source: 2014/30/JouniP/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 10337

Revision 5533, 3.0 KB checked in by jotapoti, 7 years ago (diff)

Lisätty Painovoimaesimerkki ja Pongiin silmukalla useampi pallo.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13
14    PhysicsObject pallo;
15    PhysicsObject maila1;
16    PhysicsObject maila2;
17
18    public override void Begin()
19    {
20        LuoKentta();
21        AsetaOhjaimet();
22
23        AloitaPeli();
24
25        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
26    }
27
28    void LuoKentta()
29    {
30        int i = 0;
31        double vaakasijainti = 0.0;
32        while (i < 4) // ehto, jonka pitää toteutua
33        {
34            LuoPallo(vaakasijainti, 0.0);
35
36
37            vaakasijainti = vaakasijainti + 100.0;
38            i = i + 1;
39
40        }
41
42
43        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, Level.Top - 100.0);
44        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, Level.Bottom + 100.0);
45
46        Level.CreateBorders(1.0, false);
47        Level.Background.Color = Color.Black;
48
49        Camera.ZoomToLevel();
50    }
51
52    void LuoPallo(double x, double y)
53    {
54        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
55        pallo.Shape = Shape.Circle;
56        pallo.X = x;
57        pallo.Y = y;
58        pallo.Restitution = 1.0;
59        Add(pallo);
60    }
61
62    PhysicsObject LuoMaila(double sijaintiVaakasuunnassa, double sijaintiPystysuunnassa)
63    {
64        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
65        maila.Shape = Shape.Rectangle;
66        maila.X = sijaintiVaakasuunnassa;
67        maila.Y = sijaintiPystysuunnassa;
68        maila.Restitution = 1.0;
69        Add(maila);
70        return maila;
71    }
72
73    void AloitaPeli()
74    {
75        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
76        pallo.Hit(impulssi);
77    }
78
79    void AsetaOhjaimet()
80    {
81        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
82        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
83        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
84        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
85
86        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
87        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
88        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
89        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
90
91        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
92        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
93    }
94
95    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
96    {
97        maila.Velocity = nopeus;
98    }
99
100}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.