source: 2014/30/IiroM/Entiiä/Entiiä/Entiiä/Entiiä.cs @ 5537

Revision 5537, 5.4 KB checked in by iimlart, 8 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Entiiä : PhysicsGame
10{
11    Image tyyppiKuva = LoadImage("tyyppi");
12    Shape tyyppiMuoto;
13    Image tyyppiMaastoLevel = LoadImage("tyyppiMaastoLevel");
14    Image BCS = LoadImage("BlockCrackedStone");
15    private Animation tyyppiKavely;
16   
17   
18    public override void Begin()
19    {
20        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän
21        //
22        //Player
23        //
24        //PlatformCharacter tyyppi = new PlatformCharacter(48, 82);
25        IsFullScreen = true;
26        tyyppiMuoto = Shape.FromImage(tyyppiKuva);
27        PhysicsObject tyyppi = new PhysicsObject(48.0, 82.0, tyyppiMuoto);
28        tyyppi.Color = Color.Azure;
29        tyyppi.Image = tyyppiKuva;
30        tyyppi.Y = Level.Bottom-28.50;
31        tyyppi.MaxVelocity = 246;
32        Gravity = new Vector(0, -200);
33        tyyppi.Mass = 63.3;
34        tyyppi.CanRotate = false;
35        tyyppiKavely = LoadAnimation("tyyppiAnim");
36        tyyppi.Animation = new Animation(tyyppiKavely);
37        tyyppi.Animation.Start();
38        Camera.Follow(tyyppi);
39        Add(tyyppi);
40       
41        //Add(tyyppi);
42        //
43        //platform
44        //
45        PhysicsObject tyyppiMaastoLevelu = PhysicsObject.CreateStaticObject(2500.0, 75.0);
46        tyyppiMaastoLevelu.Color = Color.Azure;
47        tyyppiMaastoLevelu.Image = tyyppiMaastoLevel;
48        tyyppiMaastoLevelu.Y = Level.Bottom - 110;
49        tyyppiMaastoLevelu.MaxVelocity = 0;
50        //
51        //Block(s)
52        //
53        PhysicsObject BC = new PhysicsObject(32.0, 32.0);
54        BC.Color = Color.Gray;
55        BC.Image = BCS;
56        BC.Y = 1;
57        BC.X = 0;
58        BC.MaxVelocity = 100;
59        Add(BC);
60        PhysicsObject BC2 = new PhysicsObject(32.0, 32.0);
61        BC2.Color = Color.Gray;
62        BC2.Image = BCS;
63        BC2.Y = 1;
64        BC2.X = -321;
65        BC2.MaxVelocity = 100;
66        Add(BC2);
67        PhysicsObject BC3 = new PhysicsObject(32.0, 32.0);
68        BC3.Color = Color.Gray;
69        BC3.Image = BCS;
70        BC3.Y = 1;
71        BC3.X = 321;
72        BC3.MaxVelocity = 100;
73        Add(BC3);
74        PhysicsObject BC4 = new PhysicsObject(32.0, 32.0);
75        BC4.Color = Color.Gray;
76        BC4.Image = BCS;
77        BC4.Y = 1;
78        BC4.X = 642;
79        BC4.MaxVelocity = 100;
80        Add(BC4);
81        PhysicsObject BC5 = new PhysicsObject(32.0, 32.0);
82        BC5.Color = Color.Gray;
83        BC5.Image = BCS;
84        BC5.Y = 1;
85        BC5.X = -642;
86        BC5.MaxVelocity = 100;
87        Add(BC5);
88        PhysicsObject BC6 = new PhysicsObject(32.0, 32.0);
89        BC6.Color = Color.Gray;
90        BC6.Image = BCS;
91        BC6.Y = 1000;
92        BC6.X = 0;
93        BC6.MaxVelocity = 100;
94        Add(BC6, 1);
95        Add(BC6, 2);
96        Add(BC6, 3);
97        Add(BC6, -1);
98        Add(BC6, -2);
99        Add(BC6, -3);
100        Add(BC6);
101        PhysicsObject BCwall1 = PhysicsObject.CreateStaticObject(320.0, 3200.0);
102        BCwall1.Color = Color.Gray;
103        BCwall1.Image = BCS;
104        BCwall1.Y = 0;
105        BCwall1.X = -1250;
106        BCwall1.MaxVelocity = 0;
107        Add(BCwall1, 1);
108        PhysicsObject BCwall2 = PhysicsObject.CreateStaticObject(320.0, 3200.0);
109        BCwall2.Color = Color.Gray;
110        BCwall2.Image = BCS;
111        BCwall2.Y = 0;
112        BCwall2.X = 1250;
113        BCwall2.MaxVelocity = 0;
114        Add(BCwall2, 1);
115        //
116        Level.Background.Color = Color.Aqua;
117       
118
119        Add(tyyppiMaastoLevelu);
120        Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Pressed, tyyppiNopeus, null, tyyppi, new Vector(0, 223));
121        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, tyyppiNopeus, null, tyyppi, new Vector(0, 123));
122        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, tyyppiNopeus, null, tyyppi, new Vector(-123, -20));
123        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, tyyppiNopeus, null, tyyppi, new Vector(0, tyyppi.Y));
124        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, tyyppiNopeus, null, tyyppi, new Vector(123, -20));
125        Keyboard.Listen(Key.E, ButtonState.Pressed, tyyppiNopeus, null, tyyppi, new Vector(111, 111));
126        Keyboard.Listen(Key.Q, ButtonState.Pressed, tyyppiNopeus, null, tyyppi, new Vector(-111, 111));
127        Keyboard.Listen(Key.C, ButtonState.Pressed, tyyppiNopeus, null, tyyppi, new Vector(-222, 222));
128        Keyboard.Listen(Key.V, ButtonState.Pressed, tyyppiNopeus, null, tyyppi, new Vector(222, 222));
129        Keyboard.Listen(Key.X, ButtonState.Down, tyyppiNopeus, null, tyyppi, new Vector(111, -111));
130        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, tyyppiNopeus, null, tyyppi, new Vector(-111, -111));
131        //Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Released, tyyppiNopeus, null, tyyppi, new Vector(0, 0));
132        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Released, tyyppiNopeus, null, tyyppi, new Vector(0, 0));
133        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, tyyppiNopeus, null, tyyppi, new Vector(0, 0));
134        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Released, tyyppiNopeus, null, tyyppi, new Vector(0, 0));
135        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Released, tyyppiNopeus, null, tyyppi, new Vector(0, 0));
136       
137        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
138    }
139    void tyyppiNopeus(PhysicsObject tyyppi, Vector nopeus)
140    {
141        tyyppi.Velocity = nopeus;
142    }
143}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.