1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class AdventureOfStarKid : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | private Image[] running = LoadImages("running1", "running2"); |
---|
12 | private Image[] standinganimation = LoadImages("shootinganimation"); |
---|
13 | private Image[] shootinganimation = LoadImages("shootinganimation"); |
---|
14 | private Image[] jumpinganimation = LoadImages("jumpinganimation"); |
---|
15 | private Image[] lifelost = LoadImages("LifeLost"); |
---|
16 | const double nopeus = 200; |
---|
17 | const double hyppyNopeus = 750; |
---|
18 | const int RUUDUN_KOKO = 40; |
---|
19 | PlasmaCannon pelaajan1Ase; |
---|
20 | DoubleMeter health; |
---|
21 | |
---|
22 | |
---|
23 | PlatformCharacter pelaaja1; |
---|
24 | |
---|
25 | Image pelaajanKuva = LoadImage("Standinganimation"); |
---|
26 | Image tahtiKuva = LoadImage("stumper(Enemy)"); |
---|
27 | |
---|
28 | SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); |
---|
29 | |
---|
30 | public override void Begin() |
---|
31 | { |
---|
32 | SmoothTextures = false; |
---|
33 | AloitaPeli(); |
---|
34 | } |
---|
35 | |
---|
36 | void AloitaPeli() |
---|
37 | { |
---|
38 | ClearAll(); |
---|
39 | Gravity = new Vector(0, -1000); |
---|
40 | |
---|
41 | LuoKentta(); |
---|
42 | LisaaNappaimet(); |
---|
43 | LuoPistelaskuri(); |
---|
44 | |
---|
45 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
46 | Camera.ZoomFactor = 1.2; |
---|
47 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
48 | } |
---|
49 | |
---|
50 | void LuoKentta() |
---|
51 | { |
---|
52 | TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1"); |
---|
53 | kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso); |
---|
54 | kentta.SetTileMethod('*', Lisaastumper); |
---|
55 | kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja); |
---|
56 | kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
57 | Level.CreateBorders(); |
---|
58 | Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue); |
---|
59 | } |
---|
60 | |
---|
61 | void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
62 | { |
---|
63 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
64 | taso.Position = paikka; |
---|
65 | taso.Color = Color.Green; |
---|
66 | Add(taso); |
---|
67 | } |
---|
68 | |
---|
69 | void Lisaastumper(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
70 | { |
---|
71 | PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
72 | tahti.IgnoresCollisionResponse = false; |
---|
73 | tahti.Position = paikka; |
---|
74 | tahti.Image = tahtiKuva; |
---|
75 | tahti.Tag = "stumper"; |
---|
76 | Add(tahti); |
---|
77 | } |
---|
78 | |
---|
79 | void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
80 | { |
---|
81 | pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys*0.5, korkeus); |
---|
82 | pelaaja1.Position = paikka; |
---|
83 | pelaaja1.Mass = 4.0; |
---|
84 | pelaaja1.Image = pelaajanKuva; |
---|
85 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "stumper", TormaaTahteen); |
---|
86 | Add(pelaaja1); |
---|
87 | pelaaja1.AnimWalk = new Animation(running); |
---|
88 | pelaaja1.AnimIdle = new Animation(shootinganimation); |
---|
89 | pelaaja1.AnimJump = new Animation(jumpinganimation); |
---|
90 | pelaaja1.AnimFall = new Animation(jumpinganimation); |
---|
91 | pelaajan1Ase = new PlasmaCannon(1.0, 1.0); |
---|
92 | pelaajan1Ase.InfiniteAmmo = true; |
---|
93 | pelaaja1.Weapon = pelaajan1Ase; |
---|
94 | } |
---|
95 | |
---|
96 | void LisaaNappaimet() |
---|
97 | { |
---|
98 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
99 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
100 | |
---|
101 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
102 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus); |
---|
103 | Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
104 | Keyboard.Listen(Key. C, ButtonState.Pressed, Ammu, "Ampuu", pelaajan1Ase); |
---|
105 | |
---|
106 | |
---|
107 | ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
108 | |
---|
109 | ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
110 | ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
111 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
112 | |
---|
113 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
114 | } |
---|
115 | |
---|
116 | void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
117 | { |
---|
118 | hahmo.Walk(nopeus); |
---|
119 | } |
---|
120 | |
---|
121 | void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
122 | { |
---|
123 | hahmo.Jump(nopeus); |
---|
124 | } |
---|
125 | |
---|
126 | void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject stumper) |
---|
127 | { |
---|
128 | maaliAani.Play(); |
---|
129 | MessageDisplay.Add("Ouch!"); |
---|
130 | health.Value -= 2; |
---|
131 | |
---|
132 | //stumper.Destroy(); |
---|
133 | } |
---|
134 | void Ammu(PlasmaCannon Ase) |
---|
135 | { |
---|
136 | Ase.Shoot(); |
---|
137 | pelaaja1.Animation = new Animation(shootinganimation); |
---|
138 | pelaaja1.Animation.Start(); |
---|
139 | } |
---|
140 | void LuoPistelaskuri() |
---|
141 | { |
---|
142 | health = new DoubleMeter(10); |
---|
143 | health.MaxValue = 15; |
---|
144 | health.MinValue = 0; |
---|
145 | health.LowerLimit += PelaajaHaviaa; |
---|
146 | /* |
---|
147 | health.Changed += delegate |
---|
148 | { |
---|
149 | Animation anim = new Animation(lifelost); |
---|
150 | anim.FPS = 2.0; |
---|
151 | pelaaja1.PlayAnimation(anim); |
---|
152 | }; |
---|
153 | */ |
---|
154 | ProgressBar healthMeter = new ProgressBar(150, 20); |
---|
155 | healthMeter.X = Screen.Left + 150; |
---|
156 | healthMeter.Y = Screen.Top - 100; |
---|
157 | healthMeter.BindTo(health); |
---|
158 | Add(healthMeter); |
---|
159 | |
---|
160 | healthMeter.Angle = Angle.RightAngle; |
---|
161 | healthMeter.Color = Color.Transparent; |
---|
162 | healthMeter.BarColor = Color.Red; |
---|
163 | healthMeter.BorderColor = Color.Black; |
---|
164 | |
---|
165 | |
---|
166 | |
---|
167 | } |
---|
168 | void PelaajaHaviaa() |
---|
169 | { |
---|
170 | MessageDisplay.Add("Life Lost..."); |
---|
171 | pelaaja1.Destroy(); |
---|
172 | GameObject kuoli = new GameObject(pelaaja1.Width, pelaaja1.Height); |
---|
173 | kuoli.Image = lifelost[0]; |
---|
174 | kuoli.Position = pelaaja1.Position; |
---|
175 | Add(kuoli); |
---|
176 | |
---|
177 | Timer.SingleShot(2, kuoli.Destroy); |
---|
178 | Timer.SingleShot(5, AloitaPeli); |
---|
179 | } |
---|
180 | } |
---|