source: 2014/30/JuhoK/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 5510

Revision 5510, 5.0 KB checked in by juvakett, 6 years ago (diff)

tein pongi peliä vaiheesen törmäujksen käsittely

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13
14    PhysicsObject pallo;
15
16    PhysicsObject maila1;
17    PhysicsObject maila2;
18
19    IntMeter pelaajan1Pisteet;
20    IntMeter pelaajan2Pisteet;
21
22    public override void Begin()
23    {
24        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän
25
26        LuoKentta();
27        AsetaOhjaimet();
28        AloitaPeli();
29
30       
31       
32       
33       
34       
35    }
36
37    void LuoKentta()
38    {
39        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
40        pallo.Shape = Shape.Circle;
41        pallo.X = -200.0;
42        pallo.Y = 0.0;
43        pallo.Restitution = 1.0;
44        Add(pallo);
45
46        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
47
48        maila1 = Luomaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
49        maila2 = Luomaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
50
51        Level.CreateBorders(1.0, false);
52        Level.Background.Color = Color.Black;
53
54        Camera.ZoomToLevel();
55    }
56
57    void AloitaPeli()
58    {
59        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
60        pallo.Hit(impulssi);
61
62    }
63
64    PhysicsObject Luomaila(double x, double y)
65    {
66        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
67        maila.Shape = Shape.Rectangle;
68        maila.X = x;
69        maila.Y = y;
70        maila.Restitution = 1.0;
71        Add(maila);
72        return maila;
73    }
74
75    void AsetaOhjaimet()
76    {
77        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
78        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
79        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
80        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
81
82        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
83        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
84        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
85        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
86
87
88
89        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
90
91        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
92
93        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
94        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
95        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
96        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
97
98        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
99        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
100        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
101        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
102
103        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
104        ControllerTwo.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
105    }
106
107    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
108    {
109        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
110        {
111            maila.Velocity = Vector.Zero;
112            return;
113        }
114       
115        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
116        {
117            maila.Velocity = Vector.Zero;
118            return;
119        }
120       
121        maila.Velocity = nopeus;
122    }
123
124    public override void Begin()
125    {
126        LuoKentta();
127        AsetaOhjaimet();
128        LisaaLaskurit();
129        AloitaPeli();
130    }
131
132    void LisaaLaskurit()
133    {
134       
135        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
136        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
137    }
138
139    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
140    {
141        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
142        laskuri.MaxValue = 10;
143
144        Label naytto = new Label();
145        naytto.BindTo(laskuri);
146        naytto.X = x;
147        naytto.Y = y;
148        naytto.TextColor = Color.White;
149        naytto.BorderColor = Level.Background.Color;
150        naytto.Color = Level.Background.Color;
151        Add(naytto);
152
153        return laskuri;
154    }
155
156    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
157    {
158
159    }
160
161}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.