source: 2014/27/VesaL/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 5367

Revision 5367, 5.9 KB checked in by Velumile, 8 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using Jypeli;
3using Jypeli.Assets;
4using Jypeli.Controls;
5using Jypeli.Effects;
6using Jypeli.Widgets;
7using System.Collections.Generic;
8
9public class Pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 900);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -800);
13
14    PhysicsObject pallo;
15    PhysicsObject maila1;
16    PhysicsObject maila2;
17
18    PhysicsObject vasenReuna;
19    PhysicsObject oikeaReuna;
20
21    IntMeter pelaajan1Pisteet;
22    IntMeter pelaajan2Pisteet;
23   
24    public override void Begin()
25    {
26        LuoKentta();
27        LisaaLaskurit();
28        AsetaOhjaimet();
29        AloitaPeli();
30        AddCollisionHandler(pallo, maila1, CollisionHandler.ExplodeObject(100, true));
31    }
32    const double PALLON_MIN_NOPEUS = 500 ;
33   
34    protected override void Update(Time time)
35    {
36        if (pallo != null && Math.Abs(pallo.Velocity.X) < PALLON_MIN_NOPEUS)
37        {
38            pallo.Velocity = new Vector(pallo.Velocity.X * 1.1, pallo.Velocity.Y);
39        }
40        base.Update(time);
41    }
42
43    void LuoKentta()
44    {
45     
46        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
47        pallo.Shape = Shape.Circle;
48        pallo.X = -200.0;
49        pallo.Y = 0.0;
50        pallo.Restitution = 1.0;
51        Add(pallo);
52        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);   
53        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
54
55        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
56
57
58        Level.Background.Color = Color.Black;
59
60        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
61        vasenReuna.Restitution = 1.0;
62        vasenReuna.IsVisible=false;
63
64        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
65        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
66        oikeaReuna.IsVisible=false;
67
68        PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
69        ylaReuna.Restitution = 1.0;
70        ylaReuna.IsVisible = false;
71
72        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
73        alaReuna.Restitution = 1.0;
74        alaReuna.IsVisible = false;
75        Camera.ZoomToLevel();
76    }
77
78    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
79    {
80        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
81        maila.Shape = Shape.Rectangle;
82        maila.X = x;
83        maila.Y = y;
84        maila.Restitution = 1.0;
85        Add(maila);
86        return maila;
87    }
88
89    void AloitaPeli()
90    {
91        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
92        pallo.Hit(impulssi);
93    }
94
95    void AsetaOhjaimet()
96    {
97        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
98        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
99        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
100        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
101
102        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
103        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
104        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
105        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
106
107        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
108        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
109
110        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
111        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
112        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
113        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
114
115        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
116        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
117        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
118        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
119
120        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
121        ControllerTwo.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
122       
123   
124    }
125 
126
127    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
128    {
129        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
130        {
131            maila.Velocity = Vector.Zero;
132            return;
133        }
134        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
135        {
136            maila.Velocity = Vector.Zero;
137            return;
138        }
139
140        maila.Velocity = nopeus;
141    }
142    void LisaaLaskurit()
143    {
144        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
145        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top -100.0); 
146    }
147    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x,double y)
148    {
149        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
150        laskuri.MaxValue = 10;
151        Label naytto = new Label();
152        naytto.BindTo(laskuri);
153        naytto.X = x;
154        naytto.Y = y;
155        naytto.TextColor = Color.RosePink;
156        naytto.Color = Level.Background.Color;
157        Add(naytto);
158       
159        return laskuri;
160    }
161
162    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
163    {
164        if (kohde == oikeaReuna)
165        {
166            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
167        }
168
169        else if (kohde == vasenReuna)
170        {
171            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
172        }   
173    }
174} 
175
176
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.