source: 2014/30/ToukoA/AssassinsOfNight/AssassinsOfNight/AssassinsOfNight/AssassinsOfNight.cs @ 5543

Revision 5543, 4.8 KB checked in by toolala, 7 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class AssassinsOfNight : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 350;
12    const double hyppyNopeus = 750;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16
17    PhysicsObject kohde;
18    PhysicsObject tappoTrigger;
19
20    Image kohteenKuva = LoadImage("kohde");
21    Image pelaajanKuva = LoadImage("puukkomies");
22    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti");
23
24    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
25
26    public override void Begin()
27    {
28        Gravity = new Vector(0, -1000);
29
30        LuoKentta();
31        LisaaNappaimet();
32
33        Camera.Follow(pelaaja1);
34        Camera.ZoomFactor = 1.2;
35        Camera.StayInLevel = true;
36    }
37
38    void LuoKentta()
39    {
40        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
41        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
42        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
43        kentta.SetTileMethod('K', LisaaKohde);
44        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
45        kentta.SetTileMethod('%', LisaaFakeTaso);
46        kentta.SetTileMethod('&', LisaaTappoTrigger);
47        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
48        Level.CreateBorders();
49        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.Blue);
50    }
51
52    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
53    {
54        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
55        taso.Position = paikka;
56        taso.Color = Color.Green;
57        Add(taso);
58    }
59    void LisaaTappoTrigger(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
60    {
61        tappoTrigger = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
62        tappoTrigger.IgnoresCollisionResponse = true;
63        tappoTrigger.Position = paikka;
64        tappoTrigger.Color = Color.Transparent;
65        Add(tappoTrigger);
66    }
67
68    void LisaaFakeTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
69    {
70        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
71        taso.IgnoresCollisionResponse = true;
72        taso.Position = paikka;
73        taso.Color = Color.Green;
74        Add(taso); ;
75    }
76    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
77    {
78        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
79        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
80        tahti.Position = paikka;
81        tahti.Image = tahtiKuva;
82        tahti.Tag = "tahti";
83        Add(tahti);
84    }
85
86    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
87    {
88        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
89        pelaaja1.Position = paikka;
90        pelaaja1.Mass = 4.0;
91        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
92        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen);
93        Add(pelaaja1);
94    }
95    void LisaaKohde(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
96    {
97        PhysicsObject kohde = new PhysicsObject(leveys, korkeus);
98        kohde.Position = paikka;
99        kohde.Mass = 4.0;
100        kohde.Image = kohteenKuva;
101        AddCollisionHandler(kohde, "tahti", TormaaTahteen);
102        Add(kohde);
103    }
104    void LisaaNappaimet()
105    {
106        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
107        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
108
109        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
110        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
111        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
112
113        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
114
115        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
116        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
117        ControllerOne.Listen(Button.BigButton, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
118
119        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
120    }
121
122    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
123    {
124        hahmo.Walk(nopeus);
125    }
126
127    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
128    {
129        hahmo.Jump(nopeus);
130    }
131
132    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
133    {
134        maaliAani.Play();
135        MessageDisplay.Add("Keräsit pisteen!");
136        tahti.Destroy();
137    }
138    void TappoTrigger(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tappoTrigger)
139    {
140        maaliAani.Play();
141        MessageDisplay.Add("Tapoit hyvin salavihkaisesti kohteen!");
142        kohde.Destroy();
143    }
144
145}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.