1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class untitled : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | |
---|
12 | DoubleMeter elamaLaskuri; |
---|
13 | const double nopeus = 300; |
---|
14 | const double hyppyNopeus = 750; |
---|
15 | const int RUUDUN_KOKO = 40; |
---|
16 | |
---|
17 | PlatformCharacter pelaaja1; |
---|
18 | AssaultRifle pelaajan1Ase; |
---|
19 | |
---|
20 | |
---|
21 | Image pelaajanKuva = LoadImage("hahmo"); |
---|
22 | Image tahtiKuva = LoadImage("tahti"); |
---|
23 | Image vihunkuva = LoadImage("bowser"); |
---|
24 | Image lieska = LoadImage("lieska"); |
---|
25 | Image geminkuva = LoadImage("exp_gem"); |
---|
26 | Image paikallaanAnimaatio = LoadImage("hahmo2"); |
---|
27 | |
---|
28 | SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); |
---|
29 | Weapon vihunase; |
---|
30 | private Image[] ukkelinKavely = LoadImages("hahmo", "hahmo2", "hahmo3"); |
---|
31 | |
---|
32 | public override void Begin() |
---|
33 | { |
---|
34 | SmoothTextures = false; |
---|
35 | Gravity = new Vector(0, -1000); |
---|
36 | |
---|
37 | LuoKentta(); |
---|
38 | LisaaNappaimet(); |
---|
39 | LuoElamaLaskuri(); |
---|
40 | |
---|
41 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
42 | Camera.ZoomFactor = 1.2; |
---|
43 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
44 | } |
---|
45 | |
---|
46 | void LuoKentta() |
---|
47 | { |
---|
48 | TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1"); |
---|
49 | kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso); |
---|
50 | kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti); |
---|
51 | kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja); |
---|
52 | kentta.SetTileMethod('b', Luovihu); |
---|
53 | kentta.SetTileMethod('g', lisaagem); |
---|
54 | kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
55 | Level.CreateBorders(); |
---|
56 | Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue); |
---|
57 | } |
---|
58 | |
---|
59 | void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
60 | { |
---|
61 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
62 | taso.Position = paikka; |
---|
63 | taso.Color = Color.Green; |
---|
64 | Add(taso); |
---|
65 | } |
---|
66 | |
---|
67 | void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
68 | { |
---|
69 | PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
70 | tahti.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
71 | tahti.Position = paikka; |
---|
72 | tahti.Image = tahtiKuva; |
---|
73 | tahti.Tag = "tahti"; |
---|
74 | Add(tahti); |
---|
75 | } |
---|
76 | void lisaagem(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
77 | { |
---|
78 | PhysicsObject gem = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
79 | gem.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
80 | gem.Position = paikka; |
---|
81 | gem.Image = geminkuva; |
---|
82 | gem.Tag = "gem"; |
---|
83 | Add(gem); |
---|
84 | |
---|
85 | } |
---|
86 | |
---|
87 | |
---|
88 | |
---|
89 | |
---|
90 | |
---|
91 | |
---|
92 | |
---|
93 | void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
94 | { |
---|
95 | pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); |
---|
96 | pelaaja1.Position = paikka; |
---|
97 | pelaaja1.Mass = 3.5; |
---|
98 | pelaaja1.Image = pelaajanKuva; |
---|
99 | pelaaja1.AnimWalk = new Animation(ukkelinKavely); |
---|
100 | pelaaja1.AnimWalk.FPS = 20; |
---|
101 | pelaaja1.AnimIdle = new Animation(paikallaanAnimaatio); |
---|
102 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen); |
---|
103 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "gem", tormaagemiin); |
---|
104 | //AddCollisionHandler(pelaaja1, "vihu", Tormaavihuun); |
---|
105 | Add(pelaaja1); |
---|
106 | |
---|
107 | pelaajan1Ase = new AssaultRifle(30, 10); |
---|
108 | |
---|
109 | //Ammusten määrä aluksi: |
---|
110 | pelaajan1Ase.Ammo.Value = 1000; |
---|
111 | |
---|
112 | |
---|
113 | |
---|
114 | pelaaja1.Add(pelaajan1Ase); |
---|
115 | } |
---|
116 | void Luovihu(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
117 | { |
---|
118 | PlatformCharacter vihu = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); |
---|
119 | vihu.Position = paikka; |
---|
120 | vihu.Mass = 3.0; |
---|
121 | vihu.Height = 150; |
---|
122 | vihu.Width = 100; |
---|
123 | vihu.Image = vihunkuva; |
---|
124 | vihu.CanRotate = false; |
---|
125 | vihu.Tag = "vihu"; |
---|
126 | vihunase = new AssaultRifle(50, 60); |
---|
127 | vihunase.Color = Color.Transparent; |
---|
128 | vihunase.Image = null; |
---|
129 | vihu.Weapon = vihunase; |
---|
130 | Timer ajastin = new Timer(); |
---|
131 | ajastin.Interval = 1.5; |
---|
132 | |
---|
133 | ajastin.Start(); |
---|
134 | Add(vihu); |
---|
135 | |
---|
136 | PlatformWandererBrain tasoAivot = new PlatformWandererBrain(); |
---|
137 | tasoAivot.Speed = 100; |
---|
138 | |
---|
139 | vihu.Brain = tasoAivot; |
---|
140 | tasoAivot.FallsOffPlatforms = true; |
---|
141 | tasoAivot.JumpSpeed = 700; |
---|
142 | tasoAivot.TriesToJump = true; |
---|
143 | |
---|
144 | |
---|
145 | } |
---|
146 | |
---|
147 | void LisaaNappaimet() |
---|
148 | { |
---|
149 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
150 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
151 | |
---|
152 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
153 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus); |
---|
154 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
155 | Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaajan1Ase); |
---|
156 | |
---|
157 | ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
158 | |
---|
159 | ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
160 | ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
161 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
162 | |
---|
163 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
164 | } |
---|
165 | |
---|
166 | void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
167 | { |
---|
168 | hahmo.Walk(nopeus); |
---|
169 | } |
---|
170 | |
---|
171 | void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
172 | { |
---|
173 | hahmo.Jump(nopeus); |
---|
174 | } |
---|
175 | |
---|
176 | void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti) |
---|
177 | { |
---|
178 | maaliAani.Play(); |
---|
179 | MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!"); |
---|
180 | tahti.Destroy(); |
---|
181 | } |
---|
182 | void tormaagemiin(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject gem) |
---|
183 | { |
---|
184 | MessageDisplay.Add("100 exp. gained!"); |
---|
185 | gem.Destroy(); |
---|
186 | } |
---|
187 | |
---|
188 | void AmmuAseella(AssaultRifle ase) |
---|
189 | { |
---|
190 | PhysicsObject ammus = ase.Shoot(); |
---|
191 | |
---|
192 | if (ammus != null) |
---|
193 | { |
---|
194 | //ammus.Size *= 3; |
---|
195 | ammus.CanRotate = false; |
---|
196 | AddCollisionHandler(ammus, "vihu", osuma); |
---|
197 | //ammus.Image = ... |
---|
198 | ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(1.0); |
---|
199 | |
---|
200 | } |
---|
201 | } |
---|
202 | void AmmusOsuu(PhysicsObject ammus, PlatformCharacter vihu) |
---|
203 | { |
---|
204 | |
---|
205 | |
---|
206 | } |
---|
207 | void LuoElamaLaskuri() |
---|
208 | { |
---|
209 | elamaLaskuri = new DoubleMeter(10); |
---|
210 | elamaLaskuri.MaxValue = 10; |
---|
211 | elamaLaskuri.LowerLimit += ElamaLoppui; |
---|
212 | |
---|
213 | ProgressBar elamaPalkki = new ProgressBar(150, 20); |
---|
214 | elamaPalkki.X = Screen.Left + 150; |
---|
215 | elamaPalkki.Y = Screen.Top - 20; |
---|
216 | elamaPalkki.BindTo(elamaLaskuri); |
---|
217 | Add(elamaPalkki); |
---|
218 | } |
---|
219 | |
---|
220 | void ElamaLoppui() |
---|
221 | { |
---|
222 | MessageDisplay.Add("Game over!"); |
---|
223 | pelaaja1.Destroy(); |
---|
224 | } |
---|
225 | |
---|
226 | |
---|
227 | void osuma(PhysicsObject ammus, PhysicsObject vihu) |
---|
228 | { |
---|
229 | ammus.Destroy(); |
---|
230 | MessageDisplay.Add("HIT!"); |
---|
231 | } |
---|
232 | |
---|
233 | void vihuampuu(PlatformCharacter vihu) |
---|
234 | { |
---|
235 | PhysicsObject ammus = vihu.Weapon.Shoot(); |
---|
236 | |
---|
237 | if (ammus != null) |
---|
238 | { |
---|
239 | //ammus.Size *= 3; |
---|
240 | ammus.Image = lieska; |
---|
241 | //ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0); |
---|
242 | } |
---|
243 | |
---|
244 | } |
---|
245 | void Tormaavihuun(PlatformCharacter pelaaja1, PhysicsObject vihu) |
---|
246 | { |
---|
247 | |
---|
248 | } |
---|
249 | |
---|
250 | |
---|
251 | |
---|
252 | |
---|
253 | |
---|
254 | |
---|
255 | |
---|
256 | |
---|
257 | } |
---|