1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class Project_000 : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | const double nopeus = 80; |
---|
12 | const double hyppyNopeus = 400; |
---|
13 | const int RUUDUN_KOKO = 40; |
---|
14 | |
---|
15 | PlatformCharacter pelaaja1; |
---|
16 | |
---|
17 | Image pelaajanKuva = LoadImage("Pelaaja1"); |
---|
18 | Image pelaajanKuvaHyppy = LoadImage("Pelaaja1-3"); |
---|
19 | private Image[] PelaajanKavely = LoadImages("Pelaaja1-1", "Pelaaja1-2"); |
---|
20 | private Image[] PelaajaPaikallaan = LoadImages("Pelaaja1"); |
---|
21 | |
---|
22 | Image KolikkoKuva = LoadImage("Kolikko1"); |
---|
23 | Image ruohoKuva = LoadImage("Ruoho"); |
---|
24 | Image alkuvalikkoKuva = LoadImage("Alkuvalikko"); |
---|
25 | Image pilviKuva = LoadImage("Pilvi"); |
---|
26 | Image klönttiKuva = LoadImage("Klöntti"); |
---|
27 | Image tausta1 = LoadImage("Tausta1"); |
---|
28 | int kenttänumero = 1; |
---|
29 | |
---|
30 | SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); |
---|
31 | |
---|
32 | public override void Begin() |
---|
33 | { |
---|
34 | SmoothTextures = false; |
---|
35 | IsMouseVisible = true; |
---|
36 | alkuvalikko(); |
---|
37 | } |
---|
38 | |
---|
39 | void AloitaPeli() |
---|
40 | { |
---|
41 | ClearAll(); |
---|
42 | Gravity = new Vector(0, -1000); |
---|
43 | |
---|
44 | LuoKentta(); |
---|
45 | LisaaNappaimet(); |
---|
46 | LuoPistelaskuri(); |
---|
47 | LuoKlönttiPistelaskuri(); |
---|
48 | |
---|
49 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
50 | Camera.ZoomFactor = 1.2; |
---|
51 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
52 | } |
---|
53 | |
---|
54 | void Seuraavakenttä() |
---|
55 | { |
---|
56 | kenttänumero++; |
---|
57 | AloitaPeli(); |
---|
58 | } |
---|
59 | |
---|
60 | void KenttäValikko() |
---|
61 | { |
---|
62 | MultiSelectWindow KenttäValikko = new MultiSelectWindow("Level Select", "Level 1", "Level 2"); |
---|
63 | Add(KenttäValikko); |
---|
64 | |
---|
65 | KenttäValikko.Image = alkuvalikkoKuva; |
---|
66 | |
---|
67 | KenttäValikko.AddItemHandler(0, AloitaPeli); |
---|
68 | } |
---|
69 | |
---|
70 | void alkuvalikko() |
---|
71 | { |
---|
72 | MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("Bluune","Start", "Options", "Quit"); |
---|
73 | Add(alkuValikko); |
---|
74 | |
---|
75 | alkuValikko.Image= alkuvalikkoKuva; |
---|
76 | |
---|
77 | alkuValikko.AddItemHandler(0, KenttäValikko); |
---|
78 | //alkuValikko.AddItemHandler(1, ParhaatPisteet); |
---|
79 | alkuValikko.AddItemHandler(2, Exit); |
---|
80 | } |
---|
81 | |
---|
82 | IntMeter pisteLaskuri; |
---|
83 | |
---|
84 | void LuoPistelaskuri() |
---|
85 | { |
---|
86 | pisteLaskuri = new IntMeter(0); |
---|
87 | |
---|
88 | Label pisteNaytto = new Label(); |
---|
89 | pisteNaytto.X = Screen.Left + 1150; |
---|
90 | pisteNaytto.Y = Screen.Top - 100; |
---|
91 | pisteNaytto.TextColor = Color.Black; |
---|
92 | pisteNaytto.Title = "Coins"; |
---|
93 | |
---|
94 | pisteNaytto.BindTo(pisteLaskuri); |
---|
95 | Add(pisteNaytto); |
---|
96 | } |
---|
97 | |
---|
98 | IntMeter pisteLaskuri1; |
---|
99 | |
---|
100 | void LuoKlönttiPistelaskuri() |
---|
101 | { |
---|
102 | pisteLaskuri1 = new IntMeter(0); |
---|
103 | |
---|
104 | Label pisteNaytto = new Label(); |
---|
105 | pisteNaytto.X = Screen.Left + 1000; |
---|
106 | pisteNaytto.Y = Screen.Top - 100; |
---|
107 | pisteNaytto.TextColor = Color.Black; |
---|
108 | pisteNaytto.Title = "Slimes"; |
---|
109 | |
---|
110 | pisteNaytto.BindTo(pisteLaskuri1); |
---|
111 | Add(pisteNaytto); |
---|
112 | } |
---|
113 | |
---|
114 | void LuoKentta() |
---|
115 | { |
---|
116 | ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("Kenttä"+kenttänumero); |
---|
117 | ruudut.SetTileMethod(Color.Blue, LisaaPelaaja); |
---|
118 | ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LisaaTaso); |
---|
119 | ruudut.SetTileMethod(Color.Yellow, LisaaKolikko); |
---|
120 | ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("7F3300"), LisaaMulta); |
---|
121 | ruudut.SetTileMethod(Color.White, LisaaPilvi); |
---|
122 | ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("00FFFF"), LisaaKlöntti); |
---|
123 | ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("B6FF00"), LisaaKuilu); |
---|
124 | ruudut.Execute(20, 20); |
---|
125 | |
---|
126 | Level.CreateBorders(); |
---|
127 | Level.Background.Image = tausta1; |
---|
128 | Level.Background.ScaleToLevelFull(); |
---|
129 | } |
---|
130 | |
---|
131 | void LisaaKuilu(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
132 | { |
---|
133 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus/5.0); |
---|
134 | taso.Position = paikka+new Vector(0, -korkeus*(2/5.0)); |
---|
135 | taso.IsVisible = false; |
---|
136 | taso.Tag = "kuilu"; |
---|
137 | Add(taso); |
---|
138 | } |
---|
139 | |
---|
140 | void PelaajaKuoli(PhysicsObject pelaaja1, PhysicsObject kuilu) |
---|
141 | { |
---|
142 | MultiSelectWindow Pelaajakuoli1 = new MultiSelectWindow("Game Over", "Restart", "Quit"); |
---|
143 | Add(Pelaajakuoli1); |
---|
144 | |
---|
145 | Pelaajakuoli1.AddItemHandler(0, AloitaPeli); |
---|
146 | Pelaajakuoli1.AddItemHandler(1, alkuvalikko); |
---|
147 | } |
---|
148 | |
---|
149 | void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
150 | { |
---|
151 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
152 | taso.Position = paikka; |
---|
153 | taso.Image = ruohoKuva; |
---|
154 | Add(taso); |
---|
155 | } |
---|
156 | |
---|
157 | void LisaaPilvi(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
158 | { |
---|
159 | PhysicsObject pilvi = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys*3, korkeus); |
---|
160 | pilvi.Position = paikka; |
---|
161 | pilvi.Image = pilviKuva; |
---|
162 | Add(pilvi); |
---|
163 | } |
---|
164 | |
---|
165 | void LisaaMulta(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
166 | { |
---|
167 | PhysicsObject multa = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
168 | multa.Position = paikka; |
---|
169 | multa.Color = Color.FromHexCode("7F3300"); |
---|
170 | Add(multa); |
---|
171 | } |
---|
172 | |
---|
173 | void LisaaKolikko(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
174 | { |
---|
175 | PhysicsObject kolikko = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
176 | kolikko.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
177 | kolikko.Position = paikka; |
---|
178 | kolikko.Image = KolikkoKuva; |
---|
179 | kolikko.Tag = "Coin"; |
---|
180 | Add(kolikko); |
---|
181 | } |
---|
182 | |
---|
183 | void LisaaKlöntti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
184 | { |
---|
185 | PhysicsObject klöntti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
186 | klöntti.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
187 | klöntti.Position = paikka; |
---|
188 | klöntti.Image = klönttiKuva; |
---|
189 | klöntti.Tag = "Klöntti"; |
---|
190 | Add(klöntti); |
---|
191 | } |
---|
192 | |
---|
193 | void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
194 | { |
---|
195 | pelaaja1 = new PlatformCharacter(15, 15); |
---|
196 | pelaaja1.Position = paikka; |
---|
197 | pelaaja1.Mass = 4.0; |
---|
198 | pelaaja1.Image = pelaajanKuva; |
---|
199 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "Coin", TormaaTahteen); |
---|
200 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "Klöntti", TormaaKlönttiin); |
---|
201 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "kuilu", PelaajaKuoli); |
---|
202 | pelaaja1.AnimWalk = new Animation(PelaajanKavely); |
---|
203 | pelaaja1.AnimWalk.FPS = 5; |
---|
204 | pelaaja1.AnimIdle = new Animation(PelaajaPaikallaan); |
---|
205 | Add(pelaaja1); |
---|
206 | } |
---|
207 | |
---|
208 | void lisaavihu(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
209 | { |
---|
210 | |
---|
211 | } |
---|
212 | |
---|
213 | void LisaaNappaimet() |
---|
214 | { |
---|
215 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
216 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
217 | Keyboard.Listen(Key.R, ButtonState.Pressed, AloitaPeli, null); |
---|
218 | |
---|
219 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
220 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
221 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
222 | |
---|
223 | ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
224 | |
---|
225 | ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
226 | ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
227 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
228 | |
---|
229 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
230 | } |
---|
231 | |
---|
232 | void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
233 | { |
---|
234 | hahmo.Walk(nopeus); |
---|
235 | } |
---|
236 | |
---|
237 | void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
238 | { |
---|
239 | hahmo.Jump(nopeus); |
---|
240 | } |
---|
241 | |
---|
242 | void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti) |
---|
243 | { |
---|
244 | maaliAani.Play(); |
---|
245 | tahti.Destroy(); |
---|
246 | pisteLaskuri.Value++; |
---|
247 | } |
---|
248 | |
---|
249 | void TormaaKlönttiin(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject klöntti) |
---|
250 | { |
---|
251 | maaliAani.Play(); |
---|
252 | klöntti.Destroy(); |
---|
253 | pisteLaskuri1.Value++; |
---|
254 | |
---|
255 | if(pisteLaskuri1.Value==3) |
---|
256 | { |
---|
257 | Seuraavakenttä(); |
---|
258 | } |
---|
259 | } |
---|
260 | } |
---|