source: 2014/27/RahulM/pong/pong/pong/pong.cs @ 5185

Revision 5185, 2.7 KB checked in by jotapoti, 5 years ago (diff)

palloja ja mailat liisätty

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlös = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13
14    PhysicsObject pallo;
15
16    PhysicsObject maila1;
17    PhysicsObject maila2;
18
19    public override void Begin()
20    {
21
22
23         pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
24        pallo.Shape = Shape.Circle;
25        pallo.X = -200.0;
26        pallo.Y = 0.0;
27        pallo.Restitution = 1.0;
28        Add(pallo);
29
30        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
31        maila1 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
32       
33
34        Level.CreateBorders(1.0, false);
35        Level.Background.Color = Color.Black;
36
37        Camera.ZoomToLevel();
38        AloitaPeli();
39
40        AsetaOhjaimet();
41
42        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
43        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
44    }
45
46    void AloitaPeli()
47    {
48
49        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
50        pallo.Hit(impulssi);
51    }
52    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
53    {
54        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
55        maila.Shape = Shape.Rectangle;
56        maila.X = x;
57        maila.Y = y;
58        maila.Restitution = 1.0;
59        Add(maila);
60        return maila;
61    }
62
63       void AsetaOhjaimet()
64       {
65        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös",maila1, nopeusYlös);
66        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
67        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
68        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
69
70        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlös);
71        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
72        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2,nopeusAlas);
73        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
74
75        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
76        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
77       }
78       
79        void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
80        {
81            maila.Velocity = nopeus;
82        }
83
84}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.