source: 2014/27/JesseN/peli/peli/peli/peli.cs @ 5422

Revision 5422, 12.0 KB checked in by jeniemel, 7 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class peli : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 750;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14    IntMeter Respawnlaskuri=new IntMeter(3);
15    IntMeter Respawnlaskuri2=new IntMeter(3);
16    IntMeter Respawnlaskuri3 = new IntMeter(3);
17    DoubleMeter elamaLaskuri;
18    DoubleMeter elamaLaskuri2;
19    DoubleMeter elamaLaskuri3;
20    PlatformCharacter pelaaja1;
21    PlatformCharacter pelaaja2;
22    PlatformCharacter pelaaja3;
23    Image pelaajanKuva = LoadImage("pelaaja1");
24    Image pelaajanKuva2 = LoadImage("pelaajakuva1");
25    Image pelaajanKuva3 = LoadImage("obiwan");
26    Image tahtiKuva = LoadImage("laatikko");
27    Image Tiilikuva = LoadImage("tiili");
28    Image TuoliKuva = LoadImage("tuoli");
29    Image TuoliKuva2 = LoadImage("tuoli2"); 
30    Image taustaKuva = LoadImage("kuva3");
31    Image PöytäKuva = LoadImage("poyta");
32    SoundEffect ammus = LoadSoundEffect("ammus");
33    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
34   //SoundEffect 8bit= LoadSoundEffect("8bit");
35    Timer ajastin = new Timer();
36   
37
38
39    int kenttanumero = 1;
40
41    //private Image[] ukkelinKavely = LoadImages("pelaajakuva2", "pelaajakuva3");
42
43    public override void Begin()
44    {
45        SmoothTextures = false;
46        Kenttävalikko();
47    }
48    void Kenttävalikko()
49    {
50        MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("Valitse Kenttä", "Kenttä 1", "Kenttä 2", "Kenttä 3");
51        Add(alkuValikko);
52
53        alkuValikko.AddItemHandler(0, delegate { kenttanumero = 1; AloitaPeli(); });
54        alkuValikko.AddItemHandler(1, delegate { kenttanumero = 2; AloitaPeli(); });
55        alkuValikko.AddItemHandler(2, delegate { kenttanumero = 3; AloitaPeli(); });
56    }
57   
58    void AloitaPeli()
59    {
60        ClearAll();
61        Gravity = new Vector(0, -1000);
62
63        LuoKentta();
64        LisaaNappaimet();
65        LuoElamaLaskuri();
66        LuoElamaLaskuriPelaaja2();
67        LuoElamaLaskuriPelaaja3();
68        Level.Background.Image = taustaKuva;
69        ajastin.Start();
70        //Level.Background.FitToLevel();
71        //Camera.;
72        //Camera.ZoomFactor = 1.0;
73        //Camera.StayInLevel = true;
74    }
75
76    void LuoElamaLaskuri()
77    {
78        elamaLaskuri = new DoubleMeter(10);
79        elamaLaskuri.MaxValue = 10;
80        elamaLaskuri.LowerLimit += ElamaLoppui;
81
82        ProgressBar elamaPalkki = new ProgressBar(150, 20);
83        elamaPalkki.X = Screen.Left + 150;
84        elamaPalkki.Y = Screen.Top - 20;
85        elamaPalkki.BindTo(elamaLaskuri);
86        Add(elamaPalkki);
87    }
88    void LuoElamaLaskuriPelaaja2()
89    {
90     
91        elamaLaskuri2 = new DoubleMeter(10);
92        elamaLaskuri2.MaxValue = 10;
93        elamaLaskuri2.LowerLimit += ElamaLoppui;
94
95        ProgressBar elamaPalkki2 = new ProgressBar(150, 20);
96        elamaPalkki2.X = Screen.Right - 150;
97        elamaPalkki2.Y = Screen.Top - 20;
98        elamaPalkki2.BindTo(elamaLaskuri2);
99        Add(elamaPalkki2);
100    }
101    void LuoElamaLaskuriPelaaja3()
102    {
103
104        elamaLaskuri3 = new DoubleMeter(10);
105        elamaLaskuri3.MaxValue = 10;
106        elamaLaskuri3.LowerLimit += ElamaLoppui;
107
108        ProgressBar elamaPalkki3 = new ProgressBar(150, 20);
109        elamaPalkki3.X = 0;
110        elamaPalkki3.Y = Screen.Top - 20;
111        elamaPalkki3.BindTo(elamaLaskuri3);
112        Add(elamaPalkki3);
113    }
114
115    void ElamaLoppui()
116    {
117
118        MessageDisplay.Add("Ur dead, what a suprise");
119    }
120
121   
122
123
124    void LuoKentta()
125    {
126     
127        ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("kentta"+kenttanumero);
128
129       
130        MediaPlayer.Play("8bit");
131        MediaPlayer.IsRepeating = true;
132       
133        ruudut.SetTileMethod(Color.Blue, LisaaPelaaja2);
134        ruudut.SetTileMethod(Color.Red, LisaaPelaaja);
135        ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LisaaTaso);
136        ruudut.SetTileMethod(Color.Yellow, LisaaTuoli);
137        ruudut.SetTileMethod(new Color(255,106,0), LisaaTuoli2);
138        ruudut.SetTileMethod(new Color(0,255,255), LisaaPöytä);
139        ruudut.SetTileMethod(new Color(0, 255, 0), LisaaPelaaja3);
140
141
142
143       
144        //ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LisaaTiili);
145        //ruudut.SetTileMethod(Color.Yellow, LuoTahti);
146
147     
148        ruudut.Execute(30, 30);
149   
150
151
152   
153        Level.CreateBorders();
154        //Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
155        //Camera.ZoomToLevel();
156        //Camera.Follow(pelaaja1, pelaaja2, pelaaja3);
157        //Camera.StayInLevel = true;
158    }
159    void HeitaKranaatti(PlatformCharacter pelaaja)
160    {
161
162        if(ajastin.CurrentTime > 2.0)
163        {
164        Grenade kranu = new Grenade(4.0);
165        pelaaja.Throw(kranu, Angle.FromDegrees(30), 5000);
166        ajastin = new Timer();
167        ajastin.Start();
168       
169        }
170       
171    }
172
173    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
174    {
175        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
176        taso.Position = paikka;
177        taso.Image = Tiilikuva;
178        Add(taso);
179    }
180
181    void LisaaTuoli(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
182    {
183        PhysicsObject taso =new PhysicsObject(leveys, korkeus);
184        taso.Position = paikka;
185        taso.Image = TuoliKuva;
186        taso.Mass = 10.0;
187        Add(taso);
188    }
189
190    void LisaaTuoli2(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
191    {
192        PhysicsObject taso = new PhysicsObject(leveys, korkeus);
193        taso.Position = paikka;
194        taso.Image = TuoliKuva2;
195        taso.Mass = 10.0;
196        Add(taso);
197    }
198    void LisaaPöytä(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
199    {
200        PhysicsObject taso = new PhysicsObject(leveys, korkeus);
201        taso.Position = paikka;
202        taso.Image = PöytäKuva;
203        taso.Mass = 10.0;
204        Add(taso);
205    }
206
207    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
208    {
209        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
210        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
211        tahti.Position = paikka;
212        tahti.Image = tahtiKuva;
213        tahti.Tag = "tahti";
214        Add(tahti);
215    }
216
217    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
218    {
219        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
220        pelaaja1.Position = paikka;
221        pelaaja1.Mass = 4.0;
222        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
223        pelaaja1.Tag = "pelaaja1";
224        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen);
225        pelaaja1.Weapon = new AssaultRifle(0, 0);
226        pelaaja1.Weapon.Ammo.Value = 1000;
227        pelaaja1.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui;
228        pelaaja1.Weapon.AttackSound = ammus;
229        pelaaja1.Weapon.FireRate = 2;
230
231        Add(pelaaja1);
232     
233       
234       
235    }
236
237    void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde)
238    {
239        if (kohde.Tag == "pelaaja1")
240        {
241            elamaLaskuri.Value--;
242            if (elamaLaskuri.Value < 1)
243            {
244
245                pelaaja1.Destroy();
246                pelaaja1.Weapon.Destroy();
247                Respawnlaskuri.Value--;
248                if (Respawnlaskuri.Value > 0)
249                {
250                    Timer.SingleShot(5, AloitaPeli);
251                }
252            }
253       
254        }
255        else if (kohde.Tag == "pelaaja2")
256        {
257
258            elamaLaskuri2.Value--;
259            if (elamaLaskuri2.Value < 1)
260            {
261
262                pelaaja2.Destroy();
263                pelaaja2.Weapon.Destroy();
264                Respawnlaskuri2.Value--;
265                if (Respawnlaskuri2.Value > 0)
266                {
267                    Timer.SingleShot(5, AloitaPeli);
268                }
269            }
270       
271        }
272        if (kohde.Tag == "pelaaja3")
273        {
274            elamaLaskuri3.Value--;
275            if (elamaLaskuri3.Value < 1)
276            {
277
278                pelaaja3.Destroy();
279                pelaaja3.Weapon.Destroy();
280                Respawnlaskuri3.Value--;
281                if (Respawnlaskuri3.Value > 0)
282                {
283                    Timer.SingleShot(5, AloitaPeli);
284                }
285            }
286
287        }
288        ammus.Destroy();
289    }
290
291    void LisaaPelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
292    {
293        pelaaja2 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
294        pelaaja2.Position = paikka;
295        pelaaja2.Mass = 4.0;
296        pelaaja2.Image = pelaajanKuva2;
297        pelaaja2.Weapon = new AssaultRifle(0, 0);
298        pelaaja2.Weapon.Ammo.Value = 1000;
299        pelaaja2.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui;
300        AddCollisionHandler(pelaaja2, "tahti", TormaaTahteen);
301        pelaaja2.Tag = "pelaaja2";
302        Add(pelaaja2);
303     
304        pelaaja2.Weapon.AttackSound = ammus;
305        pelaaja2.Weapon.FireRate = 2;
306    }
307
308    void LisaaPelaaja3(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
309    {
310        pelaaja3 = new PlatformCharacter(50, 50);
311        pelaaja3.Position = paikka;
312        pelaaja3.Mass = 4.0;
313        pelaaja3.Image = pelaajanKuva3;
314        pelaaja3.Weapon = new AssaultRifle(0, 0);
315        pelaaja3.Weapon.Ammo.Value = 1000;
316        pelaaja3.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui;
317        AddCollisionHandler(pelaaja3, "tahti", TormaaTahteen);
318        pelaaja3.Tag = "pelaaja3";
319        Add(pelaaja3);
320       
321        pelaaja3.Weapon.AttackSound = ammus;
322        pelaaja3.Weapon.FireRate = 10;
323    }
324
325    void LisaaNappaimet()
326    {
327        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
328        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
329
330        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
331        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
332        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
333        Keyboard.Listen(Key.O, ButtonState.Pressed, HeitaKranaatti, "Kranaatti", pelaaja1);
334
335        Keyboard.Listen(Key.P, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaaja1);
336
337        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus);
338        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, nopeus);
339        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja2, hyppyNopeus);
340        Keyboard.Listen(Key.G, ButtonState.Pressed, HeitaKranaatti,"Kranaatti", pelaaja2);
341        Keyboard.Listen(Key.T, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaaja2);
342       
343
344        ControllerOne.Listen(Button.B, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaaja3);
345        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja3, -nopeus);
346        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja3, nopeus);
347        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja3, hyppyNopeus);
348        ControllerOne.Listen(Button.X, ButtonState.Pressed, HeitaKranaatti, "Kranaatti", pelaaja3);
349
350        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
351    }
352
353    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
354    {
355        hahmo.Walk(nopeus);
356    }
357
358    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
359    {
360        hahmo.Jump(nopeus);
361    }
362
363    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
364    {
365        maaliAani.Play();
366        MessageDisplay.Add("Suoja poistettu D:");
367        tahti.Destroy();
368    }
369    void AmmuAseella(PlatformCharacter pelaaja)
370    {
371        PhysicsObject ammus = pelaaja.Weapon.Shoot();
372
373        if (ammus != null)
374        {
375            ammus.Size *= 1;
376            ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0);
377        }
378    }
379}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.