source: 2014/27/NikoA/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 5182

Revision 5182, 4.4 KB checked in by nikranna, 8 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13
14    PhysicsObject pallo;
15    PhysicsObject maila1;
16    PhysicsObject maila2;
17
18    IntMeter pelaajan1pisteet;
19    IntMeter pelaajan2Pisteet;
20
21
22    public override void Begin()
23    {
24        LuoKentta();
25        AsetaOhjaimet();
26        LisaaLaskurit();
27        AloitaPeli();
28
29
30
31
32    }
33
34    void LuoKentta()
35    {
36        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
37        Add(pallo);
38        pallo.Shape = Shape.Circle;
39        pallo.X = -200.0;
40        pallo.Y = 0.0;
41        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
42        PhysicsObject vasenReuna = Level.CreateLeftBorder ();
43        vasenReuna.Restitution = 1.0;
44        vasenReuna.IsVisible = false;
45        PhysicsObject oikeaReuna = Level.CreateRightBorder ();
46        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
47        oikeaReuna.IsVisible = false;
48        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder ();
49        alaReuna.Restitution = 1.0;
50        alaReuna.IsVisible = false;
51        PhysicsObject yläReuna = Level.CreateTopBorder ();
52        yläReuna.Restitution = 1.0;
53        yläReuna.IsVisible = false;
54        pallo.Restitution = 1.0;
55        Level.Background.Color = Color.Black;
56        Camera.ZoomToLevel();
57        maila1 = Luomaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
58        maila2 = Luomaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
59
60    }
61    void AloitaPeli()
62    {
63        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
64        pallo.Hit(impulssi);
65    }
66    PhysicsObject Luomaila(double x, double y)
67    {
68        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
69        maila.Shape = Shape.Rectangle;
70        maila.X = x;
71        maila.Y = y;
72        maila.Restitution = 1.0;
73        Add(maila);
74        return maila;
75    }
76    void AsetaOhjaimet()
77    {
78        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
79        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
80        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
81        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
82        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2 :liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
83        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, "Pelaaja 2 : Liikuta mailaa alas", maila2, Vector.Zero);
84        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja2 : Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusAlas);
85        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, "Pelaaja 2 : Liikuta mailaa alas", maila2, Vector.Zero);
86        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
87        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
88    }
89    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
90    {
91        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
92        {
93            maila.Velocity = Vector.Zero;
94            return;
95        }
96        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
97        {
98
99            maila.Velocity = Vector.Zero;
100            return;
101        }
102
103        maila.Velocity = nopeus;
104
105    }
106    void LisaaLaskurit()
107    {
108        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
109        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
110
111    }
112    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
113    {
114        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
115        laskuri.MaxValue = 10;
116        Label naytto = new Label();
117        naytto.BindTo(laskuri);
118        naytto.X = x;
119        naytto.Y = y;
120        naytto.TextColor = Color.White;
121        naytto.BorderColor = Level.Background.Color;
122        naytto.Color = Level.Background.Color;
123        Add(naytto);
124
125        return laskuri;
126
127        {
128       
129     
130    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject kohde)
131    {
132        if (kohde == oikeaReuna)
133        {
134            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
135}
136    else if (kohde == vasenReuna)
137{
138    pelaajan2Pisteet.Value += 1;
139}
140
141
142
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.