source: 2014/30/AkseliK/BunniesVsHunters/BunniesVsHunters/BunniesVsHunters/BunniesVsHunters.cs @ 5598

Revision 5598, 5.0 KB checked in by sieerinn, 6 years ago (diff)

puolivälissä

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class BunniesVsHunters : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 100;
12    const double hyppyNopeus = 450;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14    PlatformCharacter pelaaja1;
15
16    Image pelaajanKuva = LoadImage("thehero");
17    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti");
18    Image viholliskuva = LoadImage("vihollinen");
19    Image[] vihollisKavely = LoadImages("kavely1","kavely2");
20    Image[] pupukavely = LoadImages("janiskavely1","janiskavely2","janiskavely3");
21    Image[] pupuseisoo = LoadImages("janiskavely3");
22    Image luotikuva = LoadImage("luoti");
23    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
24
25    public override void Begin()
26    {
27        Gravity = new Vector(0, -1000);
28        SmoothTextures = false;
29        LuoKentta();
30        LisaaNappaimet();
31
32        Camera.Follow(pelaaja1);
33        Camera.ZoomFactor = 1.2;
34        Camera.StayInLevel = true;
35    }
36
37    void LuoKentta()
38    {
39        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
40        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
41        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
42        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
43        kentta.SetTileMethod('v', LisaaVihollinen);
44        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
45        Level.CreateBorders();
46        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
47    }
48
49    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
50    {
51        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
52        taso.Position = paikka;
53        taso.Color = Color.Green;
54        Add(taso);
55    }
56
57    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
58    {
59        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
60        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
61        tahti.Position = paikka;
62        tahti.Image = tahtiKuva;
63        tahti.Tag = "tahti";
64        Add(tahti);
65    }
66    void LisaaVihollinen(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
67    {
68        PlatformCharacter vihollinen = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
69        vihollinen.Position = paikka;
70        vihollinen.Image = viholliskuva;
71        PlatformWandererBrain tasoAivot = new PlatformWandererBrain();
72        vihollinen.Brain = tasoAivot;
73        tasoAivot.Speed = 70;
74        tasoAivot.JumpSpeed = 650;
75        tasoAivot.TriesToJump = true;
76        Animation kavelyanimaatio = new Animation(vihollisKavely);
77        kavelyanimaatio.FPS = 3;
78        vihollinen.AnimWalk = kavelyanimaatio;
79
80        Add(vihollinen);
81    }
82    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
83    {
84        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
85        pelaaja1.Position = paikka;
86        pelaaja1.Mass = 4.0;
87        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
88        pelaaja1.AnimWalk = new Animation(pupukavely);
89        pelaaja1.AnimIdle = new Animation(pupuseisoo);
90        pelaaja1.AnimWalk.FPS = 4;
91        pelaaja1.Weapon = new AssaultRifle(0.1, 0.1);
92        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen);
93
94        Add(pelaaja1);
95    }
96    void AmmuAseella(PlatformCharacter pelaaja)
97    {
98    PhysicsObject ammus = pelaaja.Weapon.Shoot();
99
100    if (ammus != null)
101    {
102        ammus.Restitution = 0;
103        ammus.Size *= 0.3;
104        ammus.Image = luotikuva;
105        ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0);
106    }
107
108
109    }
110
111    void LisaaNappaimet()
112    {
113        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
114        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
115        Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaaja1);
116        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
117        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
118        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
119
120        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
121
122        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
123        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
124        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
125
126        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
127    }
128
129    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
130    {
131        hahmo.Walk(nopeus);
132    }
133
134    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
135    {
136        hahmo.Jump(nopeus);
137    }
138
139    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
140    {
141        maaliAani.Play();
142        MessageDisplay.Add("you escaped");
143        tahti.Destroy();
144    }
145}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.