source: 2014/30/JouniP/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 5532

Revision 5532, 2.8 KB checked in by jotapoti, 7 years ago (diff)

Mailoja voi ohjata.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13
14    PhysicsObject pallo;
15    PhysicsObject maila1;
16    PhysicsObject maila2;
17
18    public override void Begin()
19    {
20        LuoKentta();
21        AsetaOhjaimet();
22
23        AloitaPeli();
24
25        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
26    }
27
28    void LuoKentta()
29    {
30        LuoPallo();
31
32        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, Level.Top - 100.0);
33        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, Level.Bottom + 100.0);
34
35        Level.CreateBorders(1.0, false);
36        Level.Background.Color = Color.Black;
37
38        Camera.ZoomToLevel();
39    }
40
41    void LuoPallo()
42    {
43        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
44        pallo.Shape = Shape.Circle;
45        pallo.X = -200.0;
46        pallo.Y = 0.0;
47        pallo.Restitution = 1.0;
48        Add(pallo);
49    }
50
51    PhysicsObject LuoMaila(double sijaintiVaakasuunnassa, double sijaintiPystysuunnassa)
52    {
53        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
54        maila.Shape = Shape.Rectangle;
55        maila.X = sijaintiVaakasuunnassa;
56        maila.Y = sijaintiPystysuunnassa;
57        maila.Restitution = 1.0;
58        Add(maila);
59        return maila;
60    }
61
62    void AloitaPeli()
63    {
64        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
65        pallo.Hit(impulssi);
66    }
67
68
69    void AsetaOhjaimet()
70    {
71        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
72        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
73        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
74        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
75
76        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
77        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
78        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
79        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
80
81        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
82        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
83    }
84
85    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
86    {
87        maila.Velocity = nopeus;
88    }
89
90}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.