1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class Zombie_attack_ : Game |
---|
10 | { |
---|
11 | Image pelaajakuva = LoadImage("Pelaaja"); |
---|
12 | PhysicsObject pelaaja; |
---|
13 | |
---|
14 | Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200); |
---|
15 | Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200); |
---|
16 | Vector nopeusVasemmalle = new Vector(-200, 0); |
---|
17 | Vector nopeusOikealle = new Vector(200, 0); |
---|
18 | |
---|
19 | private Image tahdenkuva; |
---|
20 | private object zombi; |
---|
21 | |
---|
22 | public override void Begin() |
---|
23 | { |
---|
24 | LuoKentta(); |
---|
25 | AsetaOhjaimet(); |
---|
26 | } |
---|
27 | |
---|
28 | void LuoKentta() |
---|
29 | { |
---|
30 | ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("Kenttä"); |
---|
31 | |
---|
32 | ruudut.SetTileMethod(Color.Harlequin, LuoPelaaja); |
---|
33 | ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LuoTaso); |
---|
34 | ruudut.SetTileMethod(Color.Gold, LuoTahti); |
---|
35 | ruudut.SetTileMethod(Color.Red, LuoVihollinen); |
---|
36 | |
---|
37 | ruudut.Execute(20, 20); |
---|
38 | } |
---|
39 | |
---|
40 | void LuoPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
41 | { |
---|
42 | pelaaja = new PhysicsObject(10, 10); |
---|
43 | pelaaja.Position = paikka; |
---|
44 | pelaaja.Image = pelaajakuva; |
---|
45 | Add(pelaaja); |
---|
46 | } |
---|
47 | |
---|
48 | void LuoTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
49 | { |
---|
50 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
51 | taso.Position = paikka; |
---|
52 | //taso.Image = groundImage; |
---|
53 | taso.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
54 | Add(taso); |
---|
55 | } |
---|
56 | |
---|
57 | void LuoTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
58 | { |
---|
59 | PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(10.0, 10.0); |
---|
60 | tahti.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
61 | tahti.Position = paikka; |
---|
62 | tahti.Image = tahdenkuva; |
---|
63 | tahti.Tag = "tahti"; |
---|
64 | Add(tahti, 1); |
---|
65 | } |
---|
66 | |
---|
67 | void LuoVihollinen(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
68 | { |
---|
69 | PhysicsObject zombi = new PhysicsObject(20, 40); |
---|
70 | zombi.Position = paikka; |
---|
71 | zombi.Tag = "pahis"; |
---|
72 | Add(zombi); |
---|
73 | } |
---|
74 | |
---|
75 | void AsetaOhjaimet() |
---|
76 | { |
---|
77 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
78 | |
---|
79 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta hahmoa ylös", pelaajakuva, nopeusYlos); |
---|
80 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null |
---|
81 | } |
---|
82 | |
---|
83 | |
---|
84 | } |
---|