source: 2014/30/EevaS/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 5579

Revision 5579, 5.5 KB checked in by eemalisa, 6 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13   
14    PhysicsObject pallo;
15    PhysicsObject maila1;
16    PhysicsObject maila2;
17
18    PhysicsObject vasenReuna;
19    PhysicsObject oikeaReuna;
20   
21    IntMeter pelaajan1Pisteet;
22    IntMeter pelaajan2Pisteet;
23
24    public override void Begin()
25    {
26        LuoKentta();
27        AsetaOhjaimet();
28        LisaaLaskurit();
29        AloitaPeli();
30    }
31
32    void LuoKentta()
33    {
34        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
35        Add(pallo);
36        pallo.Shape = Shape.Circle;
37        pallo.Restitution = 1.0;
38
39        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
40        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
41       
42        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
43        vasenReuna.Restitution = 1.0;
44        vasenReuna.IsVisible = false;
45
46        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
47        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
48        oikeaReuna.IsVisible = false;
49
50        PhysicsObject alareuna = Level.CreateBottomBorder();
51        alareuna.Restitution = 1.0;
52        alareuna.IsVisible = false;
53
54        PhysicsObject ylareuna = Level.CreateTopBorder();
55        ylareuna.Restitution = 1.0;
56        ylareuna.IsVisible = false;
57
58        Level.Background.Color = Color.Black;
59       
60        Camera.ZoomToLevel();
61
62        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
63    }
64
65    void AloitaPeli()
66    {
67        Vector impulssi = new Vector(500.0, 60.0);
68        pallo.Hit(impulssi);
69    }
70
71    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
72    {
73        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
74        maila.Shape = Shape.Rectangle;
75        maila.X = x;
76        maila.Y = y;
77        maila.Restitution = 1.0;
78        Add(maila);
79        return maila;
80    }
81
82    void AsetaOhjaimet()
83    {
84        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
85        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
86        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
87        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
88
89        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
90        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
91        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
92        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
93
94        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
95        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
96
97        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
98        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
99        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
100        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
101
102        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
103        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
104        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
105        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
106
107        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
108        ControllerTwo.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
109    }
110
111    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
112    {
113        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
114        {
115            maila.Velocity = Vector.Zero;
116            return;
117        }
118       
119        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
120        {
121            maila.Velocity = Vector.Zero;
122            return;
123        }
124       
125        maila.Velocity = nopeus;
126    }
127
128    void LisaaLaskurit()
129    {
130        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
131        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
132    }
133
134    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
135    {
136        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
137        laskuri.MaxValue = 10;
138        Label naytto = new Label();
139        naytto.BindTo(laskuri);
140        naytto.X = x;
141        naytto.Y = y;
142        naytto.TextColor = Color.White;
143        naytto.BorderColor = Level.Background.Color;
144        Add(naytto);
145       
146        return laskuri;
147    }
148
149    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
150    {
151        if (kohde == oikeaReuna)
152        {
153            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
154        }
155        else if (kohde == vasenReuna)
156        {
157            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
158        }
159    }
160
161}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.