1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class peli : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | const double nopeus = 200; |
---|
12 | const double hyppyNopeus = 750; |
---|
13 | const int RUUDUN_KOKO = 40; |
---|
14 | IntMeter Respawnlaskuri=new IntMeter(3); |
---|
15 | IntMeter Respawnlaskuri2=new IntMeter(3); |
---|
16 | IntMeter Respawnlaskuri3 = new IntMeter(3); |
---|
17 | DoubleMeter elamaLaskuri; |
---|
18 | DoubleMeter elamaLaskuri2; |
---|
19 | DoubleMeter elamaLaskuri3; |
---|
20 | PlatformCharacter pelaaja1; |
---|
21 | PlatformCharacter pelaaja2; |
---|
22 | PlatformCharacter pelaaja3; |
---|
23 | Image pelaajanKuva = LoadImage("pelaaja1"); |
---|
24 | Image pelaajanKuva2 = LoadImage("pelaajakuva1"); |
---|
25 | Image pelaajanKuva3 = LoadImage("obiwan"); |
---|
26 | Image tahtiKuva = LoadImage("laatikko"); |
---|
27 | Image Tiilikuva = LoadImage("tiili"); |
---|
28 | Image TuoliKuva = LoadImage("tuoli"); |
---|
29 | Image TuoliKuva2 = LoadImage("tuoli2"); |
---|
30 | SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); |
---|
31 | SoundEffect ammus = LoadSoundEffect("ammus"); |
---|
32 | Image taustaKuva = LoadImage("google"); |
---|
33 | Image PöytäKuva = LoadImage("poyta"); |
---|
34 | //SoundEffect 8bit= LoadSoundEffect("8bit"); |
---|
35 | |
---|
36 | |
---|
37 | |
---|
38 | |
---|
39 | int kenttanumero = 1; |
---|
40 | |
---|
41 | //private Image[] ukkelinKavely = LoadImages("pelaajakuva2", "pelaajakuva3"); |
---|
42 | |
---|
43 | public override void Begin() |
---|
44 | { |
---|
45 | SmoothTextures = false; |
---|
46 | Kenttävalikko(); |
---|
47 | } |
---|
48 | void Kenttävalikko() |
---|
49 | { |
---|
50 | MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("Valitse Kenttä", "Kenttä 1", "Kenttä 2", "Kenttä 3"); |
---|
51 | Add(alkuValikko); |
---|
52 | |
---|
53 | alkuValikko.AddItemHandler(0, delegate { kenttanumero = 1; AloitaPeli(); }); |
---|
54 | alkuValikko.AddItemHandler(1, delegate { kenttanumero = 2; AloitaPeli(); }); |
---|
55 | alkuValikko.AddItemHandler(2, delegate { kenttanumero = 3; AloitaPeli(); }); |
---|
56 | } |
---|
57 | |
---|
58 | void AloitaPeli() |
---|
59 | { |
---|
60 | ClearAll(); |
---|
61 | Gravity = new Vector(0, -1000); |
---|
62 | |
---|
63 | LuoKentta(); |
---|
64 | LisaaNappaimet(); |
---|
65 | LuoElamaLaskuri(); |
---|
66 | LuoElamaLaskuriPelaaja2(); |
---|
67 | LuoElamaLaskuriPelaaja3(); |
---|
68 | Level.Background.Image = taustaKuva; |
---|
69 | //Level.Background.FitToLevel(); |
---|
70 | //Camera.; |
---|
71 | //Camera.ZoomFactor = 1.0; |
---|
72 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
73 | } |
---|
74 | |
---|
75 | void LuoElamaLaskuri() |
---|
76 | { |
---|
77 | elamaLaskuri = new DoubleMeter(10); |
---|
78 | elamaLaskuri.MaxValue = 10; |
---|
79 | elamaLaskuri.LowerLimit += ElamaLoppui; |
---|
80 | |
---|
81 | ProgressBar elamaPalkki = new ProgressBar(150, 20); |
---|
82 | elamaPalkki.X = Screen.Left + 150; |
---|
83 | elamaPalkki.Y = Screen.Top - 20; |
---|
84 | elamaPalkki.BindTo(elamaLaskuri); |
---|
85 | Add(elamaPalkki); |
---|
86 | } |
---|
87 | void LuoElamaLaskuriPelaaja2() |
---|
88 | { |
---|
89 | |
---|
90 | elamaLaskuri2 = new DoubleMeter(10); |
---|
91 | elamaLaskuri2.MaxValue = 10; |
---|
92 | elamaLaskuri2.LowerLimit += ElamaLoppui; |
---|
93 | |
---|
94 | ProgressBar elamaPalkki2 = new ProgressBar(150, 20); |
---|
95 | elamaPalkki2.X = Screen.Right - 150; |
---|
96 | elamaPalkki2.Y = Screen.Top - 20; |
---|
97 | elamaPalkki2.BindTo(elamaLaskuri2); |
---|
98 | Add(elamaPalkki2); |
---|
99 | } |
---|
100 | void LuoElamaLaskuriPelaaja3() |
---|
101 | { |
---|
102 | |
---|
103 | elamaLaskuri3 = new DoubleMeter(10); |
---|
104 | elamaLaskuri3.MaxValue = 10; |
---|
105 | elamaLaskuri3.LowerLimit += ElamaLoppui; |
---|
106 | |
---|
107 | ProgressBar elamaPalkki3 = new ProgressBar(150, 20); |
---|
108 | elamaPalkki3.X = 0; |
---|
109 | elamaPalkki3.Y = Screen.Top - 20; |
---|
110 | elamaPalkki3.BindTo(elamaLaskuri3); |
---|
111 | Add(elamaPalkki3); |
---|
112 | } |
---|
113 | |
---|
114 | void ElamaLoppui() |
---|
115 | { |
---|
116 | |
---|
117 | MessageDisplay.Add("Ur dead, what a suprise"); |
---|
118 | } |
---|
119 | |
---|
120 | |
---|
121 | |
---|
122 | |
---|
123 | void LuoKentta() |
---|
124 | { |
---|
125 | |
---|
126 | ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("kentta"+kenttanumero); |
---|
127 | |
---|
128 | |
---|
129 | MediaPlayer.Play("8bit"); |
---|
130 | MediaPlayer.IsRepeating = true; |
---|
131 | |
---|
132 | ruudut.SetTileMethod(Color.Blue, LisaaPelaaja2); |
---|
133 | ruudut.SetTileMethod(Color.Red, LisaaPelaaja); |
---|
134 | ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LisaaTaso); |
---|
135 | ruudut.SetTileMethod(Color.Yellow, LisaaTuoli); |
---|
136 | ruudut.SetTileMethod(new Color(255,106,0), LisaaTuoli2); |
---|
137 | ruudut.SetTileMethod(new Color(0,255,255), LisaaPöytä); |
---|
138 | ruudut.SetTileMethod(new Color(0, 255, 0), LisaaPelaaja3); |
---|
139 | |
---|
140 | |
---|
141 | |
---|
142 | |
---|
143 | //ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LisaaTiili); |
---|
144 | //ruudut.SetTileMethod(Color.Yellow, LuoTahti); |
---|
145 | |
---|
146 | |
---|
147 | ruudut.Execute(30, 30); |
---|
148 | |
---|
149 | |
---|
150 | |
---|
151 | |
---|
152 | Level.CreateBorders(); |
---|
153 | Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue); |
---|
154 | //Camera.ZoomToLevel(); |
---|
155 | Camera.Follow(pelaaja1, pelaaja2, pelaaja3); |
---|
156 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
157 | } |
---|
158 | void HeitaKranaatti(PlatformCharacter pelaaja) |
---|
159 | { |
---|
160 | Grenade kranu = new Grenade(4.0); |
---|
161 | pelaaja.Throw(kranu, Angle.FromDegrees(30), 10000); |
---|
162 | |
---|
163 | } |
---|
164 | |
---|
165 | void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
166 | { |
---|
167 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
168 | taso.Position = paikka; |
---|
169 | taso.Image = Tiilikuva; |
---|
170 | Add(taso); |
---|
171 | } |
---|
172 | |
---|
173 | void LisaaTuoli(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
174 | { |
---|
175 | PhysicsObject taso =new PhysicsObject(leveys, korkeus); |
---|
176 | taso.Position = paikka; |
---|
177 | taso.Image = TuoliKuva; |
---|
178 | taso.Mass = 10.0; |
---|
179 | Add(taso); |
---|
180 | } |
---|
181 | |
---|
182 | void LisaaTuoli2(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
183 | { |
---|
184 | PhysicsObject taso = new PhysicsObject(leveys, korkeus); |
---|
185 | taso.Position = paikka; |
---|
186 | taso.Image = TuoliKuva2; |
---|
187 | taso.Mass = 10.0; |
---|
188 | Add(taso); |
---|
189 | } |
---|
190 | void LisaaPöytä(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
191 | { |
---|
192 | PhysicsObject taso = new PhysicsObject(leveys, korkeus); |
---|
193 | taso.Position = paikka; |
---|
194 | taso.Image = PöytäKuva; |
---|
195 | taso.Mass = 10.0; |
---|
196 | Add(taso); |
---|
197 | } |
---|
198 | |
---|
199 | void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
200 | { |
---|
201 | PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
202 | tahti.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
203 | tahti.Position = paikka; |
---|
204 | tahti.Image = tahtiKuva; |
---|
205 | tahti.Tag = "tahti"; |
---|
206 | Add(tahti); |
---|
207 | } |
---|
208 | |
---|
209 | void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
210 | { |
---|
211 | pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); |
---|
212 | pelaaja1.Position = paikka; |
---|
213 | pelaaja1.Mass = 4.0; |
---|
214 | pelaaja1.Image = pelaajanKuva; |
---|
215 | pelaaja1.Tag = "pelaaja1"; |
---|
216 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen); |
---|
217 | pelaaja1.Weapon = new AssaultRifle(0, 0); |
---|
218 | pelaaja1.Weapon.Ammo.Value = 1000; |
---|
219 | pelaaja1.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
220 | pelaaja1.Weapon.AttackSound = ammus; |
---|
221 | pelaaja1.Weapon.FireRate = 10; |
---|
222 | |
---|
223 | Add(pelaaja1); |
---|
224 | |
---|
225 | |
---|
226 | |
---|
227 | } |
---|
228 | |
---|
229 | void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) |
---|
230 | { |
---|
231 | if (kohde.Tag == "pelaaja1") |
---|
232 | { |
---|
233 | elamaLaskuri.Value--; |
---|
234 | if (elamaLaskuri.Value < 1) |
---|
235 | { |
---|
236 | |
---|
237 | pelaaja1.Destroy(); |
---|
238 | pelaaja1.Weapon.Destroy(); |
---|
239 | Respawnlaskuri.Value--; |
---|
240 | if (Respawnlaskuri.Value > 0) |
---|
241 | { |
---|
242 | Timer.SingleShot(5, AloitaPeli); |
---|
243 | } |
---|
244 | } |
---|
245 | |
---|
246 | } |
---|
247 | else if (kohde.Tag == "pelaaja2") |
---|
248 | { |
---|
249 | |
---|
250 | elamaLaskuri2.Value--; |
---|
251 | if (elamaLaskuri2.Value < 1) |
---|
252 | { |
---|
253 | |
---|
254 | pelaaja2.Destroy(); |
---|
255 | pelaaja2.Weapon.Destroy(); |
---|
256 | Respawnlaskuri2.Value--; |
---|
257 | if (Respawnlaskuri2.Value > 0) |
---|
258 | { |
---|
259 | Timer.SingleShot(5, AloitaPeli); |
---|
260 | } |
---|
261 | } |
---|
262 | |
---|
263 | } |
---|
264 | if (kohde.Tag == "pelaaja3") |
---|
265 | { |
---|
266 | elamaLaskuri3.Value--; |
---|
267 | if (elamaLaskuri3.Value < 1) |
---|
268 | { |
---|
269 | |
---|
270 | pelaaja3.Destroy(); |
---|
271 | pelaaja3.Weapon.Destroy(); |
---|
272 | Respawnlaskuri3.Value--; |
---|
273 | if (Respawnlaskuri3.Value > 0) |
---|
274 | { |
---|
275 | Timer.SingleShot(5, AloitaPeli); |
---|
276 | } |
---|
277 | } |
---|
278 | |
---|
279 | } |
---|
280 | ammus.Destroy(); |
---|
281 | } |
---|
282 | |
---|
283 | void LisaaPelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
284 | { |
---|
285 | pelaaja2 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); |
---|
286 | pelaaja2.Position = paikka; |
---|
287 | pelaaja2.Mass = 4.0; |
---|
288 | pelaaja2.Image = pelaajanKuva2; |
---|
289 | pelaaja2.Weapon = new AssaultRifle(0, 0); |
---|
290 | pelaaja2.Weapon.Ammo.Value = 1000; |
---|
291 | pelaaja2.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
292 | AddCollisionHandler(pelaaja2, "tahti", TormaaTahteen); |
---|
293 | pelaaja2.Tag = "pelaaja2"; |
---|
294 | Add(pelaaja2); |
---|
295 | |
---|
296 | pelaaja2.Weapon.AttackSound = ammus; |
---|
297 | pelaaja2.Weapon.FireRate = 10; |
---|
298 | } |
---|
299 | |
---|
300 | void LisaaPelaaja3(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
301 | { |
---|
302 | pelaaja3 = new PlatformCharacter(50, 50); |
---|
303 | pelaaja3.Position = paikka; |
---|
304 | pelaaja3.Mass = 4.0; |
---|
305 | pelaaja3.Image = pelaajanKuva3; |
---|
306 | pelaaja3.Weapon = new AssaultRifle(0, 0); |
---|
307 | pelaaja3.Weapon.Ammo.Value = 1000; |
---|
308 | pelaaja3.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
309 | AddCollisionHandler(pelaaja3, "tahti", TormaaTahteen); |
---|
310 | pelaaja3.Tag = "pelaaja3"; |
---|
311 | Add(pelaaja3); |
---|
312 | |
---|
313 | pelaaja3.Weapon.AttackSound = ammus; |
---|
314 | pelaaja3.Weapon.FireRate = 10; |
---|
315 | } |
---|
316 | |
---|
317 | void LisaaNappaimet() |
---|
318 | { |
---|
319 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
320 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
321 | |
---|
322 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
323 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus); |
---|
324 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
325 | Keyboard.Listen(Key.O, ButtonState.Pressed, HeitaKranaatti, "Kranaatti", pelaaja1); |
---|
326 | |
---|
327 | Keyboard.Listen(Key.P, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaaja1); |
---|
328 | |
---|
329 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus); |
---|
330 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, nopeus); |
---|
331 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja2, hyppyNopeus); |
---|
332 | Keyboard.Listen(Key.G, ButtonState.Pressed, HeitaKranaatti,"Kranaatti", pelaaja2); |
---|
333 | Keyboard.Listen(Key.T, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaaja2); |
---|
334 | //.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
335 | |
---|
336 | ControllerOne.Listen(Button.B, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaaja3); |
---|
337 | ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja3, -nopeus); |
---|
338 | ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja3, nopeus); |
---|
339 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja3, hyppyNopeus); |
---|
340 | ControllerOne.Listen(Button.X, ButtonState.Pressed, HeitaKranaatti, "Kranaatti", pelaaja3); |
---|
341 | |
---|
342 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
343 | } |
---|
344 | |
---|
345 | void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
346 | { |
---|
347 | hahmo.Walk(nopeus); |
---|
348 | } |
---|
349 | |
---|
350 | void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
351 | { |
---|
352 | hahmo.Jump(nopeus); |
---|
353 | } |
---|
354 | |
---|
355 | void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti) |
---|
356 | { |
---|
357 | maaliAani.Play(); |
---|
358 | MessageDisplay.Add("Suoja poistettu D:"); |
---|
359 | tahti.Destroy(); |
---|
360 | } |
---|
361 | void AmmuAseella(PlatformCharacter pelaaja) |
---|
362 | { |
---|
363 | PhysicsObject ammus = pelaaja.Weapon.Shoot(); |
---|
364 | |
---|
365 | if (ammus != null) |
---|
366 | { |
---|
367 | ammus.Size *= 1; |
---|
368 | ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0); |
---|
369 | } |
---|
370 | } |
---|
371 | } |
---|