source: 2014/27/NikoA/kokeilu/kokeilu/kokeilu/kokeilu.cs @ 5362

Revision 5362, 6.0 KB checked in by nikranna, 6 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class kokeilu : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 700;
13    const int RUUDUN_KOKO = 30;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16    Image taustakuva = LoadImage("taustakuva2");
17    Image pelaajanKuva = LoadImage("ei nain");
18    Image tahtiKuva = LoadImage("Dogecoin");
19
20    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
21
22    public override void Begin()
23    {
24        Gravity = new Vector(0, -1200);
25
26        LuoKentta();
27        LisaaNappaimet();
28
29
30        Camera.Follow(pelaaja1);
31        Camera.ZoomFactor = 1.2;
32        Camera.StayInLevel = true;
33    }
34
35    void LuoKentta()
36    {
37        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
38        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
39        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
40        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
41        kentta.SetTileMethod('V', LuoVihu);
42        kentta.SetTileMethod('x', LisaaAnsa);
43        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
44        Level.CreateBorders();
45        //Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.White);
46        Level.Background.Image = taustakuva;
47        Level.Background.ScaleToLevelFull();
48    }
49
50    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
51    {
52        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
53        taso.Position = paikka;
54        taso.Image = LoadImage("texture");
55        Add(taso);
56    }
57
58    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
59    {
60        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
61        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
62        tahti.Position = paikka;
63        tahti.Image = tahtiKuva;
64        tahti.Tag = "tahti";
65        Add(tahti);
66    }
67
68    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
69    {
70        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
71        pelaaja1.Position = paikka;
72        pelaaja1.Mass = 5.0;
73        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
74        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen);
75        AddCollisionHandler(pelaaja1, "ansa", TormaaAnsaan);
76        AddCollisionHandler(pelaaja1, "vihu", TormaaVihuun);
77        pelaaja1.Height = 40;
78        pelaaja1.Width = 40;
79        Add(pelaaja1);
80
81        pelaaja1.Weapon = new Cannon(0, 0);
82        pelaaja1.Weapon.X = +15;
83        pelaaja1.Weapon.Y = -1;
84        pelaaja1.Weapon.Ammo.Value = 1000;
85
86
87        pelaaja1.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui;
88    }
89
90    void LisaaNappaimet()
91    {
92        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
93        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
94
95        //Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Pressed, AmmuAseella, "Ammu aseella.", pelaaja1);
96        Keyboard.Listen(Key.R, ButtonState.Pressed, AmmuAseella, "Ammu aseella.", pelaaja1);
97
98        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
99        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
100        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
101
102        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
103
104        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
105        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
106        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
107
108        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
109    }
110
111    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
112    {
113        hahmo.Walk(nopeus);
114    }
115
116    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
117    {
118        hahmo.Jump(nopeus);
119    }
120
121    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
122    {
123        maaliAani.Play();
124        MessageDisplay.Add("Keräsit kolikon!");
125        tahti.Destroy();
126    }
127
128    void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde)
129    {
130        ammus.Destroy();
131
132    }
133    void AmmuAseella(PlatformCharacter pelaaja)
134    {
135        PhysicsObject ammus = pelaaja.Weapon.Shoot();
136
137        if (ammus != null)
138        {
139            ammus.Size *= 3;
140            ammus.Image = LoadImage ("Megusta");
141            ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0);
142        }
143
144    }
145    void LuoVihu(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
146    {
147        PlatformCharacter Norsu = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
148        Add(Norsu);
149        PlatformWandererBrain tasoAivot = new PlatformWandererBrain();
150        tasoAivot.Speed = 100;
151        tasoAivot.Active = true;
152        tasoAivot.FallsOffPlatforms = false;
153        Norsu.Image = LoadImage("bossi");
154        Norsu.Brain = tasoAivot;
155        Norsu.Tag = "vihu";
156
157
158    }
159    class Norsu : PlatformCharacter
160    {
161        private IntMeter elamaLaskuri = new IntMeter(3, 0, 3);
162        public IntMeter ElamaLaskuri { get { return elamaLaskuri; } }
163
164        public Norsu(double leveys, double korkeus)
165            : base(leveys, korkeus)
166        {
167            elamaLaskuri.LowerLimit += delegate { this.Destroy(); };
168        }
169
170
171
172
173
174
175
176    }
177    void LisaaAnsa(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
178    {
179        PhysicsObject ansa = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
180        ansa.Position = paikka;
181        ansa.Image = LoadImage("piikki");
182        Add(ansa);
183        ansa.Tag = "ansa";
184    }
185    void TormaaAnsaan(PhysicsObject pelaaja1, PhysicsObject ansa)
186    {
187        pelaaja1.Destroy();
188    }
189    void TormaaVihuun(PhysicsObject pelaaja1, PhysicsObject Norsu)
190    {
191        pelaaja1.Destroy();
192    }
193}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.