | poliisinAse.IsVisible = false; |
---|
369 | |
---|
370 | poliisi.Brain = seuraajaAivot; |
---|
371 | seuraajaAivot.Active = true; |
---|
372 | seuraajaAivot.Speed = 100; |
---|
373 | seuraajaAivot.DistanceClose = 150; |
---|
374 | seuraajaAivot.DistanceFar = 600; |
---|
375 | seuraajaAivot.TargetClose += delegate { poliisiAmpuu(poliisinAse); }; |
---|
376 | seuraajaAivot.StopWhenTargetClose = true; |
---|
377 | seuraajaAivot.Speed = 200; |
---|
378 | poliisi.CanRotate = false; |
---|
379 | poliisi.Image = poliisinKuva; |
---|
380 | poliisi.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
381 | Add(poliisi); |
---|
382 | } |
---|
383 | void poliisiAmpuu(AssaultRifle ase) |
---|
384 | { |
---|
385 | PhysicsObject ammus = ase.Shoot(); |
---|
386 | |
---|
387 | if (ammus != null) |
---|
388 | { |
---|
389 | poliisi.Image = poliisiAmpuuKuva; |
---|
390 | ase.Power.DefaultValue = 100; |
---|
391 | ase.FireRate = 0.5; |
---|
392 | ammus.Size *= 0.5; |
---|
393 | //ammus.Image = ... |
---|
394 | ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(0.5); |
---|
395 | } |
---|
396 | } |
---|
397 | void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject pelaaja1) |
---|
398 | { |
---|
399 | ammus.Destroy(); |
---|
400 | elamaLaskuri.Value -= 19; |
---|
401 | } |
---|
402 | void LisaaNappaimet() |
---|
403 | { |
---|
404 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
405 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
406 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
407 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus); |
---|
408 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
409 | ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
410 | ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
411 | ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
412 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
413 | } |
---|
414 | void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
415 | { |
---|
416 | hahmo.Walk(nopeus); |
---|
417 | } |
---|
418 | void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
419 | { |
---|
420 | hahmo.Jump(nopeus); |
---|
421 | } |
---|
422 | void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti) |
---|
423 | { |
---|
424 | maaliAani.Play(); |
---|
425 | MessageDisplay.Add("Keräsit pisteen!"); |
---|
426 | tahti.Destroy(); |
---|
427 | } |
---|
428 | void TappoTrigger(PhysicsObject pelaaja1, PhysicsObject tappoTrigger) |
---|
429 | { |
---|
430 | if (kenttaLapi == true) return; |
---|
431 | maaliAani.Play(); |
---|
432 | MessageDisplay.Add("Tapoit hyvin salavihkaisesti kohteen!"); |
---|
433 | kenttaLapi = true; |
---|
434 | pahis.Destroy(); |
---|
435 | } |
---|
436 | void Valikko() |
---|
437 | { |
---|
438 | ClearAll(); // Tyhjennetään kenttä kaikista peliolioista |
---|
439 | |
---|
440 | valikonKohdat = new List<Label>(); // Alustetaan lista, johon valikon kohdat tulevat |
---|
441 | |
---|
442 | Label kohta1 = new Label("Aloita peli"); // Luodaan uusi Label-olio, joka toimii uuden pelin aloituskohtana |
---|
443 | kohta1.Position = new Vector(0, 40); // Asetetaan valikon ensimmäinen kohta hieman kentän keskikohdan yläpuolelle |
---|
444 | valikonKohdat.Add(kohta1); // Lisätään luotu valikon kohta listaan jossa kohtia säilytetään |
---|
445 | Label kohta2 = new Label("Parhaat Pisteet"); |
---|
446 | kohta2.Position = new Vector(0, 0); |
---|
447 | valikonKohdat.Add(kohta2); |
---|
448 | Label kohta3 = new Label("Lopeta peli"); |
---|
449 | kohta3.Position = new Vector(0, -40); |
---|
450 | valikonKohdat.Add(kohta3); |
---|
451 | Label kohta4 = new Label("Paina tästä :3"); |
---|
452 | kohta4.Position = new Vector(0, -80); |
---|
453 | valikonKohdat.Add(kohta4); |
---|
454 | |
---|
455 | // Lisätään kaikki luodut kohdat peliin foreach-silmukalla |
---|
456 | foreach (Label valikonKohta in valikonKohdat) |
---|
457 | { |
---|
458 | Mouse.IsCursorVisible = true; |
---|
459 | Mouse.ListenOn(kohta1, MouseButton.Left, ButtonState.Pressed, AloitaPeli, null); |
---|
460 | Mouse.ListenOn(kohta2, MouseButton.Left, ButtonState.Pressed, ParhaatPisteet, null); |
---|
461 | Mouse.ListenOn(kohta3, MouseButton.Left, ButtonState.Pressed, LopetaPeli, null); |
---|
462 | Mouse.ListenOn(kohta4, MouseButton.Left, ButtonState.Pressed, AlaPainaTasta, null); |
---|
463 | Mouse.ListenMovement(1.0, ValikossaLiikkuminen, null); |
---|
464 | |
---|
465 | |
---|
466 | Add(valikonKohta); |
---|
467 | } |
---|
468 | } |
---|
469 | void ValikossaLiikkuminen(AnalogState hiirenTila) |
---|
470 | { |
---|
471 | foreach (Label kohta in valikonKohdat) |
---|
472 | { |
---|
473 | if (Mouse.IsCursorOn(kohta)) |
---|
474 | { |
---|
475 | kohta.TextColor = Color.Red; |
---|
476 | } |
---|
477 | else |
---|
478 | { |
---|
479 | kohta.TextColor = Color.Black; |
---|
480 | } |
---|
481 | |
---|
482 | } |
---|
483 | } |
---|
484 | void AloitaPeli() |
---|
485 | { |
---|
486 | LuoKentta(); |
---|
487 | LisaaNappaimet(); |
---|
488 | } |
---|
489 | void AlaPainaTasta() |
---|
490 | { |
---|
491 | luoRangaistusKentta(); |
---|
492 | } |
---|
493 | void ParhaatPisteet() |
---|
494 | { |
---|
495 | //... |
---|
496 | } |
---|
497 | void LopetaPeli() |
---|
498 | { |
---|
499 | Exit(); |
---|
500 | } |
---|
501 | } |
---|