source: 2014/27/OttoR/GrazyGunFighters/GrazyGunFighters/GrazyGunFighters/GrazyGunFighters.cs @ 5214

Revision 5214, 5.2 KB checked in by otrolig, 7 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9
10public class GrazyGunFighters : PhysicsGame
11{
12
13    private Animation soltunkävely;
14   
15
16
17    const double nopeus = 147;
18    const double hyppyNopeus = 700;
19    const int RUUDUN_KOKO = 40;
20
21    PlatformCharacter pelaaja1;
22    PlatformCharacter pelaaja2;
23
24    Image pelikuva = LoadImage("Solttu2");
25    Image pelaajankuva = LoadImage("Solttu" );
26    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti");
27   
28   
29
30    public override void Begin()
31    {
32        MediaPlayer.Play("taustamusa");
33
34       
35        soltunkävely = LoadAnimation("Solttu1 animaatio");
36       
37       
38        Gravity = new Vector(0, -1500);
39
40        LuoKentta();
41        LisaaNappaimet();
42
43       
44        Camera.ZoomFactor = -30.0;
45        Camera.StayInLevel = true;
46    }
47
48    void LuoKentta()
49    {
50        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
51        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
52        kentta.SetTileMethod('-', LisaaTaso2);
53        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
54        kentta.SetTileMethod('R', LisaaPelaaja);
55        kentta.SetTileMethod('B', LisaaPelaaja2);
56        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
57        Level.CreateBorders();
58        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
59    }
60
61    void LuoAikaLaskuri()
62    {
63     
64
65    }
66
67
68    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
69    {
70        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys,korkeus);
71        taso.Position = paikka;
72        taso.Size = new Vector(38, 38);
73        taso.Color = Color.Blue;
74        Add(taso);
75    }
76
77    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
78    {
79        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
80        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
81        tahti.Position = paikka;
82        tahti.Image = tahtiKuva;
83        tahti.Tag = "tahti";
84        Add(tahti);
85    }
86    void LisaaTaso2(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
87    {
88        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
89        taso.Position = paikka;
90        taso.Size = new Vector(38, 23);
91        taso.Color = Color.Gray;
92        Add(taso);
93    }
94
95    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
96    {
97        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
98        pelaaja1.Position = paikka;
99        pelaaja1.Mass = 4.0;
100        pelaaja1.Image = pelaajankuva;
101        pelaaja1.Animation = new Animation(soltunkävely);
102        pelaaja1.AnimWalk = new Animation(soltunkävely);
103        pelaaja1.AnimWalk.FPS = 10;
104       
105        Add(pelaaja1);
106    }
107    void LisaaPelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
108    {
109
110        pelaaja2 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
111        pelaaja2.Position = paikka;
112        pelaaja2.Mass = 4.0;
113        pelaaja2.Image = pelikuva;
114
115        Add(pelaaja2);
116    }
117
118    void LisaaNappaimet()
119    {
120        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
121        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
122
123        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
124        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
125        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
126
127
128        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
129
130        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
131        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
132        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
133
134        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus);
135        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, nopeus);
136        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja2, hyppyNopeus);
137
138
139       
140
141        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
142        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
143        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
144
145
146        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
147    }
148
149    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
150    {
151        hahmo.Walk(nopeus);
152       
153       
154       
155       
156
157    }
158
159    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
160    {
161        hahmo.Jump(nopeus);
162    }
163
164    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
165    {
166       
167        MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!");
168        tahti.Destroy();
169    }
170}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.