source: 2014/27/NikoA/kokeilu/kokeilu/kokeilu/kokeilu.cs @ 5289

Revision 5289, 4.7 KB checked in by nikranna, 8 years ago (diff)

Bugi pelissä

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class kokeilu : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 700;
13    const int RUUDUN_KOKO = 30;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16
17    Image pelaajanKuva = LoadImage("kanatyyppi2");
18    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti");
19
20    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
21
22    public override void Begin()
23    {
24        Gravity = new Vector(0, -1200);
25
26        LuoKentta();
27        LisaaNappaimet();
28       
29
30        Camera.Follow(pelaaja1);
31        Camera.ZoomFactor = 1.2;
32        Camera.StayInLevel = true;
33    }
34
35    void LuoKentta()
36    {
37        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
38        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
39        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
40        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
41        kentta.SetTileMethod('V', LuoVihu);
42        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
43        Level.CreateBorders();
44        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
45    }
46
47    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
48    {
49        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
50        taso.Position = paikka;
51        taso.Color = Color.Green;
52        Add(taso);
53    }
54
55    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
56    {
57        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
58        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
59        tahti.Position = paikka;
60        tahti.Image = tahtiKuva;
61        tahti.Tag = "tahti";
62        Add(tahti);
63    }
64
65    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
66    {
67        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
68        pelaaja1.Position = paikka;
69        pelaaja1.Mass = 4.0;
70        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
71        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen);
72        Add(pelaaja1);
73       
74        pelaaja1.Weapon = new LaserGun(30, 10);
75        pelaaja1.Weapon.X = +15;
76        pelaaja1.Weapon.Y = -1;
77        pelaaja1.Weapon.Ammo.Value = 1000;
78
79       
80        pelaaja1.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui;
81    }
82
83    void LisaaNappaimet()
84    {
85        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
86        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
87
88        //Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Pressed, AmmuAseella, "Ammu aseella.", pelaaja1);
89        Keyboard.Listen(Key.R, ButtonState.Pressed, AmmuAseella, "Ammu aseella.", pelaaja1);
90
91        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
92        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
93        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
94
95        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
96
97        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
98        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
99        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
100
101        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
102    }
103
104    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
105    {
106        hahmo.Walk(nopeus);
107    }
108
109    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
110    {
111        hahmo.Jump(nopeus);
112    }
113
114    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
115    {
116        maaliAani.Play();
117        MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!");
118        tahti.Destroy();
119    }
120
121    void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde)
122    {
123     ammus.Destroy();
124
125}
126    void AmmuAseella(PlatformCharacter pelaaja)
127    {
128        PhysicsObject ammus = pelaaja.Weapon.Shoot();
129
130        if (ammus != null)
131        {
132            //ammus.Size *= 3;
133            //ammus.Image = ...
134            //ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0);
135        }
136       
137    }
138    void LuoVihu(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
139    {
140        PlatformCharacter Norsu = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
141        Add(Norsu);
142        PlatformWandererBrain tasoAivot = new PlatformWandererBrain();
143        tasoAivot.Speed = 100;
144        tasoAivot.Active = true;
145        tasoAivot.FallsOffPlatforms = true;
146        Norsu.Image = LoadImage("norsu");
147        Norsu.Brain = tasoAivot;
148       
149    }
150}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.