1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class kokeilu : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | const double nopeus = 200; |
---|
12 | const double hyppyNopeus = 700; |
---|
13 | const int RUUDUN_KOKO = 30; |
---|
14 | |
---|
15 | PlatformCharacter pelaaja1; |
---|
16 | Image taustakuva = LoadImage("taustakuva2"); |
---|
17 | Image pelaajanKuva = LoadImage("ei nain"); |
---|
18 | Image tahtiKuva = LoadImage("tahti"); |
---|
19 | |
---|
20 | SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); |
---|
21 | |
---|
22 | public override void Begin() |
---|
23 | { |
---|
24 | Gravity = new Vector(0, -1200); |
---|
25 | |
---|
26 | LuoKentta(); |
---|
27 | LisaaNappaimet(); |
---|
28 | |
---|
29 | |
---|
30 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
31 | Camera.ZoomFactor = 1.2; |
---|
32 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
33 | } |
---|
34 | |
---|
35 | void LuoKentta() |
---|
36 | { |
---|
37 | TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1"); |
---|
38 | kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso); |
---|
39 | kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti); |
---|
40 | kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja); |
---|
41 | kentta.SetTileMethod('V', LuoVihu); |
---|
42 | kentta.SetTileMethod('x', LisaaAnsa); |
---|
43 | kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
44 | Level.CreateBorders(); |
---|
45 | //Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.White); |
---|
46 | Level.Background.Image = taustakuva; |
---|
47 | Level.Background.ScaleToLevelFull(); |
---|
48 | } |
---|
49 | |
---|
50 | void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
51 | { |
---|
52 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
53 | taso.Position = paikka; |
---|
54 | taso.Image = LoadImage("texture"); |
---|
55 | Add(taso); |
---|
56 | } |
---|
57 | |
---|
58 | void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
59 | { |
---|
60 | PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
61 | tahti.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
62 | tahti.Position = paikka; |
---|
63 | tahti.Image = tahtiKuva; |
---|
64 | tahti.Tag = "tahti"; |
---|
65 | Add(tahti); |
---|
66 | } |
---|
67 | |
---|
68 | void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
69 | { |
---|
70 | pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); |
---|
71 | pelaaja1.Position = paikka; |
---|
72 | pelaaja1.Mass = 5.0; |
---|
73 | pelaaja1.Image = pelaajanKuva; |
---|
74 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen); |
---|
75 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "ansa", TormaaAnsaan); |
---|
76 | pelaaja1.Height = 40; |
---|
77 | pelaaja1.Width = 40; |
---|
78 | Add(pelaaja1); |
---|
79 | |
---|
80 | pelaaja1.Weapon = new PlasmaCannon(0, 0); |
---|
81 | pelaaja1.Weapon.X = +15; |
---|
82 | pelaaja1.Weapon.Y = -1; |
---|
83 | pelaaja1.Weapon.Ammo.Value = 1000; |
---|
84 | |
---|
85 | |
---|
86 | pelaaja1.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
87 | } |
---|
88 | |
---|
89 | void LisaaNappaimet() |
---|
90 | { |
---|
91 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
92 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
93 | |
---|
94 | //Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Pressed, AmmuAseella, "Ammu aseella.", pelaaja1); |
---|
95 | Keyboard.Listen(Key.R, ButtonState.Pressed, AmmuAseella, "Ammu aseella.", pelaaja1); |
---|
96 | |
---|
97 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
98 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus); |
---|
99 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
100 | |
---|
101 | ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
102 | |
---|
103 | ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
104 | ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
105 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
106 | |
---|
107 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
108 | } |
---|
109 | |
---|
110 | void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
111 | { |
---|
112 | hahmo.Walk(nopeus); |
---|
113 | } |
---|
114 | |
---|
115 | void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
116 | { |
---|
117 | hahmo.Jump(nopeus); |
---|
118 | } |
---|
119 | |
---|
120 | void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti) |
---|
121 | { |
---|
122 | maaliAani.Play(); |
---|
123 | MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!"); |
---|
124 | tahti.Destroy(); |
---|
125 | } |
---|
126 | |
---|
127 | void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) |
---|
128 | { |
---|
129 | ammus.Destroy(); |
---|
130 | |
---|
131 | } |
---|
132 | void AmmuAseella(PlatformCharacter pelaaja) |
---|
133 | { |
---|
134 | PhysicsObject ammus = pelaaja.Weapon.Shoot(); |
---|
135 | |
---|
136 | if (ammus != null) |
---|
137 | { |
---|
138 | //ammus.Size *= 3; |
---|
139 | //ammus.Image = ... |
---|
140 | //ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0); |
---|
141 | } |
---|
142 | |
---|
143 | } |
---|
144 | void LuoVihu(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
145 | { |
---|
146 | PlatformCharacter Norsu = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); |
---|
147 | Add(Norsu); |
---|
148 | PlatformWandererBrain tasoAivot = new PlatformWandererBrain(); |
---|
149 | tasoAivot.Speed = 100; |
---|
150 | tasoAivot.Active = true; |
---|
151 | tasoAivot.FallsOffPlatforms = false; |
---|
152 | Norsu.Image = LoadImage("bossi"); |
---|
153 | Norsu.Brain = tasoAivot; |
---|
154 | |
---|
155 | } |
---|
156 | class Norsu : PlatformCharacter |
---|
157 | { |
---|
158 | private IntMeter elamaLaskuri = new IntMeter(3, 0, 3); |
---|
159 | public IntMeter ElamaLaskuri { get { return elamaLaskuri; } } |
---|
160 | |
---|
161 | public Norsu(double leveys, double korkeus) |
---|
162 | : base(leveys, korkeus) |
---|
163 | { |
---|
164 | elamaLaskuri.LowerLimit += delegate { this.Destroy(); }; |
---|
165 | } |
---|
166 | |
---|
167 | |
---|
168 | |
---|
169 | |
---|
170 | |
---|
171 | |
---|
172 | |
---|
173 | } |
---|
174 | void LisaaAnsa(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
175 | { |
---|
176 | PhysicsObject ansa = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
177 | ansa.Position = paikka; |
---|
178 | ansa.Image = LoadImage("piikki"); |
---|
179 | Add(ansa); |
---|
180 | ansa.Tag = "ansa"; |
---|
181 | } |
---|
182 | void TormaaAnsaan(PhysicsObject pelaaja1, PhysicsObject ansa) |
---|
183 | { |
---|
184 | pelaaja1.Destroy(); |
---|
185 | } |
---|
186 | } |
---|