source: 2014/30/MariaK/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 5497

Revision 5497, 4.4 KB checked in by maelkang, 6 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13
14    PhysicsObject pallo;
15    PhysicsObject maila1;
16    PhysicsObject maila2;
17
18    PhysicsObject vasenReuna;
19    PhysicsObject oikeaReuna;
20
21    IntMeter pelaajan1pisteet;
22    IntMeter pelaajan2pisteet;
23
24    public override void Begin()
25    {
26        LuoKentta();
27        LisaaLaskurit();
28        AsetaOhjaimet();
29        AloitaPeli();
30       
31    }
32
33    void LuoKentta()
34    {
35        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
36        pallo.Shape = Shape.Circle;
37        pallo.X = -200.0;
38        pallo.Y = 0.0;
39        pallo.Restitution = 1.0;
40        Add(pallo);
41
42        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
43
44       maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
45       maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
46
47       vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
48       vasenReuna.Restitution = 1.0;
49       vasenReuna.IsVisible = false;
50       oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
51       oikeaReuna.Restitution = 1.0;
52       oikeaReuna.IsVisible = false;
53       PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
54       alaReuna.Restitution = 1.0;
55       alaReuna.IsVisible = false;
56       PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
57       ylaReuna.Restitution = 1.0;
58       ylaReuna.IsVisible = false;
59
60
61
62        Level.Background.Color = Color.Black;
63
64        Camera.ZoomToLevel();
65    }
66
67    void AloitaPeli()
68    {
69        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
70        pallo.Hit(impulssi);
71    }
72
73    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
74    {
75        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
76        maila.Shape = Shape.Rectangle;
77        maila.X = x;
78        maila.Y = y;
79        maila.Restitution = 1.0;
80        Add(maila);
81        return maila;
82    }
83    void AsetaOhjaimet()
84    {
85        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
86        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
87        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
88        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
89
90        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
91        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
92        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
93        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
94
95        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
96        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
97    }
98    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
99    {
100        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
101        {
102            maila.Velocity = Vector.Zero;
103            return;
104        }
105        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
106        {
107            maila.Velocity = Vector.Zero;
108            return;
109        }
110
111        maila.Velocity = nopeus;
112    }
113    void LisaaLaskurit()
114    {
115        pelaajan1pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
116        pelaajan2pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
117    }
118    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
119    {
120        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
121        laskuri.MaxValue = 10;
122
123        Label naytto = new Label();
124        naytto.BindTo(laskuri);
125        naytto.X = x;
126        naytto.Y = y;
127        naytto.TextColor = Color.White;
128        naytto.BorderColor = Level.Background.Color;
129        naytto.Color = Level.Background.Color;
130        Add(naytto);
131
132        return laskuri;
133    }
134    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
135    {
136        if (kohde == oikeaReuna)
137        {
138            pelaajan1pisteet.Value += 1;
139        }
140        else if (kohde == vasenReuna)
141        {
142            pelaajan2pisteet.Value += 1;
143        }
144    }
145}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.