source: 2014/27/OttoR/GrazyGunFighters/GrazyGunFighters/GrazyGunFighters/GrazyGunFighters.cs @ 5189

Revision 5189, 4.7 KB checked in by otrolig, 7 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class GrazyGunFighters : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 152;
12    const double hyppyNopeus = 530;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16    PlatformCharacter pelaaja2;
17
18    Image pelikuva = LoadImage("Solttu2");
19    Image pelaajankuva = LoadImage("Solttu" );
20    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti");
21   
22   
23
24    public override void Begin()
25    {
26        Gravity = new Vector(0, -1000);
27
28        LuoKentta();
29        LisaaNappaimet();
30
31       
32        Camera.ZoomFactor = 1.2;
33        Camera.StayInLevel = true;
34    }
35
36    void LuoKentta()
37    {
38        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
39        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
40        kentta.SetTileMethod('-', LisaaTaso2);
41        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
42        kentta.SetTileMethod('R', LisaaPelaaja);
43        kentta.SetTileMethod('B', LisaaPelaaja2);
44        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
45        Level.CreateBorders();
46        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
47    }
48
49    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
50    {
51        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys,korkeus);
52        taso.Position = paikka;
53        taso.Size = new Vector(50, 50);
54        taso.Color = Color.Crimson;
55        Add(taso);
56    }
57
58    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
59    {
60        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
61        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
62        tahti.Position = paikka;
63        tahti.Image = tahtiKuva;
64        tahti.Tag = "tahti";
65        Add(tahti);
66    }
67    void LisaaTaso2(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
68    {
69        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
70        taso.Position = paikka;
71        taso.Size = new Vector(50, 20);
72        taso.Color = Color.Aqua;
73        Add(taso);
74    }
75
76    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
77    {
78        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
79        pelaaja1.Position = paikka;
80        pelaaja1.Mass = 4.0;
81        pelaaja1.Image = pelaajankuva;
82       
83        Add(pelaaja1);
84    }
85    void LisaaPelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
86    {
87
88        pelaaja2 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
89        pelaaja2.Position = paikka;
90        pelaaja2.Mass = 4.0;
91        pelaaja2.Image = pelikuva;
92
93        Add(pelaaja2);
94    }
95
96    void LisaaNappaimet()
97    {
98        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
99        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
100
101        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
102        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
103        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
104
105
106        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
107
108        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
109        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
110        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
111
112        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus);
113        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, nopeus);
114        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja2, hyppyNopeus);
115
116
117       
118
119        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
120        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
121        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
122
123
124        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
125    }
126
127    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
128    {
129        hahmo.Walk(nopeus);
130    }
131
132    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
133    {
134        hahmo.Jump(nopeus);
135    }
136
137    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
138    {
139       
140        MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!");
141        tahti.Destroy();
142    }
143}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.