source: 2014/27/NikiV/untitled/untitled/untitled/untitled.cs @ 5209

Revision 5209, 5.5 KB checked in by nieekrva, 7 years ago (diff)

viholliselle aivot lisätty.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class untitled : PhysicsGame
10{
11    DoubleMeter elamaLaskuri;
12    const double nopeus = 200;
13    const double hyppyNopeus = 750;
14    const int RUUDUN_KOKO = 40;
15
16    PlatformCharacter pelaaja1;
17    AssaultRifle pelaajan1Ase;
18
19
20    Image pelaajanKuva = LoadImage("hahmo");
21    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti");
22    Image vihunkuva = LoadImage("bowser");
23
24    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
25
26    public override void Begin()
27    {
28        Gravity = new Vector(0, -1000);
29
30        LuoKentta();
31        LisaaNappaimet();
32
33        Camera.Follow(pelaaja1);
34        Camera.ZoomFactor = 1.2;
35        Camera.StayInLevel = true;
36    }
37
38    void LuoKentta()
39    {
40        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
41        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
42        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
43        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
44        kentta.SetTileMethod('b', Luovihu);
45        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
46        Level.CreateBorders();
47        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
48    }
49
50    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
51    {
52        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
53        taso.Position = paikka;
54        taso.Color = Color.Green;
55        Add(taso);
56    }
57
58    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
59    {
60        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
61        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
62        tahti.Position = paikka;
63        tahti.Image = tahtiKuva;
64        tahti.Tag = "tahti";
65        Add(tahti);
66    }
67
68    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
69    {
70        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
71        pelaaja1.Position = paikka;
72        pelaaja1.Mass = 4.0;
73        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
74        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen);
75        Add(pelaaja1);
76        pelaajan1Ase = new AssaultRifle(30, 10);
77
78        //Ammusten määrä aluksi:
79        pelaajan1Ase.Ammo.Value = 1000;
80
81     
82
83        pelaaja1.Add(pelaajan1Ase);
84    }
85    void Luovihu(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
86    {
87        PlatformCharacter vihu = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
88        vihu.Position = paikka;
89        vihu.Mass = 3.0;
90        vihu.Height = 150;
91        vihu.Width = 100;
92        vihu.Image = vihunkuva;
93        vihu.CanRotate = false;
94        Add(vihu);
95
96        PlatformWandererBrain tasoAivot = new PlatformWandererBrain();
97        tasoAivot.Speed = 100;
98
99        vihu.Brain = tasoAivot;
100        tasoAivot.FallsOffPlatforms = true;
101        tasoAivot.JumpSpeed = 700;
102        tasoAivot.TriesToJump = true;
103       
104
105    }
106
107    void LisaaNappaimet()
108    {
109        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
110        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
111
112        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
113        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
114        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
115        Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaajan1Ase);
116
117        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
118
119        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
120        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
121        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
122
123        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
124    }
125
126    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
127    {
128        hahmo.Walk(nopeus);
129    }
130
131    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
132    {
133        hahmo.Jump(nopeus);
134    }
135
136    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
137    {
138        maaliAani.Play();
139        MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!");
140        tahti.Destroy();
141    }
142    void AmmuAseella(AssaultRifle ase)
143    {
144        PhysicsObject ammus = ase.Shoot();
145
146        if (ammus != null)
147        {
148            //ammus.Size *= 3;
149            ammus.CanRotate = false;
150            //ammus.Image = ...
151            ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(1.0);
152           
153        }
154    }
155    void AmmusOsuu(PhysicsObject ammus, PlatformCharacter vihu)
156    {
157        AddCollisionHandler(ammus, vihu, osuma);
158       
159    }
160    void LuoElamaLaskuri()
161    {
162        elamaLaskuri = new DoubleMeter(10);
163        elamaLaskuri.MaxValue = 10;
164        elamaLaskuri.LowerLimit += ElamaLoppui;
165
166        ProgressBar elamaPalkki = new ProgressBar(150, 20);
167        elamaPalkki.X = Screen.Left + 150;
168        elamaPalkki.Y = Screen.Top - 20;
169        elamaPalkki.BindTo(elamaLaskuri);
170        Add(elamaPalkki);
171    }
172
173    void ElamaLoppui()
174    {
175        MessageDisplay.Add("Elämät loppuivat, voi voi.");
176    }
177    void osuma(PhysicsObject ammus, PlatformCharacter vihu)
178    {
179        ammus.Destroy();
180        MessageDisplay.Add("osuma");
181    }
182
183}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.