1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class OmaPeli2014 : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | PhysicsObject Pelaaja; |
---|
12 | AssaultRifle PelaajanAse; |
---|
13 | Timer aikaLaskuri; |
---|
14 | Image PelaajaKuva = LoadImage("Pelaaja123"); |
---|
15 | Image TaustaKuva1 = LoadImage("TaustaKuva"); |
---|
16 | Image HyokkaajanKuva = LoadImage("Zombie123"); |
---|
17 | public override void Begin() |
---|
18 | { |
---|
19 | IsMouseVisible = true; |
---|
20 | SetWindowSize (800, 600); |
---|
21 | AloitaPeli(); |
---|
22 | } |
---|
23 | |
---|
24 | void AloitaPeli() |
---|
25 | { |
---|
26 | ClearAll(); |
---|
27 | |
---|
28 | Luokentta(); |
---|
29 | LuoHyokkaaja(); |
---|
30 | LuoAikaLaskuri(); |
---|
31 | |
---|
32 | Level.CreateBorders (); |
---|
33 | Camera.ZoomToLevel(); |
---|
34 | |
---|
35 | Timer ajastin = new Timer(); |
---|
36 | ajastin.Interval = 6.0; |
---|
37 | ajastin.Timeout += LuoHyokkaaja; |
---|
38 | ajastin.Start(); |
---|
39 | //Ennätys= 130,4sec (O) |
---|
40 | Keyboard.Listen(Key.P, ButtonState.Pressed, Pause, "Pysäyttää pelin"); |
---|
41 | |
---|
42 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-1000, 0)); |
---|
43 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(1000, 0)); |
---|
44 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 1000)); |
---|
45 | Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -1000)); |
---|
46 | |
---|
47 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
48 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
49 | } |
---|
50 | void LiikutaPelaajaa(Vector vektori) |
---|
51 | { |
---|
52 | Pelaaja.Push(vektori); |
---|
53 | } |
---|
54 | |
---|
55 | void KunOllaanLahella() |
---|
56 | { |
---|
57 | if (!Pelaaja.IsDestroyed) |
---|
58 | { |
---|
59 | aikaLaskuri.Stop(); |
---|
60 | Pelaaja.Destroy(); |
---|
61 | MessageDisplay.Add("Hävisit"); |
---|
62 | |
---|
63 | Explosion rajahdys = new Explosion(500); |
---|
64 | rajahdys.Position = Pelaaja.Position; |
---|
65 | Add(rajahdys); |
---|
66 | rajahdys.Speed = 600.0; |
---|
67 | rajahdys.Force = 500; |
---|
68 | |
---|
69 | Timer.SingleShot(2.5, AloitaPeli); |
---|
70 | } |
---|
71 | |
---|
72 | } |
---|
73 | |
---|
74 | void LuoAikaLaskuri() |
---|
75 | { |
---|
76 | aikaLaskuri = new Timer(); |
---|
77 | aikaLaskuri.Start(); |
---|
78 | |
---|
79 | Label aikaNaytto = new Label(); |
---|
80 | aikaNaytto.TextColor = Color.White; |
---|
81 | aikaNaytto.DecimalPlaces = 1; |
---|
82 | aikaNaytto.BindTo(aikaLaskuri.SecondCounter); |
---|
83 | Add(aikaNaytto); |
---|
84 | } |
---|
85 | void Luokentta() |
---|
86 | { |
---|
87 | Pelaaja = new PhysicsObject(60, 60); |
---|
88 | Pelaaja.Tag = "Pelaaja"; |
---|
89 | Pelaaja.Image = PelaajaKuva; |
---|
90 | Add(Pelaaja); |
---|
91 | Pelaaja.LinearDamping = 0.9; |
---|
92 | |
---|
93 | PelaajanAse = new AssaultRifle(70, 30); |
---|
94 | PelaajanAse.Ammo.Value = 10000; |
---|
95 | PelaajanAse.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
96 | Pelaaja.Add(PelaajanAse); |
---|
97 | //PelaajanAse.AttackSound = null; |
---|
98 | |
---|
99 | Level.Background.Image = TaustaKuva1; |
---|
100 | |
---|
101 | Mouse.Listen (MouseButton.Left, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", PelaajanAse); |
---|
102 | |
---|
103 | Mouse.ListenMovement(0.0, Tahtaa, "Tähtää aseella"); |
---|
104 | } |
---|
105 | void LuoHyokkaaja() |
---|
106 | { |
---|
107 | for (int i = 0; i < 30; i++) |
---|
108 | { |
---|
109 | FollowerBrain SeuraajanAivot = new FollowerBrain("Pelaaja"); |
---|
110 | SeuraajanAivot.Speed = 200; |
---|
111 | SeuraajanAivot.DistanceFar = 8000; |
---|
112 | SeuraajanAivot.DistanceClose = 62; |
---|
113 | SeuraajanAivot.StopWhenTargetClose = false; |
---|
114 | SeuraajanAivot.TargetClose += KunOllaanLahella; |
---|
115 | SeuraajanAivot.Active = true; |
---|
116 | |
---|
117 | PhysicsObject Hyokkaaja = new PhysicsObject(50, 50); |
---|
118 | Hyokkaaja.Tag = "Hyokkaaja"; |
---|
119 | Hyokkaaja.Image = HyokkaajanKuva; |
---|
120 | Add(Hyokkaaja); |
---|
121 | Hyokkaaja.Brain = SeuraajanAivot; |
---|
122 | SeuraajanAivot.Speed = 68.9; |
---|
123 | Hyokkaaja.LinearDamping = 0.9; |
---|
124 | |
---|
125 | |
---|
126 | if (RandomGen.NextBool()) |
---|
127 | { |
---|
128 | Hyokkaaja.X = RandomGen.SelectOne(Level.Left +50, Level.Right -50); |
---|
129 | Hyokkaaja.Y = RandomGen.NextDouble(Level.Top -50, Level.Bottom +50); |
---|
130 | } |
---|
131 | else |
---|
132 | { |
---|
133 | Hyokkaaja.X = RandomGen.NextDouble(Level.Left + 50, Level.Right - 50); |
---|
134 | Hyokkaaja.Y = RandomGen.SelectOne(Level.Bottom + 50, Level.Top - 50); |
---|
135 | } |
---|
136 | } |
---|
137 | } |
---|
138 | void Tahtaa(AnalogState hiirenliike) |
---|
139 | { |
---|
140 | Vector suunta = (Mouse.PositionOnWorld - PelaajanAse.AbsolutePosition).Normalize(); |
---|
141 | PelaajanAse.AbsoluteAngle = suunta.Angle; |
---|
142 | } |
---|
143 | void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject Hyokkaaja) |
---|
144 | { |
---|
145 | ammus.Destroy(); |
---|
146 | if (Hyokkaaja.Tag.Equals("Hyokkaaja")) Hyokkaaja.Destroy(); |
---|
147 | } |
---|
148 | void AmmuAseella(AssaultRifle ase) |
---|
149 | { |
---|
150 | PhysicsObject ammus = ase.Shoot(); |
---|
151 | } |
---|
152 | } |
---|