source: 2014/27/RahulM/ThePenaltyKick/ThePenaltyKick/ThePenaltyKick/ThePenaltyKick.cs @ 5382

Revision 5382, 1.6 KB checked in by ramatika, 7 years ago (diff)

hahmon likkumaan,kenttä

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class ThePenaltyKick : PhysicsGame
10{
11    PhysicsObject pelaaja;
12    Image taustaKuva = LoadImage("kentta");
13
14    public override void Begin()
15    {
16        SetWindowSize(800,600);
17        Level.Size = new Vector(800, 600);
18        Image pelaajakuva = LoadImage("ihminen");
19        Image maalivahtikuva = LoadImage("maalivahti");
20
21        pelaaja = new PhysicsObject(70, 300);
22        pelaaja.Image = pelaajakuva;
23        pelaaja.CollisionIgnoreGroup = 1;
24        Add(pelaaja);
25
26        PhysicsObject Valdes = new PhysicsObject(200, 200);
27        Valdes.Image = maalivahtikuva;
28        Valdes.Y = -60;
29        Valdes.CollisionIgnoreGroup = 1;
30        Add(Valdes);
31
32        Level.Background.Image = LoadImage("kentta");
33        Level.Background.ScaleToLevelFull();
34        Peliohjaimet();
35
36    }
37    void Peliohjaimet()
38    {
39
40        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
41        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-100, 0));
42        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(100, 0));
43        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 100));
44        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -100));
45    }
46
47    void LiikutaPelaajaa(Vector vektori)
48    {
49        pelaaja.Push(vektori);
50    }
51
52   
53}
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.