source: 2014/30/MitjaK/Attack to Agora/Attack to Agora/Attack to Agora/Attack to Agora/Attack_to_Agora.cs @ 6171

Revision 6171, 3.3 KB checked in by iisaaira, 5 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Attack_to_Agora : PhysicsGame
10{
11
12    private Animation chuckinkavely;
13    double nopeus = 200;
14    double hyppyvoima = 1000;
15
16    //Image level1 = LoadImage("Agora_paaovi_pixelate");
17    Image level1 = LoadImage("kentta1");
18    Image taistelijanvarjo = LoadImage("varjo");
19   
20    Image taistelijaolio = LoadImage("olio");
21    PlatformCharacter taistelija;
22   
23    int kenttanro = 1;
24  //  int Kenttanro = -1;
25    public override void Begin()
26   
27   
28    {
29
30        Luokentta();
31
32       
33       
34    }
35   
36
37     void Liikuta(PlatformCharacter pelaaja, double suunta)
38    {
39        pelaaja.Walk(suunta);
40
41        if (!pelaaja.Animation.IsPlaying)
42       
43            pelaaja.Animation.Resume();
44     }
45
46
47
48   
49
50    void LiikutaYlos(PlatformCharacter pelaaja)
51    {
52        pelaaja.Jump(hyppyvoima);
53       
54
55    }
56
57    void Luokentta()
58    {
59        chuckinkavely = LoadAnimation("pelaajaliikkuu");
60        SmoothTextures = false;
61        Level.Background.Image = LoadImage("kentta"+kenttanro);
62        //Level.Background.Image = level1;
63        Level.Background.Color = Color.Black;
64        Level.Width = 2000;
65        Level.Height = 1200;
66        Level.Background.FitToLevel();
67        Gravity = new Vector(0, -2500);
68
69        PhysicsObject pohja = Level.CreateBottomBorder();
70        pohja.Y = Level.Bottom + 100;
71        pohja.IsVisible = false;
72        PhysicsObject vasenreuna = Level.CreateLeftBorder();
73        vasenreuna.X -= 75;
74        vasenreuna.Tag = "vasenreuna";
75        PhysicsObject oikeareuna = Level.CreateRightBorder();
76        oikeareuna.X += 75;
77        oikeareuna.Tag = "oikeareuna";
78
79
80        Luotaistelija();
81        Varjo(pohja);
82
83        IsFullScreen = true;
84        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
85
86
87
88
89    }
90
91    void Luotaistelija()
92    {
93
94        taistelija = new PlatformCharacter(75, 75);
95        taistelija.Shape = Shape.Circle;
96        taistelija.Animation = new Animation(chuckinkavely);
97        taistelija.Animation.Start();
98        taistelija.Position = new Vector(900, 0);
99
100        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, null, taistelija, -nopeus);
101        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, null, taistelija, nopeus);
102        Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Pressed, LiikutaYlos, null, taistelija);
103        AddCollisionHandler(taistelija, "vasenreuna",Seuraavakentta);
104
105        taistelija.Mass = 10.0;
106        Add(taistelija);
107        Camera.Follow(taistelija);
108        Camera.StayInLevel = true;
109    }
110    void Varjo(PhysicsObject pohja)
111    {
112        GameObject varjo = new GameObject(70, 30);
113        varjo.Image = taistelijanvarjo;
114        varjo.Y = pohja.Top;
115        Add(varjo, -1);
116        Timer ajastin = new Timer();
117        ajastin.Interval = 0.01;
118        ajastin.Timeout += delegate
119        {
120            varjo.X = taistelija.X;
121        };
122        ajastin.Start();
123    }
124
125    void Seuraavakentta(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject tormatty)
126    {
127        ClearAll();
128        kenttanro++;
129        //Kenttanro--;
130        Luokentta();
131    }
132
133   
134   
135}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.