1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class turhakepeli : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | PhysicsObject pelaaja; |
---|
12 | Image hahmo = LoadImage("pelaaja"); |
---|
13 | Image valikonKuva = LoadImage("valikko"); |
---|
14 | Image hyokkauksenKuva = LoadImage("hyokkaus"); |
---|
15 | |
---|
16 | public override void Begin() |
---|
17 | { |
---|
18 | SmoothTextures = false; |
---|
19 | Level.Background.Color = Color.Brown; |
---|
20 | |
---|
21 | LuoKentta(); |
---|
22 | |
---|
23 | LisaaOhjaimet(); |
---|
24 | |
---|
25 | |
---|
26 | |
---|
27 | |
---|
28 | |
---|
29 | Camera.Zoom(4); |
---|
30 | Camera.FollowedObject = pelaaja; |
---|
31 | |
---|
32 | //PhysicsObject turhake = new PhysicsObject(10, 10); |
---|
33 | // Add(turhake); |
---|
34 | |
---|
35 | |
---|
36 | |
---|
37 | } |
---|
38 | |
---|
39 | |
---|
40 | void LisaaOhjaimet() |
---|
41 | { |
---|
42 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
43 | |
---|
44 | |
---|
45 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, Liiku, null, new Vector(0, 1000)); |
---|
46 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Released, Liiku, null, Vector.Zero); |
---|
47 | Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, Liiku, null, new Vector(0, -1000)); |
---|
48 | Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Released, Liiku, null, Vector.Zero); |
---|
49 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liiku, null, new Vector(1000, 0)); |
---|
50 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Released, Liiku, null, Vector.Zero); |
---|
51 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liiku, null, new Vector(-1000, 0)); |
---|
52 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, Liiku, null, Vector.Zero); |
---|
53 | Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Pressed, Hyokkaa, null); |
---|
54 | |
---|
55 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, KysyPoistumista, "Lopeta peli"); |
---|
56 | } |
---|
57 | |
---|
58 | |
---|
59 | void Liiku(Vector vektori) |
---|
60 | { |
---|
61 | if (vektori == Vector.Zero) |
---|
62 | { |
---|
63 | int apu = 0; |
---|
64 | int kierrokset = 4; |
---|
65 | Timer pelaajanPysayttaja = new Timer(); |
---|
66 | pelaajanPysayttaja.Interval = 0.1; |
---|
67 | pelaajanPysayttaja.Timeout += delegate |
---|
68 | { |
---|
69 | apu++; |
---|
70 | pelaaja.Velocity = pelaaja.Velocity / 2; |
---|
71 | if (apu == kierrokset) pelaaja.Velocity = Vector.Zero; |
---|
72 | }; |
---|
73 | pelaajanPysayttaja.Start(kierrokset); |
---|
74 | |
---|
75 | } |
---|
76 | else pelaaja.Push(vektori); |
---|
77 | } |
---|
78 | void KysyPoistumista() |
---|
79 | { |
---|
80 | IsPaused = true; |
---|
81 | MultiSelectWindow valikko = new MultiSelectWindow("menu", "back to game", "quit game"); |
---|
82 | valikko.AddItemHandler(1, Exit); |
---|
83 | valikko.AddItemHandler(0, delegate { IsPaused = false; }); |
---|
84 | valikko.Color = Color.Black; |
---|
85 | valikko.Color = Color.Transparent; |
---|
86 | valikko.SelectionColor = Color.Black; |
---|
87 | valikko.Image = valikonKuva; |
---|
88 | Add(valikko); |
---|
89 | } |
---|
90 | |
---|
91 | |
---|
92 | void LuoKentta() |
---|
93 | { |
---|
94 | //1. Luetaan kuva uuteen ColorTileMappiin, kuvan nimen perässä ei .png-päätettä. |
---|
95 | ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("kentta"); |
---|
96 | |
---|
97 | //2. Kerrotaan mitä aliohjelmaa kutsutaan, kun tietyn värinen pikseli tulee vastaan kuvatiedostossa. |
---|
98 | ruudut.SetTileMethod(Color.Blue, LuoPelaaja); |
---|
99 | ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LuoSeina); |
---|
100 | ruudut.SetTileMethod(Color.Red, LuoNurkka); |
---|
101 | |
---|
102 | //3. Execute luo kentän |
---|
103 | // Parametreina leveys ja korkeus |
---|
104 | ruudut.Execute(20, 20); |
---|
105 | |
---|
106 | |
---|
107 | |
---|
108 | |
---|
109 | Timer vihunLuontiAjastin = new Timer(); |
---|
110 | vihunLuontiAjastin.Interval = 10.0; |
---|
111 | vihunLuontiAjastin.Timeout += delegate { LuoVihollinen(new Vector(RandomGen.NextDouble(Level.Left, Level.Right), Level.Top)); }; |
---|
112 | vihunLuontiAjastin.Start(); |
---|
113 | |
---|
114 | } |
---|
115 | void LuoNurkka(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
116 | { |
---|
117 | PhysicsObject nurkka = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
118 | nurkka.Position = paikka; |
---|
119 | nurkka.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
120 | Add(nurkka); |
---|
121 | |
---|
122 | |
---|
123 | } |
---|
124 | |
---|
125 | |
---|
126 | void LuoPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
127 | { |
---|
128 | pelaaja = new PhysicsObject(leveys, korkeus); |
---|
129 | pelaaja.Image = hahmo; |
---|
130 | pelaaja.Position = paikka; |
---|
131 | pelaaja.CanRotate = false; |
---|
132 | pelaaja.Restitution = 0; |
---|
133 | pelaaja.MaxVelocity = 300; |
---|
134 | Add(pelaaja); |
---|
135 | } |
---|
136 | |
---|
137 | |
---|
138 | void LuoSeina(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
139 | { |
---|
140 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
141 | taso.Position = paikka; |
---|
142 | taso.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
143 | Add(taso); |
---|
144 | } |
---|
145 | |
---|
146 | |
---|
147 | private void LuoVihollinen(Vector vektori) |
---|
148 | { |
---|
149 | PhysicsObject vihollinen = new PhysicsObject(20, 20); |
---|
150 | |
---|
151 | |
---|
152 | |
---|
153 | Add(vihollinen); |
---|
154 | vihollinen.Restitution = 1.5; |
---|
155 | vihollinen.Tag = "vihu"; |
---|
156 | |
---|
157 | //vihollinen.MoveTo(new Vector(RandomGen.NextDouble(Level.Left, Level.Right), Level.Bottom - 250), 500); //{ vihollisLaskuri.Value++; }); |
---|
158 | FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain(pelaaja); |
---|
159 | seuraajanAivot.Speed = 500.0; |
---|
160 | seuraajanAivot.DistanceClose = 200; |
---|
161 | seuraajanAivot.TargetClose += delegate |
---|
162 | { |
---|
163 | seuraajanAivot.Active = true; |
---|
164 | vihollinen.Hit(new Vector(0, -5000)); |
---|
165 | |
---|
166 | }; |
---|
167 | |
---|
168 | vihollinen.Brain = seuraajanAivot; |
---|
169 | |
---|
170 | } |
---|
171 | void Hyokkaa() |
---|
172 | { |
---|
173 | PhysicsObject hyokkaus = new PhysicsObject(30, 30); |
---|
174 | hyokkaus.Position = pelaaja.Position; |
---|
175 | hyokkaus.Image = hyokkauksenKuva; |
---|
176 | Add(hyokkaus); |
---|
177 | |
---|
178 | Timer.SingleShot(0.5, delegate { hyokkaus.Destroy(); }); |
---|
179 | //AddCollisionHandler(hyokkaus, "vihu", ); |
---|
180 | |
---|
181 | } |
---|
182 | |
---|
183 | void HyokkausOsuu() |
---|
184 | { |
---|
185 | |
---|
186 | } |
---|
187 | |
---|
188 | |
---|
189 | } |
---|