source: 2014/27/OttoR/GrazyGunFighters/GrazyGunFighters/GrazyGunFighters/GrazyGunFighters.cs @ 5211

Revision 5211, 5.0 KB checked in by otrolig, 7 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9
10public class GrazyGunFighters : PhysicsGame
11{
12
13    private Animation soltunkävely;
14
15
16
17    const double nopeus = 152;
18    const double hyppyNopeus = 588;
19    const int RUUDUN_KOKO = 40;
20
21    PlatformCharacter pelaaja1;
22    PlatformCharacter pelaaja2;
23
24    Image pelikuva = LoadImage("Solttu2");
25    Image pelaajankuva = LoadImage("Solttu" );
26    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti");
27   
28   
29
30    public override void Begin()
31    {
32        soltunkävely = LoadAnimation("Solttu1 animaatio");
33       
34        Gravity = new Vector(0, -1000);
35
36        LuoKentta();
37        LisaaNappaimet();
38
39       
40        Camera.ZoomFactor = -30.0;
41        Camera.StayInLevel = true;
42    }
43
44    void LuoKentta()
45    {
46        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
47        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
48        kentta.SetTileMethod('-', LisaaTaso2);
49        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
50        kentta.SetTileMethod('R', LisaaPelaaja);
51        kentta.SetTileMethod('B', LisaaPelaaja2);
52        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
53        Level.CreateBorders();
54        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
55    }
56
57    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
58    {
59        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys,korkeus);
60        taso.Position = paikka;
61        taso.Size = new Vector(40, 40);
62        taso.Color = Color.Crimson;
63        Add(taso);
64    }
65
66    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
67    {
68        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
69        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
70        tahti.Position = paikka;
71        tahti.Image = tahtiKuva;
72        tahti.Tag = "tahti";
73        Add(tahti);
74    }
75    void LisaaTaso2(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
76    {
77        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
78        taso.Position = paikka;
79        taso.Size = new Vector(50, 23);
80        taso.Color = Color.Gray;
81        Add(taso);
82    }
83
84    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
85    {
86        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
87        pelaaja1.Position = paikka;
88        pelaaja1.Mass = 4.0;
89        pelaaja1.Image = pelaajankuva;
90        pelaaja1.Size = new Vector(40, 40);
91        pelaaja1.Animation = new Animation(soltunkävely);
92       
93
94       
95        Add(pelaaja1);
96    }
97    void LisaaPelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
98    {
99
100        pelaaja2 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
101        pelaaja2.Position = paikka;
102        pelaaja2.Mass = 4.0;
103        pelaaja2.Image = pelikuva;
104
105        Add(pelaaja2);
106    }
107
108    void LisaaNappaimet()
109    {
110        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
111        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
112
113        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
114        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
115        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
116
117
118        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
119
120        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
121        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
122        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
123
124        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus);
125        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, nopeus);
126        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja2, hyppyNopeus);
127
128
129       
130
131        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
132        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
133        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
134
135
136        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
137    }
138
139    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
140    {
141        hahmo.Walk(nopeus);
142        pelaaja1.Animation.Start();
143        pelaaja1.Animation.FPS = (10);
144       
145
146    }
147
148    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
149    {
150        hahmo.Jump(nopeus);
151    }
152
153    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
154    {
155       
156        MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!");
157        tahti.Destroy();
158    }
159}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.