source: 2014/27/NikiV/untitled/untitled/untitled/untitled.cs @ 5178

Revision 5178, 4.4 KB checked in by nieekrva, 7 years ago (diff)

pelin teko aloitettu.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class untitled : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 750;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16    AssaultRifle pelaajan1Ase;
17
18
19    Image pelaajanKuva = LoadImage("hahmo");
20    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti");
21    Image vihunkuva = LoadImage("bowser");
22
23    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
24
25    public override void Begin()
26    {
27        Gravity = new Vector(0, -1000);
28
29        LuoKentta();
30        LisaaNappaimet();
31
32        Camera.Follow(pelaaja1);
33        Camera.ZoomFactor = 1.2;
34        Camera.StayInLevel = true;
35    }
36
37    void LuoKentta()
38    {
39        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
40        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
41        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
42        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
43        kentta.SetTileMethod('b', Luovihu);
44        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
45        Level.CreateBorders();
46        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
47    }
48
49    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
50    {
51        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
52        taso.Position = paikka;
53        taso.Color = Color.Green;
54        Add(taso);
55    }
56
57    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
58    {
59        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
60        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
61        tahti.Position = paikka;
62        tahti.Image = tahtiKuva;
63        tahti.Tag = "tahti";
64        Add(tahti);
65    }
66
67    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
68    {
69        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
70        pelaaja1.Position = paikka;
71        pelaaja1.Mass = 4.0;
72        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
73        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen);
74        Add(pelaaja1);
75        pelaajan1Ase = new AssaultRifle(30, 10);
76
77        //Ammusten määrä aluksi:
78        pelaajan1Ase.Ammo.Value = 1000;
79
80     
81
82        pelaaja1.Add(pelaajan1Ase);
83    }
84    void Luovihu(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
85    {
86        PhysicsObject vihu = new PhysicsObject(leveys, korkeus);
87        vihu.Position = paikka;
88        vihu.Mass = 3.0;
89        vihu.Height = 150;
90        vihu.Width = 100;
91        vihu.Image = vihunkuva;
92        Add(vihu);
93    }
94
95    void LisaaNappaimet()
96    {
97        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
98        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
99
100        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
101        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
102        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
103        Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaajan1Ase);
104
105        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
106
107        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
108        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
109        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
110
111        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
112    }
113
114    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
115    {
116        hahmo.Walk(nopeus);
117    }
118
119    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
120    {
121        hahmo.Jump(nopeus);
122    }
123
124    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
125    {
126        maaliAani.Play();
127        MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!");
128        tahti.Destroy();
129    }
130    void AmmuAseella(AssaultRifle ase)
131    {
132        PhysicsObject ammus = ase.Shoot();
133
134        if (ammus != null)
135        {
136            //ammus.Size *= 3;
137            //ammus.Image = ...
138            //ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0);
139        }
140    }
141}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.