source: 2014/30/LauriR/tesohyppelytestaus/tesohyppelytestaus/tesohyppelytestaus/tesohyppelytestaus.cs @ 5591

Revision 5591, 5.9 KB checked in by lailrant, 9 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class tesohyppelytestaus : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 750;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16
17    Image pelaajanKuva = LoadImage("kuva4");
18    Image Sieni = LoadImage("sieni");
19    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti");
20    Image Kissa = LoadImage("kissa");
21    Image Piikit = LoadImage("spikes");
22
23    Image[] juoksukuvat = LoadImages("kuva7", "kuva6", "kuva5", "kuva4", "kuva3", "kuva2", "kuva1");
24    Image[] paikallaan = LoadImages("kuva4");
25    Image[] hyppää = LoadImages("kuva4");
26    Image[] putoaa = LoadImages("kuva7");
27
28    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
29
30   
31
32    public override void Begin()
33    {
34        Gravity = new Vector(0, -1000);
35
36        LuoKentta();
37        LisaaNappaimet();
38
39        Camera.Follow(pelaaja1);
40        Camera.ZoomFactor = 1.2;
41        Camera.StayInLevel = true;
42    }
43
44    void LuoKentta()
45    {
46        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
47        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
48        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
49        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
50        kentta.SetTileMethod('S', LisaaSieni2);
51        kentta.SetTileMethod('K', LisaaKissa);
52        kentta.SetTileMethod('P', LisaaPiikit);
53        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
54        Level.CreateBorders();
55        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
56    }
57
58    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
59    {
60        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
61        taso.Position = paikka;
62        taso.Color = Color.ForestGreen;
63        Add(taso);
64    }
65
66    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
67    {
68        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys * 0.5, korkeus * 0.5);
69        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
70        tahti.Position = paikka;
71        tahti.Image = tahtiKuva;
72        tahti.Tag = "tahti";
73        Add(tahti);
74    }
75
76    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
77    {
78        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
79        pelaaja1.Position = paikka;
80        pelaaja1.Mass = 4.0;
81        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
82        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen);
83        AddCollisionHandler(pelaaja1, "sieni", TormaaSieneen);
84        AddCollisionHandler(pelaaja1, "kissa", TormaaKissaan);
85        AddCollisionHandler(pelaaja1, "spikes", TormaaPiikkeihin);
86        Add(pelaaja1);
87        pelaaja1.AnimWalk = new Animation(juoksukuvat);
88        pelaaja1.AnimIdle = new Animation(paikallaan);
89        pelaaja1.AnimJump = new Animation(hyppää);
90        pelaaja1.AnimFall = new Animation(putoaa);
91
92    }
93
94    void LisaaNappaimet()
95    {
96        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
97        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
98
99        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
100        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
101        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
102
103
104
105        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
106
107        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
108        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
109        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
110
111
112        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
113    }
114
115    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
116    {
117        hahmo.Walk(nopeus);
118    }
119
120    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
121    {
122        hahmo.Jump(nopeus);
123    }
124
125    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
126    {
127        maaliAani.Play();
128        MessageDisplay.Add("Keräsit kranaatin :/");
129        tahti.Destroy();
130    }
131
132    void LisaaSieni2(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
133    {
134        PhysicsObject sieni = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys * 1.0, korkeus * 1.0);
135        sieni.IgnoresCollisionResponse = true;
136        sieni.Position = paikka;
137        sieni.Image = Sieni;
138        sieni.Tag = "sieni";
139        Add(sieni);
140    }
141
142    void TormaaSieneen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject sieni)
143    {
144        maaliAani.Play();
145        MessageDisplay.Add("Keräsit kultaisensienen JEE :D");
146        sieni.Destroy();
147    }
148
149    void LisaaKissa(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
150    {
151        PhysicsObject kissa = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys * 1.0, korkeus * 1.0);
152        kissa.IgnoresCollisionResponse = true;
153        kissa.Position = paikka;
154        kissa.Image = Kissa;
155        kissa.Tag = "kissa";
156        Add(kissa);
157    }
158
159    void TormaaKissaan(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject kissa)
160    {
161        maaliAani.Play();
162        MessageDisplay.Add("oisuit kissaan");
163        hahmo.Destroy();
164    }
165
166
167    void LisaaPiikit(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
168    {
169        PhysicsObject spikes = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys * 1.0, korkeus * 1.0);
170        spikes.IgnoresCollisionResponse = true;
171        spikes.Position = paikka;
172        spikes.Image = Piikit;
173        spikes.Tag = "spikes";
174        Add(spikes);
175    }
176
177    void TormaaPiikkeihin(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject spikes)
178    {
179        maaliAani.Play();
180        MessageDisplay.Add("Kuolit LÖL");
181        hahmo.Destroy();
182    }
183
184} 
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.