1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class tesohyppelytestaus : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | const double nopeus = 200; |
---|
12 | const double hyppyNopeus = 750; |
---|
13 | const int RUUDUN_KOKO = 40; |
---|
14 | |
---|
15 | PlatformCharacter pelaaja1; |
---|
16 | |
---|
17 | Image pelaajanKuva = LoadImage("kuva4"); |
---|
18 | Image Sieni = LoadImage("sieni"); |
---|
19 | Image tahtiKuva = LoadImage("tahti"); |
---|
20 | Image Kissa = LoadImage("kissa"); |
---|
21 | Image Piikit = LoadImage("spikes"); |
---|
22 | |
---|
23 | Image[] juoksukuvat = LoadImages("kuva7", "kuva6", "kuva5", "kuva4", "kuva3", "kuva2", "kuva1"); |
---|
24 | Image[] paikallaan = LoadImages("kuva4"); |
---|
25 | Image[] hyppää = LoadImages("kuva4"); |
---|
26 | Image[] putoaa = LoadImages("kuva7"); |
---|
27 | |
---|
28 | SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); |
---|
29 | |
---|
30 | |
---|
31 | |
---|
32 | public override void Begin() |
---|
33 | { |
---|
34 | Gravity = new Vector(0, -1000); |
---|
35 | |
---|
36 | LuoKentta(); |
---|
37 | LisaaNappaimet(); |
---|
38 | |
---|
39 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
40 | Camera.ZoomFactor = 1.2; |
---|
41 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
42 | } |
---|
43 | |
---|
44 | void LuoKentta() |
---|
45 | { |
---|
46 | TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1"); |
---|
47 | kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso); |
---|
48 | kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti); |
---|
49 | kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja); |
---|
50 | kentta.SetTileMethod('S', LisaaSieni2); |
---|
51 | kentta.SetTileMethod('K', LisaaKissa); |
---|
52 | kentta.SetTileMethod('P', LisaaPiikit); |
---|
53 | kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
54 | Level.CreateBorders(); |
---|
55 | Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue); |
---|
56 | } |
---|
57 | |
---|
58 | void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
59 | { |
---|
60 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
61 | taso.Position = paikka; |
---|
62 | taso.Color = Color.ForestGreen; |
---|
63 | Add(taso); |
---|
64 | } |
---|
65 | |
---|
66 | void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
67 | { |
---|
68 | PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys * 0.5, korkeus * 0.5); |
---|
69 | tahti.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
70 | tahti.Position = paikka; |
---|
71 | tahti.Image = tahtiKuva; |
---|
72 | tahti.Tag = "tahti"; |
---|
73 | Add(tahti); |
---|
74 | } |
---|
75 | |
---|
76 | void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
77 | { |
---|
78 | pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); |
---|
79 | pelaaja1.Position = paikka; |
---|
80 | pelaaja1.Mass = 4.0; |
---|
81 | pelaaja1.Image = pelaajanKuva; |
---|
82 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen); |
---|
83 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "sieni", TormaaSieneen); |
---|
84 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "kissa", TormaaKissaan); |
---|
85 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "spikes", TormaaPiikkeihin); |
---|
86 | Add(pelaaja1); |
---|
87 | pelaaja1.AnimWalk = new Animation(juoksukuvat); |
---|
88 | pelaaja1.AnimIdle = new Animation(paikallaan); |
---|
89 | pelaaja1.AnimJump = new Animation(hyppää); |
---|
90 | pelaaja1.AnimFall = new Animation(putoaa); |
---|
91 | |
---|
92 | } |
---|
93 | |
---|
94 | void LisaaNappaimet() |
---|
95 | { |
---|
96 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
97 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
98 | |
---|
99 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
100 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus); |
---|
101 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
102 | |
---|
103 | |
---|
104 | |
---|
105 | ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
106 | |
---|
107 | ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
108 | ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
109 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
110 | |
---|
111 | |
---|
112 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
113 | } |
---|
114 | |
---|
115 | void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
116 | { |
---|
117 | hahmo.Walk(nopeus); |
---|
118 | } |
---|
119 | |
---|
120 | void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
121 | { |
---|
122 | hahmo.Jump(nopeus); |
---|
123 | } |
---|
124 | |
---|
125 | void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti) |
---|
126 | { |
---|
127 | maaliAani.Play(); |
---|
128 | MessageDisplay.Add("Keräsit kranaatin :/"); |
---|
129 | tahti.Destroy(); |
---|
130 | } |
---|
131 | |
---|
132 | void LisaaSieni2(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
133 | { |
---|
134 | PhysicsObject sieni = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys * 1.0, korkeus * 1.0); |
---|
135 | sieni.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
136 | sieni.Position = paikka; |
---|
137 | sieni.Image = Sieni; |
---|
138 | sieni.Tag = "sieni"; |
---|
139 | Add(sieni); |
---|
140 | } |
---|
141 | |
---|
142 | void TormaaSieneen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject sieni) |
---|
143 | { |
---|
144 | maaliAani.Play(); |
---|
145 | MessageDisplay.Add("Keräsit kultaisensienen JEE :D"); |
---|
146 | sieni.Destroy(); |
---|
147 | } |
---|
148 | |
---|
149 | void LisaaKissa(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
150 | { |
---|
151 | PhysicsObject kissa = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys * 1.0, korkeus * 1.0); |
---|
152 | kissa.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
153 | kissa.Position = paikka; |
---|
154 | kissa.Image = Kissa; |
---|
155 | kissa.Tag = "kissa"; |
---|
156 | Add(kissa); |
---|
157 | } |
---|
158 | |
---|
159 | void TormaaKissaan(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject kissa) |
---|
160 | { |
---|
161 | maaliAani.Play(); |
---|
162 | MessageDisplay.Add("oisuit kissaan"); |
---|
163 | hahmo.Destroy(); |
---|
164 | } |
---|
165 | |
---|
166 | |
---|
167 | void LisaaPiikit(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
168 | { |
---|
169 | PhysicsObject spikes = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys * 1.0, korkeus * 1.0); |
---|
170 | spikes.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
171 | spikes.Position = paikka; |
---|
172 | spikes.Image = Piikit; |
---|
173 | spikes.Tag = "spikes"; |
---|
174 | Add(spikes); |
---|
175 | } |
---|
176 | |
---|
177 | void TormaaPiikkeihin(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject spikes) |
---|
178 | { |
---|
179 | maaliAani.Play(); |
---|
180 | MessageDisplay.Add("Kuolit LÖL"); |
---|
181 | hahmo.Destroy(); |
---|
182 | } |
---|
183 | |
---|
184 | } |
---|