1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class Project_000 : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | const double nopeus = 80; |
---|
12 | const double hyppyNopeus = 400; |
---|
13 | const int RUUDUN_KOKO = 40; |
---|
14 | |
---|
15 | PlatformCharacter pelaaja1; |
---|
16 | |
---|
17 | Image pelaajanKuva = LoadImage("Pelaaja1"); |
---|
18 | Image tahtiKuva = LoadImage("tahti"); |
---|
19 | Image ruohoKuva = LoadImage("Ruoho"); |
---|
20 | Image ruohoKuva = LoadImage("Alkuvalikko"); |
---|
21 | |
---|
22 | SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); |
---|
23 | |
---|
24 | public override void Begin() |
---|
25 | { |
---|
26 | SmoothTextures = false; |
---|
27 | IsMouseVisible = true; |
---|
28 | IsFullScreen = true; |
---|
29 | alkuvalikko(); |
---|
30 | } |
---|
31 | |
---|
32 | void AloitaPeli() |
---|
33 | { |
---|
34 | ClearAll(); |
---|
35 | Gravity = new Vector(0, -1000); |
---|
36 | |
---|
37 | LuoKentta(); |
---|
38 | LisaaNappaimet(); |
---|
39 | |
---|
40 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
41 | Camera.ZoomFactor = 1.2; |
---|
42 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
43 | } |
---|
44 | |
---|
45 | void alkuvalikko() |
---|
46 | { |
---|
47 | MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("Pelin alkuvalikko","Start", "Options", "Quit"); |
---|
48 | Add(alkuValikko); |
---|
49 | |
---|
50 | alkuValikko.Image= |
---|
51 | |
---|
52 | alkuValikko.AddItemHandler(0, AloitaPeli); |
---|
53 | //alkuValikko.AddItemHandler(1, ParhaatPisteet); |
---|
54 | alkuValikko.AddItemHandler(2, Exit); |
---|
55 | } |
---|
56 | |
---|
57 | void LuoKentta() |
---|
58 | { |
---|
59 | ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("Kenttä1"); |
---|
60 | ruudut.SetTileMethod(Color.Blue, LisaaPelaaja); |
---|
61 | ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LisaaTaso); |
---|
62 | ruudut.SetTileMethod(Color.Yellow, LisaaTahti); |
---|
63 | ruudut.Execute(20, 20); |
---|
64 | |
---|
65 | Level.CreateBorders(); |
---|
66 | } |
---|
67 | |
---|
68 | void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
69 | { |
---|
70 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
71 | taso.Position = paikka; |
---|
72 | taso.Image = ruohoKuva; |
---|
73 | Add(taso); |
---|
74 | } |
---|
75 | |
---|
76 | void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
77 | { |
---|
78 | PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
79 | tahti.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
80 | tahti.Position = paikka; |
---|
81 | tahti.Image = tahtiKuva; |
---|
82 | tahti.Tag = "tahti"; |
---|
83 | Add(tahti); |
---|
84 | } |
---|
85 | |
---|
86 | void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
87 | { |
---|
88 | pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); |
---|
89 | pelaaja1.Position = paikka; |
---|
90 | pelaaja1.Mass = 4.0; |
---|
91 | pelaaja1.Image = pelaajanKuva; |
---|
92 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen); |
---|
93 | Add(pelaaja1); |
---|
94 | } |
---|
95 | |
---|
96 | void LisaaNappaimet() |
---|
97 | { |
---|
98 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
99 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
100 | Keyboard.Listen(Key.R, ButtonState.Pressed, AloitaPeli, null); |
---|
101 | |
---|
102 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
103 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus); |
---|
104 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
105 | |
---|
106 | ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
107 | |
---|
108 | ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
109 | ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
110 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
111 | |
---|
112 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
113 | } |
---|
114 | |
---|
115 | void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
116 | { |
---|
117 | hahmo.Walk(nopeus); |
---|
118 | } |
---|
119 | |
---|
120 | void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
121 | { |
---|
122 | hahmo.Jump(nopeus); |
---|
123 | } |
---|
124 | |
---|
125 | void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti) |
---|
126 | { |
---|
127 | maaliAani.Play(); |
---|
128 | tahti.Destroy(); |
---|
129 | } |
---|
130 | } |
---|