source: 2014/27/NikoA/kokeilu/kokeilu/kokeilu/kokeilu.cs @ 5328

Revision 5328, 5.2 KB checked in by nikranna, 7 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class kokeilu : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 700;
13    const int RUUDUN_KOKO = 30;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16
17    Image pelaajanKuva = LoadImage("PelattavaHenkilö");
18    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti");
19
20    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
21
22    public override void Begin()
23    {
24        Gravity = new Vector(0, -1200);
25
26        LuoKentta();
27        LisaaNappaimet();
28       
29
30        Camera.Follow(pelaaja1);
31        Camera.ZoomFactor = 1.2;
32        Camera.StayInLevel = true;
33    }
34
35    void LuoKentta()
36    {
37        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
38        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
39        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
40        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
41        kentta.SetTileMethod('V', LuoVihu);
42        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
43        Level.CreateBorders();
44        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
45    }
46
47    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
48    {
49        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
50        taso.Position = paikka;
51        taso.Color = Color.Green;
52        Add(taso);
53    }
54
55    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
56    {
57        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
58        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
59        tahti.Position = paikka;
60        tahti.Image = tahtiKuva;
61        tahti.Tag = "tahti";
62        Add(tahti);
63    }
64
65    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
66    {
67        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
68        pelaaja1.Position = paikka;
69        pelaaja1.Mass = 5.0;
70        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
71        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen);
72        pelaaja1.Height = 40;
73        pelaaja1.Width = 40;
74        Add(pelaaja1);
75       
76        pelaaja1.Weapon = new PlasmaCannon(0, 0);
77        pelaaja1.Weapon.X = +15;
78        pelaaja1.Weapon.Y = -1;
79        pelaaja1.Weapon.Ammo.Value = 1000;
80
81       
82        pelaaja1.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui;
83    }
84
85    void LisaaNappaimet()
86    {
87        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
88        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
89
90        //Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Pressed, AmmuAseella, "Ammu aseella.", pelaaja1);
91        Keyboard.Listen(Key.R, ButtonState.Pressed, AmmuAseella, "Ammu aseella.", pelaaja1);
92
93        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
94        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
95        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
96
97        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
98
99        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
100        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
101        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
102
103        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
104    }
105
106    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
107    {
108        hahmo.Walk(nopeus);
109    }
110
111    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
112    {
113        hahmo.Jump(nopeus);
114    }
115
116    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
117    {
118        maaliAani.Play();
119        MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!");
120        tahti.Destroy();
121    }
122
123    void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde)
124    {
125     ammus.Destroy();
126
127}
128    void AmmuAseella(PlatformCharacter pelaaja)
129    {
130        PhysicsObject ammus = pelaaja.Weapon.Shoot();
131
132        if (ammus != null)
133        {
134            //ammus.Size *= 3;
135            //ammus.Image = ...
136            //ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0);
137        }
138       
139    }
140    void LuoVihu(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
141    {
142        PlatformCharacter Norsu = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
143        Add(Norsu);
144        PlatformWandererBrain tasoAivot = new PlatformWandererBrain();
145        tasoAivot.Speed = 100;
146        tasoAivot.Active = true;
147        tasoAivot.FallsOffPlatforms = false;
148        Norsu.Image = LoadImage("vihu");
149        Norsu.Brain = tasoAivot;
150       
151    }
152    class Norsu : PlatformCharacter
153    {
154        private IntMeter elamaLaskuri = new IntMeter(3, 0, 3);
155        public IntMeter ElamaLaskuri { get { return elamaLaskuri; } }
156
157        public Norsu(double leveys, double korkeus)
158            : base(leveys, korkeus)
159        {
160            elamaLaskuri.LowerLimit += delegate { this.Destroy(); };
161        }
162    }
163   
164}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.