source: 2014/30/AarniAR/AdventureOfStarKid/AdventureOfStarKid/AdventureOfStarKid/AdventureOfStarKid.cs @ 5587

Revision 5587, 4.2 KB checked in by aajualal, 7 years ago (diff)

jump texture

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class AdventureOfStarKid : PhysicsGame
10{
11    private Image[] running = LoadImages("running1", "running2");
12    private Image[] standinganimation = LoadImages("shootinganimation");
13    private Image[] shootinganimation = LoadImages("shootinganimation");
14    const double nopeus = 200;
15    const double hyppyNopeus = 750;
16    const int RUUDUN_KOKO = 40;
17   PlasmaCannon pelaajan1Ase;
18   
19
20    PlatformCharacter pelaaja1;
21
22    Image pelaajanKuva = LoadImage("Standinganimation");
23    Image tahtiKuva = LoadImage("stumper(Enemy)");
24
25    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
26
27    public override void Begin()
28    {
29        Gravity = new Vector(0, -1000);
30        SmoothTextures = false;
31
32        LuoKentta();
33        LisaaNappaimet();
34
35        Camera.Follow(pelaaja1);
36        Camera.ZoomFactor = 1.2;
37        Camera.StayInLevel = true;
38    }
39
40    void LuoKentta()
41    {
42        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
43        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
44        kentta.SetTileMethod('*', Lisaastumper);
45        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
46        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
47        Level.CreateBorders();
48        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
49    }
50
51    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
52    {
53        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
54        taso.Position = paikka;
55        taso.Color = Color.Green;
56        Add(taso);
57    }
58
59    void Lisaastumper(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
60    {
61        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
62        tahti.IgnoresCollisionResponse = false;
63        tahti.Position = paikka;
64        tahti.Image = tahtiKuva;
65        tahti.Tag = "stumper";
66        Add(tahti);
67    }
68
69    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
70    {
71        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys*0.5, korkeus);
72        pelaaja1.Position = paikka;
73        pelaaja1.Mass = 4.0;
74        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
75        AddCollisionHandler(pelaaja1, "stumper", TormaaTahteen);
76        Add(pelaaja1);
77        pelaaja1.AnimWalk = new Animation(running);
78        pelaaja1.AnimIdle = new Animation(shootinganimation);
79        pelaajan1Ase = new PlasmaCannon(1.0, 1.0);
80        pelaajan1Ase.InfiniteAmmo = true;
81        pelaaja1.Weapon = pelaajan1Ase;
82    }
83
84    void LisaaNappaimet()
85    {
86        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
87        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
88
89        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
90        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
91        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
92        Keyboard.Listen(Key. C, ButtonState.Pressed, Ammu, "Ampuu", pelaajan1Ase);
93
94
95        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
96
97        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
98        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
99        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
100
101        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
102    }
103
104    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
105    {
106        hahmo.Walk(nopeus);
107    }
108
109    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
110    {
111        hahmo.Jump(nopeus);
112    }
113
114    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject stumper)
115    {
116        maaliAani.Play();
117        MessageDisplay.Add("Ouch!");
118        //stumper.Destroy();
119    }
120    void Ammu(PlasmaCannon Ase)
121    {
122        Ase.Shoot();
123        pelaaja1.Animation = new Animation(shootinganimation);
124        pelaaja1.Animation.Start();
125    }
126}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.