1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | using Microsoft.Xna.Framework.Content; |
---|
9 | |
---|
10 | /// <summary> |
---|
11 | /// "Mitjan" (miskan) koodit tänne |
---|
12 | /// </summary> |
---|
13 | public partial class Attack_to_Agora : PhysicsGame |
---|
14 | { |
---|
15 | Image jouniBoss = LoadImage("jouniboss1"); |
---|
16 | Image jouniHealthbarEmpty = LoadImage("jouniheathbarempty"); |
---|
17 | Image jouniHealthbarFull = LoadImage("jouniheathbarfull"); |
---|
18 | Animation jounibossArrive; |
---|
19 | |
---|
20 | Image anttijussiboss = LoadImage("anttijussiboss"); |
---|
21 | Image anttijussibossFlipped; |
---|
22 | Image ajHBarEmpty = LoadImage("ajheathbarempty"); |
---|
23 | Image ajHBarFull = LoadImage("ajheathbarfull"); |
---|
24 | Animation tuliAnimaatio; |
---|
25 | bool tekeekoTulidamagea = false; |
---|
26 | const double TULEN_DMG = 0.1; |
---|
27 | const double TULEN_ETAISYYS = 300.0; |
---|
28 | const double AJ_NOPEUS = 300.0; |
---|
29 | bool isAJFlipped = false; |
---|
30 | |
---|
31 | Elava currentBoss; |
---|
32 | AssaultRifle currentBossWeapon; |
---|
33 | ProgressBar bossHealthBar; |
---|
34 | const double JOUNI_DMG = 12.5; |
---|
35 | |
---|
36 | bool paaseekoSeuraavaanKenttaan = true; |
---|
37 | |
---|
38 | Animation asemiesLiikkuu; |
---|
39 | |
---|
40 | // Attribuutit |
---|
41 | void LuoAmpuvaVihollinen(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
42 | { |
---|
43 | Elava vihollinen = new Elava(200, 200, 100); |
---|
44 | vihollinen.Animation = asemiesLiikkuu; |
---|
45 | vihollinen.Animation.Start(); |
---|
46 | |
---|
47 | vihollinen.Position = paikka; |
---|
48 | vihollinen.Tag = "vihollinen"; |
---|
49 | GameObject varjo = Varjo(vihollinen); |
---|
50 | |
---|
51 | vihollinen.Kuoli += delegate { |
---|
52 | VihollinenKuoli(vihollinen); |
---|
53 | varjo.Destroy(); |
---|
54 | }; |
---|
55 | |
---|
56 | if (taistelija == null || taistelija.IsAddedToGame == false) |
---|
57 | Timer.SingleShot(1.0 / 60.0, delegate { LuoAmpumisAivot(vihollinen); }); |
---|
58 | else LuoAmpumisAivot(vihollinen); |
---|
59 | |
---|
60 | Add(vihollinen); |
---|
61 | |
---|
62 | } |
---|
63 | |
---|
64 | void LuoTormaavaVihollinen(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
65 | { |
---|
66 | Elava Tormaavavihollinen = new Elava(200, 200, 200); |
---|
67 | Tormaavavihollinen.Image = tormaavavihollinen; |
---|
68 | Tormaavavihollinen.Tag = "vihollinen"; |
---|
69 | Tormaavavihollinen.Position = paikka; |
---|
70 | GameObject varjo = Varjo(Tormaavavihollinen); |
---|
71 | |
---|
72 | Tormaavavihollinen.Kuoli += delegate { |
---|
73 | VihollinenKuoli(Tormaavavihollinen); |
---|
74 | varjo.Destroy(); |
---|
75 | }; |
---|
76 | |
---|
77 | if (taistelija == null || taistelija.IsAddedToGame == false) |
---|
78 | Timer.SingleShot(1.0 / 60.0, delegate { LuoHyokkaysAivot(Tormaavavihollinen); }); |
---|
79 | else LuoHyokkaysAivot(Tormaavavihollinen); |
---|
80 | |
---|
81 | |
---|
82 | Add(Tormaavavihollinen); |
---|
83 | } |
---|
84 | |
---|
85 | void LuoAmpumisAivot(Elava vihollinen) |
---|
86 | { |
---|
87 | FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain(taistelija); |
---|
88 | seuraajanAivot.Speed = 250; |
---|
89 | seuraajanAivot.Active = true; |
---|
90 | seuraajanAivot.DistanceClose = vihollinen.Width / 2 + taistelija.Width / 2 + 25; |
---|
91 | seuraajanAivot.TargetClose += delegate { taistelija.Damagea(VIHOLLISEN_TORMAYSDMG); }; |
---|
92 | |
---|
93 | vihollinen.Brain = seuraajanAivot; |
---|
94 | } |
---|
95 | |
---|
96 | void LuoHyokkaysAivot(Elava vihollinen) |
---|
97 | { |
---|
98 | FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain(taistelija); |
---|
99 | seuraajanAivot.Speed = 250; |
---|
100 | |
---|
101 | seuraajanAivot.Active = true; |
---|
102 | seuraajanAivot.DistanceClose = vihollinen.Width / 2 + taistelija.Width / 2 + 25; |
---|
103 | seuraajanAivot.TargetClose += delegate { taistelija.Damagea(VIHOLLISEN_TORMAYSDMG); }; |
---|
104 | |
---|
105 | vihollinen.Brain = seuraajanAivot; |
---|
106 | } |
---|
107 | |
---|
108 | |
---|
109 | /// <summary> |
---|
110 | /// Vihollinen kuoli, 'nuff said. |
---|
111 | /// </summary> |
---|
112 | /// <param name="vihollinen"></param> |
---|
113 | void VihollinenKuoli(Elava vihollinen) |
---|
114 | { |
---|
115 | vihollinen.Destroy(); |
---|
116 | } |
---|
117 | |
---|
118 | void LuoJouniBoss(Vector luomisPaikka, double pysahtymisX) |
---|
119 | { |
---|
120 | controlsActive = false; |
---|
121 | |
---|
122 | Elava jouni = new Elava(jouniBoss, 10000); // 10000 |
---|
123 | jouni.Kuoli += JouniDefeated; |
---|
124 | jouni.Position = luomisPaikka; |
---|
125 | // jouni.Shape = Shape.FromImage(jouniBoss); |
---|
126 | jouni.Tag = "jouni"; |
---|
127 | jouni.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
128 | jouni.IgnoresGravity = true; |
---|
129 | jouni.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
130 | Add(jouni); |
---|
131 | |
---|
132 | GameObject varjo = Varjo(jouni); |
---|
133 | jouni.Kuoli += delegate { varjo.Destroy(); }; |
---|
134 | |
---|
135 | currentBoss = jouni; |
---|
136 | paaseekoSeuraavaanKenttaan = false; |
---|
137 | |
---|
138 | bossHealthBar = new ProgressBar(jouniHealthbarEmpty.Width / 2, jouniHealthbarEmpty.Height / 2); |
---|
139 | bossHealthBar.Position = new Vector(Screen.Right - bossHealthBar.Width / 2, Screen.Top - bossHealthBar.Height / 2); |
---|
140 | bossHealthBar.BindTo(jouni.Elamat); |
---|
141 | bossHealthBar.Image = jouniHealthbarEmpty; |
---|
142 | bossHealthBar.BarImage = jouniHealthbarFull; |
---|
143 | Add(bossHealthBar); |
---|
144 | |
---|
145 | jouni.NeedsUpdateCall = true; |
---|
146 | jouni.IsUpdated = true; |
---|
147 | jouni.Updated += delegate(PhysicsObject j) |
---|
148 | { |
---|
149 | Elava jP = j as Elava; |
---|
150 | |
---|
151 | if (jP.X > pysahtymisX) |
---|
152 | { |
---|
153 | ActivateJouni(jP); |
---|
154 | jouni.IsUpdated = false; |
---|
155 | jouni.NeedsUpdateCall = false; |
---|
156 | } |
---|
157 | else jP.Velocity = new Vector(100.0, 0.0); |
---|
158 | }; |
---|
159 | } |
---|
160 | |
---|
161 | void ActivateJouni(Elava jouni) |
---|
162 | { |
---|
163 | controlsActive = true; |
---|
164 | |
---|
165 | jouni.Animation = jounibossArrive; |
---|
166 | jouni.Animation.Start(1); |
---|
167 | jouni.Animation.FPS = 0.5; |
---|
168 | jouni.Animation.StopOnLastFrame = true; |
---|
169 | |
---|
170 | jouni.MakeStatic(); |
---|
171 | jouni.Stop(); |
---|
172 | jouni.IgnoresCollisionResponse = false; |
---|
173 | |
---|
174 | AssaultRifle jouninAse = new AssaultRifle(20, 10); |
---|
175 | jouninAse.IsVisible = false; |
---|
176 | jouninAse.InfiniteAmmo = true; |
---|
177 | jouninAse.Power.Value = 200.0; |
---|
178 | jouninAse.Power.DefaultValue = 200.0; |
---|
179 | jouninAse.Tag = "jouninase"; |
---|
180 | Add(jouninAse); |
---|
181 | jouninAse.Position = jouni.Position + new Vector(jouni.Width / 3, -25); |
---|
182 | currentBossWeapon = jouninAse; |
---|
183 | |
---|
184 | Timer ampumisAjastin = new Timer(); |
---|
185 | ampumisAjastin.Interval = 0.75; |
---|
186 | ampumisAjastin.Timeout += delegate |
---|
187 | { |
---|
188 | if (jouninAse == null) |
---|
189 | return; |
---|
190 | jouninAse.AbsoluteAngle = (taistelija.Position - jouninAse.AbsolutePosition).Angle; |
---|
191 | |
---|
192 | PhysicsObject ammus = jouninAse.Shoot(); |
---|
193 | |
---|
194 | if (ammus == null) |
---|
195 | return; |
---|
196 | |
---|
197 | ammus.IgnoresGravity = true; |
---|
198 | ammus.IsVisible = false; |
---|
199 | ammus.IsUpdated = true; |
---|
200 | ammus.NeedsUpdateCall = true; |
---|
201 | ammus.Updated += delegate(PhysicsObject a) { DrawTracers(a, Color.Red, 0.3, 2); }; |
---|
202 | |
---|
203 | AddCollisionHandler(ammus, delegate (PhysicsObject a, PhysicsObject p) { |
---|
204 | if ((string)p.Tag == "jouni" || (string)p.Tag == "trigger") return; |
---|
205 | |
---|
206 | a.Destroy(); |
---|
207 | |
---|
208 | // p.IsVisible = true; // collisionboxit näkyviin? |
---|
209 | Elava e = p as Elava; |
---|
210 | |
---|
211 | if (e == null) return; |
---|
212 | e.Damagea(JOUNI_DMG); |
---|
213 | }); |
---|
214 | }; |
---|
215 | |
---|
216 | ampumisAjastin.Start(); |
---|
217 | |
---|
218 | jouni.Kuoli += ampumisAjastin.Stop; |
---|
219 | } |
---|
220 | |
---|
221 | void JouniDefeated() |
---|
222 | { |
---|
223 | currentBoss.Destroy(); |
---|
224 | currentBoss = null; |
---|
225 | jounihaviaa.Play(); |
---|
226 | if (currentBossWeapon != null) |
---|
227 | currentBossWeapon.Destroy(); |
---|
228 | currentBossWeapon = null; |
---|
229 | |
---|
230 | bossHealthBar.Destroy(); |
---|
231 | |
---|
232 | Timer.SingleShot(jounihaviaa.Duration.Seconds, delegate |
---|
233 | { |
---|
234 | voititjounin.Play(); |
---|
235 | Timer.SingleShot(voititjounin.Duration.Seconds, delegate |
---|
236 | { |
---|
237 | paaseekoSeuraavaanKenttaan = true; |
---|
238 | }); |
---|
239 | }); |
---|
240 | } |
---|
241 | |
---|
242 | void LuoAnttiJussi(Vector paikka) |
---|
243 | { |
---|
244 | |
---|
245 | anttijussibossFlipped = Image.Mirror(anttijussiboss); |
---|
246 | |
---|
247 | Elava anttiJussi = new Elava(anttijussiboss, 1000); //hp 10000? |
---|
248 | anttiJussi.Kuoli += AJDefeated; |
---|
249 | anttiJussi.Size *= 0.2; |
---|
250 | anttiJussi.Position = paikka; |
---|
251 | anttiJussi.Tag = "anttijussi"; |
---|
252 | Add(anttiJussi); |
---|
253 | |
---|
254 | currentBoss = anttiJussi; |
---|
255 | |
---|
256 | bossHealthBar = new ProgressBar(ajHBarEmpty.Width / 2, ajHBarEmpty.Height / 2); |
---|
257 | bossHealthBar.Position = new Vector(Screen.Right - bossHealthBar.Width / 2 - 10, Screen.Top - bossHealthBar.Height / 2 - 10); |
---|
258 | bossHealthBar.BindTo(anttiJussi.Elamat); |
---|
259 | bossHealthBar.Image = ajHBarEmpty; |
---|
260 | bossHealthBar.BarImage = ajHBarFull; |
---|
261 | Add(bossHealthBar); |
---|
262 | |
---|
263 | GameObject varjo = Varjo(anttiJussi); |
---|
264 | anttiJussi.Kuoli += delegate { varjo.Destroy(); }; |
---|
265 | |
---|
266 | |
---|
267 | GameObject tuli = new GameObject(170, 70); |
---|
268 | tuli.Tag = "tuli"; |
---|
269 | tuli.Color = Color.Transparent; |
---|
270 | tuli.Size *= 3; |
---|
271 | Add(tuli, 2); |
---|
272 | |
---|
273 | Timer fireT = new Timer(); |
---|
274 | fireT.Interval = 1.0 / 60.0; |
---|
275 | fireT.Timeout += delegate |
---|
276 | { |
---|
277 | tuli.Left = anttiJussi.Right; |
---|
278 | tuli.Y = anttiJussi.Y + 80; |
---|
279 | }; |
---|
280 | fireT.Start(); |
---|
281 | |
---|
282 | anttiJussi.Kuoli += delegate { |
---|
283 | tuli.Destroy(); |
---|
284 | fireT.Stop(); |
---|
285 | }; |
---|
286 | bool doOnce = false; |
---|
287 | anttiJussi.Collided += delegate |
---|
288 | { |
---|
289 | if (doOnce) return; |
---|
290 | |
---|
291 | AktivoiAJ(tuli); |
---|
292 | }; |
---|
293 | } |
---|
294 | |
---|
295 | void AktivoiAJ(GameObject tuli) |
---|
296 | { |
---|
297 | controlsActive = true; |
---|
298 | tuli.Animation = tuliAnimaatio; |
---|
299 | tuli.Animation.Start(); |
---|
300 | tekeekoTulidamagea = true; |
---|
301 | |
---|
302 | |
---|
303 | currentBoss.IsUpdated = true; |
---|
304 | currentBoss.NeedsUpdateCall = true; |
---|
305 | currentBoss.Updated += delegate(PhysicsObject b) |
---|
306 | { |
---|
307 | if (tekeekoTulidamagea) |
---|
308 | { |
---|
309 | double distance = Vector.Distance(new Vector(tuli.Left, tuli.Y), taistelija.Position); |
---|
310 | if (distance < TULEN_ETAISYYS) |
---|
311 | { |
---|
312 | taistelija.Damagea(TULEN_DMG); |
---|
313 | } |
---|
314 | } |
---|
315 | if (currentBoss != null) |
---|
316 | { |
---|
317 | if (taistelija.X < currentBoss.X) |
---|
318 | { |
---|
319 | currentBoss.Velocity = new Vector(-AJ_NOPEUS, currentBoss.Velocity.Y); |
---|
320 | } |
---|
321 | else |
---|
322 | { |
---|
323 | currentBoss.Velocity = new Vector(AJ_NOPEUS, currentBoss.Velocity.Y); |
---|
324 | } |
---|
325 | } |
---|
326 | }; |
---|
327 | } |
---|
328 | |
---|
329 | void AJDefeated() |
---|
330 | { |
---|
331 | currentBoss.IsUpdated = false; |
---|
332 | currentBoss.NeedsUpdateCall = false; |
---|
333 | |
---|
334 | currentBoss.CanRotate = true; |
---|
335 | currentBoss.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
336 | currentBoss.AngularVelocity = 40.0; |
---|
337 | |
---|
338 | jounihaviaa.Play(); |
---|
339 | |
---|
340 | PhysicsObject bBorder = Level.CreateBottomBorder(); |
---|
341 | bBorder.Tag = "bBorder"; |
---|
342 | |
---|
343 | AddCollisionHandler<PhysicsObject, PhysicsObject>(currentBoss, "bBorder", delegate { |
---|
344 | Explosion rajahdys = new Explosion(1000); |
---|
345 | rajahdys.Speed = 500.0; |
---|
346 | rajahdys.Image = LoadImage("ydinpommi"); |
---|
347 | rajahdys.X = currentBoss.X; |
---|
348 | rajahdys.Y = Camera.ScreenToWorld(new Vector(0.0, Screen.Bottom)).Y; |
---|
349 | Add(rajahdys); |
---|
350 | currentBoss.Destroy(); |
---|
351 | |
---|
352 | currentBoss = null; |
---|
353 | |
---|
354 | PimennaRuutua(0.02, VoititPelin); |
---|
355 | }); |
---|
356 | } |
---|
357 | |
---|
358 | // Aliohjelmat |
---|
359 | } |
---|