source: 2014/30/MitjaK/Attack to Agora/Attack to Agora/Attack to Agora/Attack to Agora/Attack_to_Agora.cs @ 6192

Revision 6192, 3.8 KB checked in by iisaaira, 6 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Attack_to_Agora : PhysicsGame
10{
11
12    private Animation chuckinkavely;
13    double nopeus = 200;
14    double hyppyvoima = 1000;
15
16    //Image level1 = LoadImage("Agora_paaovi_pixelate");
17    Image level1 = LoadImage("kentta1");
18    Image taistelijanvarjo = LoadImage("varjo");
19   
20    Image taistelijaolio = LoadImage("olio");
21    PlatformCharacter taistelija;
22   
23    int kenttanro = 4;
24  //  int Kenttanro = -1;
25    public override void Begin()
26   
27   
28    {
29
30        Luokentta();
31
32       
33       
34    }
35   
36
37     void Liikuta(PlatformCharacter pelaaja, double suunta)
38    {
39        pelaaja.Walk(suunta);
40
41        if (!pelaaja.Animation.IsPlaying)
42       
43            pelaaja.Animation.Resume();
44     }
45
46
47
48   
49
50    void LiikutaYlos(PlatformCharacter pelaaja)
51    {
52        pelaaja.Jump(hyppyvoima);
53       
54
55    }
56
57    void Luokentta()
58    {
59        chuckinkavely = LoadAnimation("pelaajaliikkuu");
60        SmoothTextures = false;
61
62        ColorTileMap pohjaLevy = ColorTileMap.FromLevelAsset("kentta4pohja");
63        pohjaLevy.SetTileMethod(Color.Gold, Luopohja);
64        pohjaLevy.SetTileMethod(Color.Cyan, Luotaistelija);
65        pohjaLevy.Execute(1, 1);
66
67
68       
69        Level.Background.Image = LoadImage("kentta"+kenttanro);
70        //Level.Background.Image = level1;
71        //Level.Background.Color = Color.Black;
72        //Level.Width = 2000;
73        //Level.Height = 1200;
74        Level.Background.FitToLevel();
75        Gravity = new Vector(0, -2500);
76
77       // PhysicsObject pohja = Level.CreateBottomBorder();
78       // pohja.Y = Level.Bottom + 100;
79        //pohja.IsVisible = false;
80        PhysicsObject vasenreuna = Level.CreateLeftBorder();
81        vasenreuna.X -= 75;
82        vasenreuna.Tag = "vasenreuna";
83        //PhysicsObject oikeareuna = Level.CreateRightBorder();
84        //oikeareuna.X += 75;
85        //oikeareuna.Tag = "oikeareuna";
86
87
88     
89        //Varjo(pohja);
90
91        IsFullScreen = true;
92        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
93
94
95
96
97    }
98
99    void Luotaistelija(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
100    {
101
102        taistelija = new PlatformCharacter(15, 15);
103        taistelija.Shape = Shape.Circle;
104        taistelija.Animation = new Animation(chuckinkavely);
105        taistelija.Animation.Start();
106        taistelija.Position = paikka;
107
108        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, null, taistelija, -nopeus);
109        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, null, taistelija, nopeus);
110        Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Pressed, LiikutaYlos, null, taistelija);
111        AddCollisionHandler(taistelija, "vasenreuna",Seuraavakentta);
112
113        taistelija.Mass = 10.0;
114        Add(taistelija);
115        Camera.Follow(taistelija);
116        Camera.StayInLevel = true;
117    }
118    void Varjo(PhysicsObject pohja)
119    {
120        GameObject varjo = new GameObject(70, 30);
121        varjo.Image = taistelijanvarjo;
122        varjo.Y = pohja.Top;
123        Add(varjo, -1);
124        Timer ajastin = new Timer();
125        ajastin.Interval = 0.01;
126        ajastin.Timeout += delegate
127        {
128            varjo.X = taistelija.X;
129        };
130        ajastin.Start();
131    }
132
133    void Seuraavakentta(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject tormatty)
134    {
135        ClearAll();
136        kenttanro++;
137        //Kenttanro--;
138        Luokentta();
139    }
140
141    void Luopohja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
142    {
143        PhysicsObject pala = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
144        pala.Position = paikka;
145        pala.Color = Color.Transparent;
146        Add(pala);
147    }
148   
149}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.